    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Włączanie / wyłączanie dysków
    Date: Sat, 24 Feb 2018 21:00:43 +0000 (UTC)

    W kompie mam dysk ssd + dwa dyski hdd służące za magazyn.
    Komp praktycznie 24/7 ale dyski magazynowe ostatnio uzywane sporadycznie.

    Niestety te hdd regularnie włączaja sie i wyłaczaja.
    Irytuje mnie to i chce zrobić z tym porządek.
    Kiedys szukałem jakims programem monitorujacym, co te dyski wybudza ale
    nie znalazłem - aktywnosci 0 a dysk i tak sie wybudza.

    Jak obejsc to tak zeby maksymalnie wydłużyć zywotnosc dysków i zeby
    jednoczesnie korzystanie było w miare wygodne?
    - wyłączyc wyłączanie i niech pracuja 247
    - wyłączyć je jakos programowo i w razie potrzeby włączac recznie (da
    sie?)
    - odłaczyc mechanicznie?
    - kupic stacje dokujaca lub coś zewnetrznego?
    - no chyba ze jest jakis sposób jak jednak znaleźć gówno, ktore je włącza
    regularnie po kilka (?) razy dziennie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo