  • 11. Data: 2014-11-27 16:45:36
    Temat: Re: Tanie kamery IP
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-11-27 o 16:03, Dupek Żołędas pisze:
    > KOMPLETNIE nie rozumiem PO CO bawić się w rzeczy , które w samej swojej
    > istocie są CAŁKOWICIE nieopłacalne. Gotowy rejestrator o możliwościach
    > nieporównywalnych z taką partaniną kosztuje (sam rejestrator) ok. 300zł.
    > Ma podgląd i konfigurację via net, komórkę ,oprogramowanie na smartfona,
    > rejestruje na HDD lub SSD.Komplet z 8 kamerami ok. 1400 zł.

    Ja się bawię bo lubię.
    A w tym wątku chyba nie chodziło o system nadzoru tylko pojedynczą tanią
    kamerę o dobrej jakości dostępnej przez sieć.

    --
    AWa.

  • 12. Data: 2014-11-27 18:53:06
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 27-11-14 16:45, Andrzej W. pisze:

    > Ja się bawię bo lubię.
    > A w tym wątku chyba nie chodziło o system nadzoru tylko pojedynczą tanią
    > kamerę o dobrej jakości dostępnej przez sieć.

    ...a to zupełnie inna sprawa.
    Zabawa przede wszystkim...:-)))).
    Miłej zabawy zatem.

  • 13. Data: 2014-11-27 22:30:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Za to EDIMAX miał najlepszą ofertę kamer IP - jakieś 160.- pln za 1.3 Mpx,
    > wifi, i słabą optyką. Ale dostęp przez androida, itp.

    mam te dwie najtańsze kamery edimaxa i pracują dobrze są stabilne, parę
    miesięcy bez resetu. obraz jest o wieeeele lepszy niż z dowolnej kamery
    cctv (bo PAL ją zabija), ale o wiele gorszy niż fotografia ze starej
    cyfrówki olympusa która miała 1.3 mpix. tryb nocny tej droższej kamery
    to totalna porażka, zasięg 45cm. dobre jest to że jak jest mało światła
    to się przełącza na w/b. Jednak następnym razem kupię więcej tych
    najtanszych i ewetnualnie lampy diodowe z czujnikiem ruchu - wyjdzie
    taniej i lepiej. Współpraca z telefonem jest dobra, ale tak do 800x600.
    najwyższy tryb pracy kamery jest dostępny tylko pod IE na windowsie.
    Oryginalny program na androida jest do dupy, bo często wywala komunikat
    że niema konfiguracji, dodaj kamerę.... trzeba go wyłączyć i włączyć
    żeby się pokapował że kamery ma pododawane.

    Jeśli wystrugacie jakiś rejestrator, jeszcze z dzwiękiem - chętnie
    poznam szczegóły. Ja mimo że znam się troszkę na linuksie - poległem.
    Linuks widział obraz z kamery tylko w trybie 320x240.

    jak coś trzeba sprawdzić - chętnie pomogę

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 14. Data: 2014-11-27 22:40:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.11.2014 16:03, Dupek Żołędas pisze:
> [...]
    > Ma podgląd i konfigurację via net, komórkę ,oprogramowanie na smartfona,
    > rejestruje na HDD lub SSD.Komplet z 8 kamerami ok. 1400 zł.

    mam rejestrator firmy aper i kamery z przetwornikami ccd, obiektywami za
    100zł sztuka i..... w tyłek sobie można taki obraz włożyć. OBraz z
    najtańszych edimaxów jest o wieeeeeelel lepszy od kamer cctv za tą samą
    kasę. Rejestrator jest zajebiście wygodny, bo stoi 30 metrów od kamer*,
    ale wydobyć coś z niego do już nielada sztuka. A przesłać komuś film.avi
    - to już wymaga ekstra zdolności i duuuużo czasu. No i nie jest to
    regułą że z przeglądarki zobaczysz obraz. Windows+dedykowana aplikacja,
    co dzisiaj jest mało wygodnym rozwiązaniem.
    ToMasz
    * przyznać się kto nadzoruje dom z rejestratorem w domu? Albo sklep z
    rejestratorem w sklepie?

  • 15. Data: 2014-11-27 23:09:21
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-11-27 o 22:40, ToMasz pisze:
    > * przyznać się kto nadzoruje dom z rejestratorem w domu? Albo sklep z
    > rejestratorem w sklepie?
    Rejestrator w byle jakiej szafie pancernej, tylko przepust na kable
    zrobić :)

    --
    Michał

  • 16. Data: 2014-11-27 23:39:08
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2014-11-27 22:30, ToMasz pisze:
    > Jeśli wystrugacie jakiś rejestrator, jeszcze z dzwiękiem - chętnie
    > poznam szczegóły. Ja mimo że znam się troszkę na linuksie - poległem.
    > Linuks widział obraz z kamery tylko w trybie 320x240.

    Z RPI nie mam problemu z zapisem do pliku i strumieniowaniem (SDP+RTP)w
    sieci lokalnej obrazu w dowolnej obsługiwanej przez kamerę konfiguracji.
    Podgląd zdalny mam w VLC oraz lokalnie na TV z wejściem HDMI lub AV.
    Nie miałem czasu bawić się w przepuszczanie tego przez NATy i nie wiem
    czy da się to zrobić.
    Z zapisem dźwięku w oddzielnym pliku nie powinno być problemu, ze
    strumieniowaniem też nie, ale nie wiem jak z synchronizacją obrazu i
    dźwięku. Nie testowałem tego.

    --
    AWa.

  • 17. Data: 2014-11-28 18:05:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.11.2014 23:39, Andrzej W. pisze:

    > Z RPI nie mam problemu z zapisem do pliku i strumieniowaniem (SDP+RTP)w
    > sieci lokalnej obrazu w dowolnej obsługiwanej przez kamerę konfiguracji.
    napisz coś więcej o przechwytywaniu i zapisie obrazu z kamer

    > Podgląd zdalny mam

    ja przez routery "przechodzę" bezpośrednio do kamer podając adres
    IP:port. proste wygodne

    ToMasz

  • 18. Data: 2014-12-01 18:28:52
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 27.11.2014 23:09, Michał Lankosz wrote:
    > Rejestrator w byle jakiej szafie pancernej, tylko przepust na kable
    > zrobić :)

    Najciemniej pod latarnią, najlepiej takie rzeczy, za przeproszeniem
    "pier***nąć* gdzieś w warsztacie między inne elektroniczne śmieci.

    Jakub Rakus

  • 19. Data: 2014-12-02 11:11:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Najciemniej pod latarnią, najlepiej takie rzeczy, za przeproszeniem
    > "pier***nąć* gdzieś w warsztacie między inne elektroniczne śmieci.

    Np. w warsztacie jubilerskim zupełnie nie będzie się to rzucać w oczy. :))

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2014-12-02 16:57:00
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-11-27 22:40, ToMasz pisze:
> [...]
    > regułą że z przeglądarki zobaczysz obraz. Windows+dedykowana aplikacja,
    > co dzisiaj jest mało wygodnym rozwiązaniem.

    ale rejestrator IP nagrywający fullHD kosztuje pewnie poniżej 400zł
    (najtańszy BCS katalogowo 469zł)

    > * przyznać się kto nadzoruje dom z rejestratorem w domu? Albo sklep z
    > rejestratorem w sklepie?

    ja mam rejestrator w domu (ale w domu niewiele cennych rzeczy)- ukryty,
    a w sklepie szafka rack z rejestratorem wisi na wysokości 2,5m (i trzeba
    wiedzieć że w niej jest rejestrator, bo leży na dnie) - gdzie indziej
    miałbym go trzymać? 16xnawet analog, który pewnie w porywach zechce
    ponad 500kbps na kanał to 8Mbps wysyłania danych (a i prawdopodobieństwo
    że się nie prześle większe niż to że ktoś przyjdzie z drabiną i zajmie
    się szukaniem rejestratora zamiast wynoszeniem co popadnie jak już alarm
    się załączył)

    dodam jeszcze odnośnie standardu ONVIF - ma on chyba kilka standardów i
    to że kamera i rejestrator będą miały napisane onvif 2.0 nie gwarantuje
    że będzie działała detekcja ruchu.
    Łukasz