  • 81. Data: 2018-09-24 01:18:30
    Temat: Re: Wykrywacz metalu
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 23 września 2018 07:53:43 UTC-5 użytkownik Kamil napisał:

    > Za komuny byli tacy osobnicy, tobie podobni. nazywali się ormowcami. Jak
    > taki zobaczył człowieka, który potknął się o kamień i zaklął pod nosem,
    > pisał w raporcie: Brak koordynacji ruchów i niezrównoważenie psychiczne.
    > Spierdalaj gnoju.
    >
    > A do normalnych. Napisałem o zgubionym przedmiotach, aby zawęzić pole
    > dyskusji. Aby nie było przypuszczeń, że chodzi np. o szukanie złotego
    > pociągu 100m pod ziemią. Ale do kretynów typu Akarm, czy Vista to za trudne,

    Nie przejmuj sie, tu na grupie jest zespol osob ktorzy w kazdym watku sie udziela,
    popitola od rzeczy a jak za dlugo z nimi gadasz to sprowadza dyskusje do swojego
    poziomu.
    Jakies info dostales, niestety ta grupa bardzo wyrywkowo pomaga. Przejrzyj kto cos
    sensownego pisze, reszte wrzuc w filtr, latwiej wtedy ignorowac.

  • 82. Data: 2018-10-03 21:22:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-09-17 o 19:51, s...@g...com pisze:

    > Jesli mialbym na cos utyskiwac tu i teraz, to na to ze nikt nie podal ani jednego
    (potrojne przeczenie) przykladowego projektu takiego wykrywacza.

    Nie piernicz głupot, podałem mu dwa projekty wykrywacza impulsowego
    który działa skutecznie.

    > A chocby takiego:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1025800.html

    To jest zabawka dla dzieci, nic tym nie wykryje.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 83. Data: 2018-10-04 13:44:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >Nie piernicz głupot, podałem mu dwa projekty wykrywacza impulsowego
    >który działa skutecznie.

    >To jest zabawka dla dzieci, nic tym nie wykryje.

    Na pewno nie ?
    W wersji tranzystorowej dzialalo, ale moze bramki mniej czule ...

    J.

  • 84. Data: 2018-10-04 15:05:22
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 3 października 2018 14:22:15 UTC-5 użytkownik Janusz napisał:

    (potrojne przeczenie) przykladowego projektu takiego wykrywacza.

    > Nie piernicz głupot, podałem mu dwa projekty wykrywacza impulsowego
    > który działa skutecznie.

    Jeden podales jak juz napisalem ze propozycji nie bylo.
    A moja uwaga odnosila sie do tych co krytykowali i niekonstruktywnie sie tu
    rozpisywali.
    Drugi podales pozniej niz napisalem.

    A kultury tez masz w nadmiarze ze zaczynasz wypowiedz od obrazenia dyskutanta?
    W domu tez tak robisz?

    EOT z mojej strony.

  • 85. Data: 2018-10-04 15:58:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Na pewno nie ?
    > W wersji tranzystorowej dzialalo, ale moze bramki mniej czule ...

    Co znacczy "bramki mniej czułe"? Po prostu idiotyczny projekt, widać,
    że schemat narysowany przez kogoś, kto nie ma zielonego pojęcia jak
    taki wykrywacz działa. Zapewne powstał w okresie wszechogarniającej
    mody na robienie genereatorów z lienaryzowanych bramek TTL. Takie
    układy generują zawsze, o ile w obwodzie jest impedancja zespolona
    -- obojętne, czy pojemność, indukcyjność, albo jedno i drugie.
    Częstotliwość pracy ma bardzo mało wspólnego z częstotliwością
    rezonansową cewki i kondensatora. Za to zależy silnie choćby od
    zmian napięcia zasilania. Dlatego rada ta była do bani.

    Działający wykrywacz musi mieć obwód reaonansowy dużej dobroci,
    bujający się swobodnie i lekko podtrzymywany przez elektronikę.
    Obecność metalu zmienia częstotliwość obwodu, a jeśli ta zdudnia
    się z częstotliwością stabilnego generatora, dobrze słychać to
    w słuchawkach.

    Jarek

    PS
    A co do całego wątku -- przyszedł facet o coś zapytać, może niezbyt
    precyzyjnie i nie całkiem mądrze, ale grzeczny był przy tym. Grupa
    w mądrości swej zbiorowej jęła z siebie dobywać wiedzy teoretycznej,
    co zawsze się chwali (choć niektórzy uważają, że zwykle chodzi o to,
    by pytającemu wyguglać jakiś scemat, gdyż sam on tego nie potrafi).
    A potem nagle grzeczność prysła, pojawiła się buceria. I nie zadziało
    się to samo z siebie -- pytającemu ktoś w tej przemianie pomógł.
    Szkoda chłopa, że ktoś mu zrobił taka krzywdę.

    --
    Tyle w nich Dobra, ile w tramwaju, który dlatego nie może cię
    przejechać, gdy stoisz na chodniku, bo z szyn nie wyskoczy.

  • 86. Data: 2018-10-04 16:21:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >-- obojętne, czy pojemność, indukcyjność, albo jedno i drugie.
    >Częstotliwość pracy ma bardzo mało wspólnego z częstotliwością

    A od czego zalezy ? Jesli od indukcyjnosci ... super.

    >Za to zależy silnie choćby od
    >zmian napięcia zasilania. Dlatego rada ta była do bani.

    Ale napiecie akurat oba generatory maja jedno :-)

    >Działający wykrywacz musi mieć obwód reaonansowy dużej dobroci,
    >bujający się swobodnie i lekko podtrzymywany przez elektronikę.

    Czy moze byc duzej dobroci w w tej cewce pomiarowej ...

    >Obecność metalu zmienia częstotliwość obwodu, a jeśli ta zdudnia
    >się z częstotliwością stabilnego generatora, dobrze słychać to
    >w słuchawkach.

    No i tu mamy tak samo ... w teorii.
    Ale jak sie patrze na te 200 ohm, to tez mi sie wydaje, ze za mocno
    obciaza :-)

    Druga bramke tez mozna by zlinearyzowac.

> [...]
    >się to samo z siebie -- pytającemu ktoś w tej przemianie pomógł.
    >Szkoda chłopa, że ktoś mu zrobił taka krzywdę.

    Ale chlop tez ma niski prog wzbudzenia.

    No nic - ja sobie odlozylem jeden monitor - mam ochote sprawdzic czy
    cewki odchylania nadaja sie do wykrywacza ...

    J.

  • 87. Data: 2018-10-04 17:02:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A od czego zalezy ? Jesli od indukcyjnosci ... super.

    Jeśli zależy też od innych rzeczy, to nie super. A zależy.

    > Ale napiecie akurat oba generatory maja jedno :-)

    Ale każdy jest inny, więc zależy inaczej, zmiany nie są współbieżne.

    Nie miał, dopóki ktoś mu nie pomógł.

    --
    Jarek

  • 88. Data: 2018-10-05 08:55:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-10-04 o 13:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Na pewno nie ?
    > W wersji tranzystorowej dzialalo, ale moze bramki mniej czule ...
    To że generator działa to nie znaczy że tym coś wykryje,
    zrobiłem podobny 20 lat temu i nie znalazłem kluczy których szukałem,
    bo ten typ jest bardzo wrażliwy na rodzaj gleby i ilość wody w niej, na
    dodatek
    zmiana wysokości cewki nad ziemią już zmienia ton, więc wiem co mówię.
    Ten typ może się sprawdzi na suchym piasku.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 89. Data: 2018-10-05 09:01:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-10-04 o 15:05, s...@g...com pisze:

> [...]
    >>

    > Jeden podales jak juz napisalem ze propozycji nie bylo.
    > A moja uwaga odnosila sie do tych co krytykowali i niekonstruktywnie sie tu
    Nie czytałem, a drugi podałem jak znalazłem prostszy.
    Jakbym przeczytał to od razu bym zareagował.

    > A kultury tez masz w nadmiarze ze zaczynasz wypowiedz od obrazenia dyskutanta?
    Bo dyskutant jest nieuczciwy, specjalnie mu szukałem prostego projektu
    impulsowego wykrywacza.

    > W domu tez tak robisz?
    Po 1 mam swoje lata i to dużo, wiem co robię ale wkurzają mnie ludzie
    mijający się z prawdą.
    A po drugie, łatwo sie komuś zwraca uwagę, więc zacznij od siebie, byłeś
    uczciwy czy trochę naciągłeś fakty pod Twoja tezę.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 90. Data: 2018-10-07 23:27:11
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > --
    > Tyle w nich Dobra, ile w tramwaju, który dlatego nie może cię
    > przejechać, gdy stoisz na chodniku, bo z szyn nie wyskoczy.

    Żebyś nie wykrakał...
    https://www.youtube.com/watch?v=RPH-rNUmBjw
    (były ofiary...)

    --