  • 21. Data: 2018-10-20 22:03:20
    Temat: Re: Wyrazy współczucia dla kierowcy auta
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 20 października 2018 10:44:17 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Zależy - pewnie sprawa tak czy inaczej do sądu. Tam mogą dojść do
    > wniosku, ze nie było winy kierownika w tym, że nie dostrzegł ciemej
    > plamy na ciemnym asfalcie. Mogą, ale nie muszą.

    Masz racje, sady sa po to aby na spokojnie ocenic.
    Ale nie na slowo.
    Jak jest kamerka to widac. Widac tez po zdjeciach ofiary w co byla ubrana.
    Ale jak na kamerce masz wypadek ale jechales +5 to juz od cyklu miesiaczkowego
    sedziny moze zalezec w ktora strone sie szala przechyli.

    dziala. Tyle ze nie zawsze tak jakby "poczucie sprawiedliwosci" podpowiadalo.

    > Też nie do końca tak jest. Na poziomie kusonów praktycznie zawsze tak. W
    > sądach to już różnie bywa.

    Ano.

  • 22. Data: 2018-10-20 22:30:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-10-2018 o 22:00, s...@g...com pisze:

    Tyle ze to nie zmienia faktu ze nadal bedziesz mogl rowerowca spotkac
    i chocby to byl jeden na polske to nie chcesz aby to sie tyczylo ciebie.

    Tyle że zupełnie nie o tym piszemy.

    Problemem jest to, że taki faktycznie winny wypadku rowerzysta (bo
    jedzie gdzie mu nie wolno i do tego nieoświetlony), jest przez policję i
    sąd traktowany później jak święta krowa i nikt go nie każe.

    A powinno być dokładnie odwrotnie.

  • 23. Data: 2018-10-20 22:38:42
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 20 Oct 2018 18:14:15 +0200, szod <b...@a...pl> wrote:

    >Bo rowerzyści powinni mieć uprawnienia do kierowania rowerem. Kto to
    >słyszał, żeby osobnik uczestniczący w ruchu drogowym nie miał pojęcia o
    >przepisach.

    Ale spora część ma pojęcia. Bo czesto mają oni PJ. Tylko nie wiadomo
    dlaczego kontakt z siodełkiem często powoduje jakiś dziwny stan
    otępienia umysłowego.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 24. Data: 2018-10-20 23:45:02
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Jacek Maciejewski" wrote in message

    > Podobnie jak szczygieł jeżdżę połowę rowerem, połowę
    >samochodem. Nigdy w życiu mi się nie zdarzyło mieć jakiegokolwiek
    >kłopotu z rowerzystą kiedy jadę samochodem. A jeżdżę już ze 40 lat.
    >Natomiast kiedy jadę rowerem, całkiem zgodnie z PoRD, na każde 10 km po
    >mieście mam co najmniej jedno zagrożenie ze strony kierowcy auta.

    No patrz, a ja na rowerze mam zdecydowanie więcej problemów z pedalarzami
    (bo z rowerzystami, którzy nie mają w dupie pozostałych uczestników ruchu,
    nie mam problemów), niż z kierowcami samochodów. Wymuszanie pierwszeństwa,
    niesygnalizowanie manewrów, jazda pod prąd jest na porządku dziennym.
    Jako kierowca nie miałem problemów z pedalarzami (patrz j.w.), ale widziałem
    wielokrotnie problemy innych. Przykład - wjazd roweru na pełnej prędkości
    (oceniam na jakieś 30 km/h+) na przejście dla pieszych i prawie zawał u
    kierowcy skręcającego w prawo i hamującego na centymetry przed tymże
    rowerem.
    O problemach z pedalarzami jako pieszy to nawet nie będę pisał - szkoda
    klawiatury...

    --
    Axel

  • 25. Data: 2018-10-20 23:48:54
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Shrek" wrote in message news:pqej0o$tuu$3@node2.news.atman.pl...

    W dniu 19.10.2018 o 22:58, Marek S pisze:

    > Jeśli miał oświetlenie i nie wymusił pierwszeństwa, to niby czemu
    > kierownik miałby nie beknąć?

    Ostatnio zauważam modę na diodowe lampki rowerowe, które są widoczne dopiero
    z kilu metrów. A wydawało by się, że technologia LED się rozwija ;-P

    --
    Axel

  • 26. Data: 2018-10-20 23:59:29
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-20 o 18:14, szod pisze:

    > Bo rowerzyści powinni mieć uprawnienia do kierowania rowerem. Kto to
    > słyszał, żeby osobnik uczestniczący w ruchu drogowym nie miał pojęcia o
    > przepisach. Potem są różne kwiatki i zrzucanie winy na kierujących
    > samochodami. Mogli by wtedy tracić uprawnienia jak kierowcy i łapać
    > punkty karne. Skończyło by się jeżdżenie na czerwonym i wcinanie z
    > podporządkowanej. Taki kwiatek widziałem na YouTube - babka z
    > podporządkowanej wali prosto pod samochód i jeszcze ma pretensje do
    > kierowcy że powinien na nią uważać bo ona się włącza do ruchu.

    By mieć pojęcie trzeba tego w szkołach uczyć a nie wymagać uprawnień.

  • 27. Data: 2018-10-21 00:01:21
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-20 o 20:20, Shrek pisze:

    > I piesi tez!

    Ale to piechtochodem a nie rowerem.

    > Właśnie - i obwyateli egzaminować z prawa cywilnego, karnego, prawa
    > pracy i kodeksu handlowego. W razie niezaliczenia eutanazja. Kto to
    > słyszał, żeby osobniek bez znajomosci prawa żył w społeczeństwie!

    O to to.

  • 28. Data: 2018-10-21 00:02:21
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-20 o 22:38, j...@i...pl pisze:

    > Ale spora część ma pojęcia. Bo czesto mają oni PJ. Tylko nie wiadomo
    > dlaczego kontakt z siodełkiem często powoduje jakiś dziwny stan
    > otępienia umysłowego.

    Wysiłek wystarczy

  • 29. Data: 2018-10-21 00:08:14
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-20 o 22:00, s...@g...com pisze:

    > Jeden kit dlaczego i po co on tam jest. Kierowca stety/niestety musi brac to pod
    uwage.
    > Tego problemu sie nie da rozwiazac. Nie ma szansy aby caly ruch rowerowy przeniesc
    na sciezki, tak czy siak rowerowca trzeba sie spodziewac. Raczej wszedzie (nawet na
    autostradzie). Jak nie, to bedziesz jak ten kierowca. Z cudzej glupoty albo swojej
    czlowieka zabijesz.

    Serio uważasz, że na autostradzie można spodziewać się rowerzysty?

  • 30. Data: 2018-10-21 07:53:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2018 o 22:38, j...@i...pl pisze:

    > Ale spora część ma pojęcia. Bo czesto mają oni PJ. Tylko nie wiadomo
    > dlaczego kontakt z siodełkiem często powoduje jakiś dziwny stan
    > otępienia umysłowego.

    Ponieważ jestem aktywnym kierownikiem, pieszym, rowerzystą i
    motocyklistą to powiem ci jak to działa. To nie żadne otępienie a po
    prostu "wykorztystywanie" charakterystyki i możliwości "pojazdu".

    Piesi łazą gdzie popadnie, rowerzysci jeżdą po przejściach i chodnikach,
    motocykliści między samochodami i zapierdalają, a kierowccy po prostu
    zapierdalają a nie mieszczą się miedzy innych uczestników ruchu, co
    powoduje u niektórych frustrację i nienawiść do tych co mogą;)

    Żadna grupa nie jest jakoś wybitnie lepsza ani głupsza. No może głupi
    motocykliści się bardziej wyróżniają niż osobniki głupie z innych grup,
    ze względu na generowany hałas i spektakularne filmy na jutubie jak coś
    pójdzie nie tak;)

    Shrek