    Subject: Re: Twardość
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Date: Tue, 19 Sep 2017 17:08:45 +0200

    W dniu 2017-09-19 o 16:50, 4...@g...com pisze:
    > Przy drewnie wiekszego znaczenia nie bedzie miala twardosc. Kupowal bym z tego
    twardszego jesli to ma byc do produkcji wielkoseryjnej.

    Z drewnem nie mam problemu. Problem jest z płytą wiórowa melaminowaną
    lub MDF-em melaminowanym. Frezując frez idzie cały czas na tej samej
    wysokości i ta najtwardsza warstwa (melamina) szczerbi frez. I zaczyna
    szczępić krawędź.
    Można frezować po rampie spiralnej, gzie frez zagłębia się podczas
    frezowania, ale to 2x dłużej.

    Robert