  • 11. Data: 2016-02-12 13:19:55
    Temat: Re: Szybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:n9k9gd$l6b$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
    > Sam się zdziwił, a że ogólnie zrobił to aby pokazać jak wypaczona została
    > idea patentów to następnie nieodpłatnie udostępnił patent całej ludzkości.

    U nas w .pl zaraz pewnie by mu się fiskus dobrał do tyłka, że kombinuje,
    jakby tu orżnąć Państwo Polskie, bo przecież na patentach się zarabia i
    płaci podatki... Piekarz Gronowski, co rozdawał stary chleb biednym,
    zaj*bali go... No, jak przedsiębiorcę potrafią dupnąć, że darmowego Open
    Office używa?
    Chyba dobrze, ze zrobił to w .au ...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 12. Data: 2016-02-12 13:41:04
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 19:12:17 UTC+1 użytkownik mk napisał:
> [...]
    te bity się będą zmieniać np tak: 101 lub 010 itp. A w sumie będzie bitów na bajt 16.

    > Nie! Po przekodowaniu EFM-plus nie będzie w strumieniu bitów żadnego
    > dowolnego wycinka 3-bitowego jak pokazałeś. Po przekodowaniu jest
    > gwarancja, że linia po zmianie stanu, utrzyma swój stan przez co
    > najmniej 3 bity! Stąd bity w linii można 3x upakować i czynnik 3 w moim
    > wzorze.

    Ah. Racja. Poczytalem i widze co i jak. Ale tam chyba nadal problemem będzie to aby
    odróżnić czy w danym ciagu jest 4 czy 5 kolejnych "zer".

    > Nie jestem inż.

    To nie był przytyk do Ciebie. Chcialem pokazać że nawet ludzie zajmujący sie tematami
    tego typu moga mieć problemy z niskopoziomowymi aspektami.

    > Baud -- szybkość modulacji sygnału.

    Tak. Innymi słowy ilość zmian sygnału w jednostce czasu.

    > Może.

    Ano :)

  • 13. Data: 2016-02-12 14:25:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Hebisch" napisał w wiadomości grup
    >Mysle ze bledne jest milczaco przyjmowane przez ciebie zalozenie
    >ze ograniczeniem jest ilosc zmian sygnalu. Ja mysle ze glownym
    >ograniczniem jest mozliwosc precyzyjnego wykrywania zboczy: ty
    >bys wymagal 3 razy lepszej rozdzielczosci przy wykrywaniu zboczy.

    3 razy to nie. Wystarczy ze rozpoznamy stan 14 bitow. Przy czym
    konkurencyjny 8/10 wymaga 10 bitow.
    Precyzja tylko 40% lepsza potrzebna.
    A mozliwe, ze wydluzenie czasu trwania 0 i 1 nam te precyzje polepsza.

    Dalej pytajac - czy EFM zapewnia wypelnienie 50% ? Bo to moze byc
    istotne przy transmisjach po kablach i radiach.

    J.

  • 14. Data: 2016-02-12 14:26:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    mk pisze:
    >Wiki podaje linki do patentów.

    Ale w jakim sensie - ze EFM drozsze, czy na na EFM nie daje sie juz
    zarobic, bo patenty wygasly ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-02-12 14:28:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Dalej pytajac - czy EFM zapewnia wypelnienie 50% ? Bo to moze byc
    > istotne przy transmisjach po kablach i radiach.

    Na wiki piszą, że jest DC-free, więc powinna się ładnie transmitować.

    Co do meritum, to mnie się wydaje, że po prostu nikt na to nie wpadł. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2016-02-12 14:38:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    mk wrote:

    > Zatem używając EFM-plus i nie naruszając limitu linii przesyłowej
    > 1.25Gprzełączeń/s uzyskujemy transfer:
    > 1.25G*3*8/16 = 1.875Gbps (!)

    Ale to nie są dowolne przełączenia, które możesz wykorzystać
    wedle woli, np. transmitując 1,25G przełączeń w 0,1s i potem
    przez 0,9s milczeć, tylko zmiany mogące się dokonać w ściśle
    określonym slocie czasowym, wyznaczonym przez parametry ADC
    w PHY karty sieciowej, które z kolei wynikają z opisanych
    w standardzie minimalnych parametrów kabla w dziedzinie pasma.

    Ty chcesz zakodować nadmiarową informację w pozycji czasowej
    impulsu (tj. *kiedy* zaczyna się ciąg trzech jedynek), czyli
    w jego fazie. A to wymaga szerszego pasma, czyli nie spełnisz
    wymagań normy Ethernetu w każdych warunkach. Rzeczywiste kable
    pewnie sobie z tym poradzą, ale gwarancji nie masz -- działa, bo
    działa.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 17. Data: 2016-02-12 14:50:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Użytkownik "Waldek Hebisch" napisał w wiadomości grup
    >
    > 3 razy to nie. Wystarczy ze rozpoznamy stan 14 bitow. Przy czym
    > konkurencyjny 8/10 wymaga 10 bitow.

    Nic nie wiem o EFM, ale jeśli opierając się na gwarancji, że każdy stan
    zawsze trwa co najmniej 3 bity zwiększamy szybkość 3 razy to różnica między
    tylnym zboczem po 3 bitach a tylnym po 4 będzie stanowiła 1/3 różnicy między
    1 a 2 bitami w normalnej transmisji. Według mnie również oznacza to, że
    potrzebna jest 3 razy lepsza precyzja wykrywania pozycji zbocza.

    Przy znacznie mniejszych prędkościach (pętle prądowe), gdzie robiłem kiedyś
    pomiary co się dzieje ze zboczami zasada jest taka, że im dany stan trwa
    dłużej tym kończące go zbocze zostanie bardziej opóźnione. Podejrzewam, że
    taka zależność jest zawsze. Analizując wtedy transmisję RS232 brałem pod
    uwagę najdłuższy jeden stan trwający 10 bitów, a drugi nieskończoność.
    P.G.

  • 18. Data: 2016-02-12 14:58:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:n9knul$9m0$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...

    > jeden stan trwający 10 bitów
    a może 9, ale łatwiej mi było generator przełączyć o dekadę.
    P.G.

  • 19. Data: 2016-02-12 15:02:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Nic nie wiem o EFM, ale jeśli opierając się na gwarancji, że każdy
    >stan zawsze trwa co najmniej 3 bity zwiększamy szybkość 3 razy to
    >różnica między

    Ale nie zwiekszamy 3 razy, bo z 8 bitow robimy 14 :-)
    Czyli zwiekszamy niecale 2 razy, a tak naprawde to mniej, bo tych 8
    nie moglibysmy tak wprost zapisac, tylko trzeba by jakos przekodowac.
    Przykladem takiego przekodowania jest 8/10, czyli mielibysmy 14 bitow
    zamiast 10 przesylane.

> [...]
    >stan trwa dłużej tym kończące go zbocze zostanie bardziej opóźnione.
    >Podejrzewam, że taka zależność jest zawsze.

    Nie calkiem - Ty robiles to na linii krotkiej, to sie bardziej liczy
    jak filtr RLC.
    Teraz mamy transmisje, przy ktorych kabel robi sie linia dluga :-)

    Poza tym jesli zmienisz dlugo trwajacy stan to impuls przeleci po
    jakims tam czasie, a jesli ten stan bedzie jeszcze dluzej trwal ... to
    czas powinien byc ten sam.
    To przy skracaniu zaczynaja wychodzic cuda :-)

    J.

  • 20. Data: 2016-02-12 15:12:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Według mnie również oznacza to, że potrzebna jest 3 razy
    > lepsza precyzja wykrywania pozycji zbocza.

    Ściślej: precyzja wykrywania zbocza nie jest problemem, bo
    wystarczy zwiększyć taktowanie ADC w PHY. Problemem jest
    transmisja tego zbocza kanałem o zadanym paśmie. W pewnym
    momencie je przekroczysz -- Shanonna nie oszukasz. :-)

    Przykład ekstremalny: możemy wyzwolić impuls 1ns
    z rozdzielczością również 1ns i robimy to raz na sekundę.
    Czekamy tyle nanosekund od umownego początku, ile wynosi
    wartość elementu do przesłania. Mamy więc zakres 0..999999999
    (~30 bitów) i przesyłamy element z takiego alfabetu raz
    na sekundę -- jedna lub dwie zmiany, zależnie jak chcieć
    to liczyć. Czy to oznacza, że pasmo kabla to 2Hz? :-)

    To samo będzie z zaproponowanym pomysłem, tylko słabiej to widać.

    Pozdrawiam, Piotr