  • 11. Data: 2019-02-16 22:17:28
    Temat: Re: Tapicerka skórzana vs jakakolwiek inna
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2019 o 21:00 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > zacytowałeś wszystko co napisał MArek,
    > Dodałes że masz inne zdanie
    >> Dla mnie skóra to same zalety.
    > Napiszesz jakie?

    A chcesz naprawdę się dowiedzieć - czy też chcesz mi do...lić bo masz zły
    humor?
    Masz kanapy/krzesła skórzane w domu?

    TG

  • 12. Data: 2019-02-16 22:22:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2019 o 22:03 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > W jakim aucie?

    Kia Sorento

    TG

  • 13. Data: 2019-02-16 22:51:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-16 o 21:09, ToMasz pisze:
    > dzisiaj mam dzień na czepianie się. sory
    >
    > (...)
    > urzekła nas ta historia. a coś co jest związane z wątpliwościami Marka?
    > czyli coś jakby Yutuber dostał do testów, nie może oficjalnie powiedziec
    > nic złego, ale więc formułuj to tak: Jest super, tylko nie działa.
    > Potwierdzasz więc że fotel skórzany nagrzewa sie wolniej niż

    Nie rozumiem.
    Skóra stanowi lepszą izolację niż welur. Więc w stosunku do weluru
    dłużej się nagrzewa, zanim zacznie się czuć. Oczywiście sporo zależy od
    typu i umiejscowienia grzałek. Jeździłem troszkę kilka lat temu bodajże
    A7 i tam pomimo weluru zdecydowanie dłużej czekało się na grzanie wniż w
    moim Land-Roverze, też z welurem.

    > tapicerowany szmatką i wcale nie wentyluje/chłodzi?

    Zależy od modelu. W moim dziadku Legacy i w dziadku Pajero nie było
    wentylacji w fotelach.
    W X5 była, w Lexusie była.

    > Ale zwykłe siedzenia też nie potrzebują troski. sok wsiąknie. jak trzeba
    > tym autem na wesele jechac albo sprzedać za jak najwyzszą cene, zwykłe
    > fotele można wyprać. Więc gdzie tu przewaga skóry? Bo jak sie wyleje to
    > ze skóry można (trzeba) pościerać, a ze zwykłej tapicerki nie można, ale
    > też nie trzeba?

    Znów nie rozumiem, co chcesz przekazać.
    Nie odróżniasz skóry licowanej od nielicowej albo zamszu?
    Po skórze licowanej płyn spływa jak po folii, bez śladu.
    Wyczyszczenie jej polega na spryskaniu pianką i przetarciu miękką
    szmatką. Tyle. Kilka minut roboty i fotele jak nowe. Kolejne kilkanaście
    na ewentualną impregnację.

    > Ja pamiętam "skórę" z ceraty we fiacie 126p z 1978roku. paliło mnie w
    > uda jak siadałem do tyłu w krótkich spodenkach. Czytając list Marka S,

    Derma.
    Nawet fotele domowe wtedy bywały takie.
    Oraz kurtki, wiatrówki, nawet spodnie.

    > przypomniałem sobie stare czasy. O skórze nic nie wiem, bo parę razy
    > jechałem na takich fotelach. ale Wasze odpowiedzi tak samo nic nie
    > wnoszą jak moje dzisiejsze uszczypliwości. sory. Wychodzi na to ze skóra
    > w aucie to szajs.

    Ja wolę welur - mam tak teraz w Pajero (nie Sport). Natomiast zdaję
    sobie sprawę z plusa skóry - ale prawdziwej i licowanej - jakim jest jej
    niezniszczalność i brak podatności na brudzenie się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2019-02-17 08:16:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A chcesz naprawdę się dowiedzieć - czy też chcesz mi do...lić bo masz
    > zły humor?

    przepraszam

  • 15. Data: 2019-02-17 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Dla mnie skóra to same zalety.

    A mozesz podac te zalety? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 16. Data: 2019-02-17 12:25:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > A chcesz naprawdę się dowiedzieć - czy też chcesz mi do...lić bo masz
    > zły humor?
    > Masz kanapy/krzesła  skórzane w domu?

    No ja mam, super fotele Home Cinema...

    Nikt z nich nie korzysta, przynajmniej dopóki wolne są inne meble,
    wykonane z materiału....

  • 17. Data: 2019-02-17 12:25:56
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Kia Sorento

    Twoje szczęście, w Sportage tapicerka skórzana jest ze skóry eco...

  • 18. Data: 2019-02-17 13:24:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-16 o 17:05, Marek S pisze:
    > Witam Was,
    >
    > Po raz drugi w życiu posiadam (nie mylić z "eksploatuję") luksusowe
    > auto. W tym segmencie skórzana tapicerka to norma. Czy ktoś z Was
    > potrafi przytoczyć pozytywy posiadania skóry w aucie?

    Przede wszystkim brak nasiąkania wilgocią i mniejsze parowanie w
    przypadku zimy a co za tym idzie, brak smrodu z zapierdziałych siedzeń.
    Bardziej odporne na zabrudzenia (smary/tłuszcze).

    Lepsze wsiadanie/wysiadanie (dupa się śliska).
    Mniej problemów z zarzyganą tapicerką, lodami, sokiem, colą.

    Jak ktoś ma jakieś halo, można użyć nakładek na siedzenia, które łatwo
    się pierze lub kupuje nowe. Przy welurach to raczej lekko bezsensowne bo
    kiedy nakładka przesiąknie to welur nasiąknie (cola, piwo/inne).

    Generalnie, łatwość w utrzymaniu czystości i lepszy zapach.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 19. Data: 2019-02-17 13:50:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2019 o 11:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > A mozesz podac te zalety? :)

    Łatwość w utrzymaniu czystości, higiena, miły dotyk, wygoda.
    Lubię jasną tapicerkę w aucie i tylko skóra zapewnia taki sam wygląd po
    kilku latach użytkowania.
    Jak widać skóra skórze nierówna i to co napisałem nie zawsze się osiągalne.
    W domu też wolę siedzieć/leżeć na skórzanej kanapie niż materiałowej.

    TG

  • 20. Data: 2019-02-17 13:55:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2019 o 12:25 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > No ja mam, super fotele Home Cinema...
    >
    > Nikt z nich nie korzysta, przynajmniej dopóki wolne są inne meble,
    > wykonane z materiału....

    O takim samym kształcie? - pokrycie to jedno, ergonomia i wygoda to co
    innego.
    Ja bardzo lubię swoje skórzane kanapy. Mam też komplet mebli ogrodowych (2
    kanapy i dwa fotele) pokryte bardzo jasną skórą. Są co prawda pod dachem
    ale nieszczelnym (wiata). Przed każdym sezonem robię im pranie za pomocą
    myjki ciśnieniowej, wszelkie ślady z grilowych imprez znikają po 5 min
    mycia tym sposobem. Nic poza tym z nimi nie robię - trzymają się świetnie
    i są mega wygodne.

    TG