  • 21. Data: 2015-04-15 20:05:50
    Temat: Re: Suwmiarka (porządna) ;)
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 15 kwietnia 2015 18:55:03 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > Wiem, że jakaś narzedziownia w Warszawie (wiki podaje nazwę)
    > kupiła część majdanu i mieniła się być kontynuatorem tradycji.
    > Trafiłem tam jak potzrebowałem oferty na frezy czy nożyki do głowic, ale
    > może kupili to
    > z prawem użytkowania znaku, który jak widać ma sporą wartość.
    > Ale ta suwmiarka z aukcji wygląda mi na zwykłą chinkę z nalepką
    > albo jakieś inne użycie znaku (a może nawet nadużycie)
    >
    > Osobiście doradzam Ci kupić manuala -)
    > Na produkcji mam kilka dobrych po kilkanaście już lat
    > a resztki po chinkach są świetne jako podkłądki do imadła

    Manuala a jak Liściasty jest po trzydziestce to do kompletu w markecie okulary do
    czytania +2 niech sobie dokupi. Kiedyś pracowałem na produkcji. Innych suwmiarek niż
    VIS nie było. Na produkcji każda suwmiarka co pół roku szła do laboratorium dział KJ
    do sprawdzenia czy mieści się z odchyłkami w normie. Suwmiarki od tych z tokarek po
    pół roku szły na złom. Z frezarek po roku. W dziale KJ wytrzymywały dwa lata. Ale dla
    tych z KJ były dokładniejsze suwmiarki. Jak przychodziła dostawa suwmiarek to
    dziewczyna z laboratorium każdą sprawdzała i selekcjonowała które do KJ, narzędziowni
    a które na produkcję. Jak napisałeś że na produkcji są po kilka lat to mnie pusty
    śmiech ogarnął. Chyba że produkcja plasteliny i grubość wałków sprawdzają.

  • 22. Data: 2015-04-15 20:30:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-04-15 o 20:05, k...@g...com pisze:

    > Kiedyś pracowałem na produkcji....
    Jak napisałeś że na produkcji są po kilka lat to mnie pusty śmiech
    ogarnął.
    Chyba że produkcja plasteliny i grubość wałków sprawdzają.

    Jak pracowałeś z paprakami, którzy trasują suwmiarkami
    i nie szanują swojego sprzętu, to pewnie tak było.
    Moje były ostatnio u wzorcarza i nic im nie dolega.
    Poza tym nie wiem z jaką produkcją się zetknąłeś, ale u mnie
    suwmiarka nie mierzy niczego istotnego, bo mierzy tylko do dychy,
    więc mógłbym sobie nawet to sprawdzenie darować.

  • 23. Data: 2015-04-15 20:54:16
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 15 kwietnia 2015 20:30:29 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> [...]
    > suwmiarka nie mierzy niczego istotnego, bo mierzy tylko do dychy,
    > więc mógłbym sobie nawet to sprawdzenie darować.

    Kocham sytuacje jak ktoś chce ukryć swoje pierdolenie zarzucając innym wymyślone na
    poczekaniu historie. taki chuj jak komin batorego z tymi twoimi bredzeniami. Swoje
    teksty możesz wciskać dzieciom a nie komuś co całe życie przy produkcji z metalu
    spędził. Glupi palant jesteś, tyle mam ci do powiedzenia.

  • 24. Data: 2015-04-15 22:35:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-04-15 o 20:54, k...@g...com pisze:

    > Kocham sytuacje jak ktoś chce

    A ja kocham Twoje pitolenie.
    Niezapomniane historie.

  • 25. Data: 2015-05-11 21:02:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-04-14 o 17:40, Lisciasty pisze:
    > Marzy mi się porządna suwmiarka, nigdy takowej nie miałem
    > i stwierdziłem, że w końcu sobie kupię, a co.
    > Pytanie, czy coś takiego jak suwmiarka zegarowa
    > marki VIS, w celnie nieco poniżej 300 zł, podpada
    > pod kategorię "porządna", czy trzeba wydać nieco więcej?
    > Zastosowanie hobbystyczne, więc nie będzie nadużywana.
    Ja odradzam elektroniczną. Miałem i zdarzały się przekłamania zwłaszcza
    przy szybkim przesuwaniu szczęk, a co to za pomiar, który nie jest
    wiarygodny? Poza tym, jak się rzadko używa, to może się okazać, że
    właśnie, jak jest potrzebna, to się bateria rozładowała.
    Zegarowa IMO też niepotrzebna, zwłaszcza za 300 zł.
    Jak dla mnie najlepsza jest do takich zastosowań klasyczna suwmiarka z
    blokadą - taka, jak na tym filmiku:
    https://www.youtube.com/watch?v=F2r3TYSHLXw
    Blokada jest wygodna i zapewnia, że szczęki się same nie przesuną, ma
    skalę milimetrową i calową (rzadko się przydaje) i na dodatek z tyłu ma
    tabelką doboru wierteł pod gwintowniki. 40-50 zł wydasz, a za
    zaoszczędzone 250 kupisz dodatkowo coś innego.

    Jacek

  • 26. Data: 2015-05-12 14:42:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości
    >Ja odradzam elektroniczną. Miałem i zdarzały się przekłamania
    >zwłaszcza przy szybkim przesuwaniu szczęk, a co to za pomiar, który
    >nie jest wiarygodny?

    g* warty i taka suwmiarke nalezy na smietnik, ale ...
    gdyby tak bylo, to by nigdzie nie uzywali.
    A uzywaja. Moze to tylko twoja ? A moze inni czesciej wyrzucaja.

    >Poza tym, jak się rzadko używa, to może się okazać, że właśnie, jak
    >jest potrzebna, to się bateria rozładowała.

    Owszem, z tym ze bateria w wielu modelach starcza na lata.
    Tylko ktos musi taki model polecic :-)

    >Zegarowa IMO też niepotrzebna, zwłaszcza za 300 zł.
    >Jak dla mnie najlepsza jest do takich zastosowań klasyczna suwmiarka
    >z blokadą - taka, jak na tym filmiku:
    >https://www.youtube.com/watch?v=F2r3TYSHLXw

    Klasyczna nie jest zla, jak sie jednak czesciej uzywa, to odczyt z
    elektronicznej jest jednak znacznie wygodniejszy i szybszy.

    >Blokada jest wygodna i zapewnia, że szczęki się same nie przesuną, ma

    No, powiedzmy ze trzeba wiekszej sily do przesuniecia.
    W elektronicznej jest ta zaleta, ze przykladasz suwmiarke, naciskasz
    "freeze", zdejmujesz, odczytujesz w innym miejscu.

    J.