  • 31. Data: 2016-05-25 18:05:27
    Temat: Re: Start agregatu z lodówki bez PTC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości

    >Może, tylko musimy uwzględnić to, że woda może w zamrażarce ulec
    >przechłodzeniu... może lepiej termometr...?

    Termometr dobrze byloby w tej wodzie trzymac ... zniszczyc go moze :-)

    Tak swoja droga - mozna eksperyment przedluzyc - wylaczyc agregat i
    zobaczyc ile czasu wymaga stopienie tej wody. Niezle oszacowanie
    izolacji lodowki.
    Tylko chyba wiatraczek by sie przydal w lodowce dla wyrownania
    temperatur.

    >Zrobiłem prosty eksperyment - woda zmrożona do minus 10, zimą, na mur
    >betonowy, czekam... przez dobrą minutę nadal ciekła, dmuchałem
    >delikatnie, by kropelka się poruszała, nie chciała zamarznąć... dalej
    >ciekła. Zwykła kranówa, kapnięta delikatnie na niezbyt nawet czysty
    >murek...

    A to dziwne ... kranowa raczej nie ma problemu z zamarzaniem.

    >Z tego, co mi się obiło o uszy, jak temperatura zewnętrzna wyjdzie
    >poza jakiś próg, z jednej, czy drugiej strony, to skuteczność procesu
    >pogarsza się...?

    Mozliwe, ale nieistotne w kwestii regulacji - jesli tylko agregat da
    rade chlodzic, to termostat go bedzie wylaczal i wlaczal w tych samych
    temperaturach w srodku.

    J.

  • 32. Data: 2016-05-25 23:05:25
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    > Termometr dobrze byloby w tej wodzie trzymac ... zniszczyc go moze :-)

    Termometr nie musi być szklany...

    > A to dziwne ... kranowa raczej nie ma problemu z zamarzaniem.

    No właśnie... a udało się przechłodzić do ok. -10 (flakonik z wodą chłodził
    się na zewnątrz) i nie zamarzła.

    > Mozliwe, ale nieistotne w kwestii regulacji - jesli tylko agregat da rade
    > chlodzic, to termostat go bedzie wylaczal i wlaczal w tych samych
    > temperaturach w srodku.

    Tylko jak się proporcje czasów ułożą?

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 33. Data: 2016-06-14 13:08:10
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Po co kombinujesz jak kon pod gore. Zostaw wszystko co fabryka zalozyla i bedzie
    bezproblemowo dzialac. Co Ci ten PTC przeszkadza?

    To jedno. A drugie jest takie, że kompresory bywają m.in. w Lidlu,
    IIRC po jakieś 300 zł. Z deklaracją zgodności z CE. Naprawdę
    warto za tyle sobie budować bombę?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 34. Data: 2016-06-14 13:14:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bez komentarza bo pierdolisz bzdury jak rzadko ktory.