  • 11. Data: 2018-10-20 17:18:59
    Temat: Re: Wyrazy współczucia dla kierowcy auta
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 20 października 2018 01:46:50 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Jeśli miał oświetlenie i nie wymusił pierwszeństwa, to niby czemu
    > kierownik miałby nie beknąć?

    Nawet jak nie mial lampki to kierownik beknie.
    Stara i cwiczona zasada:
    "Panie, alo on nie mial swiatel ani nie wlaczyl kierunkowskazu!"
    "To on dostanie mandat 150 a Pan jest winny wypadku"

    Tyle ze wielu tutaj nie rozumie ze prawo nie jest sprawiedliwe. Ono jest. I dziala.
    Tyle ze nie zawsze tak jakby "poczucie sprawiedliwosci" podpowiadalo.

    Ale jak wymusil to juz inna historia. tyle ze raczej nie...

  • 12. Data: 2018-10-20 17:25:47
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 19 października 2018 22:38:49 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:

    > Oczywiście że jest - skoro nie wolno mu było tam jechać, a jechał.

    To oceni policja, rowerowiec ewentualnie dostanie mandat, winnym wypadku nadal jest
    kierowiec. Nawet jak rowerowiec jedzie bezlampek, na czarno ale rowno swoim pasem.
    Nie wiem czy musi byc trzezwy ale to juz inna historia.

    > Jeśli jedziesz jezdnią, mają obok ścieżkę rowerową, to bardzo prawidłowo.
    > Powinni nawet Ci siłowo pomóc na nią się dostać - choćbyś miał tam skok
    > przez rów wykonać.

    Zawsze korzystam z scierzek jak moge. Bo wiem ze kierowcy beda sie tak zachowywac.
    Przecwiczone i w polsce i za granica. Bo kierowcy nie patrza jak jada.
    Jak tylko znikam z bocznego okna to zajezdzaja droge. Nawet jak jade te 70cm od
    krawedzi.

    Skoncz nawolywac do przemocy, pokazujesz tylko jak niedojrzaly i infantylny jestes.

  • 13. Data: 2018-10-20 17:32:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-10-2018 o 17:25, s...@g...com pisze:

    > To oceni policja, rowerowiec ewentualnie dostanie mandat, winnym wypadku nadal jest
    kierowiec.

    A skąd ten wniosek, jakiś link czytałeś?
    Czy automat Ci się włączył, że jak rowerzysta wpadnie pod auto, to
    zawsze winny kierowca auta?

    > Zawsze korzystam z scierzek jak moge.

    Ścieżek.

    No właśnie o to chodzi, żeby tak robić - a tutaj jest przypadek odwrotny
    i o nim mowa.

    Sam też często jeżdżę rowerem i potrafię nadłożyć 25% drogi, byle tylko
    jechać po ścieżce i daleko od jezdni.
    Totalnie nie rozumiem indywiduów, które mają odwrotnie - i pędziłbym
    takie tałatajstwo, żeby się nie pozbierało, wszystkimi sposobami.

  • 14. Data: 2018-10-20 17:32:30
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    > Natomiast kiedy jadę rowerem, całkiem zgodnie z PoRD,

    Niestety chyba jesteś wyjątkiem. Większość raczej jeździ jakby PoRD
    miała w dupie (niesygnalizowania skrętu, przejeżdżanie przez przejście
    dla pieszych, jazda na czerwonym). A spróbuj takiemu stanąć przed
    skrzyżowaniem na przejeździe rowerowym, mimo że nie masz innej
    możliwości by bezpiecznie włączyć się do ruchu, to ci obkopie samochód.

    Tu
    https://www.google.pl/maps/@52.2375379,21.1302722,3a
    ,75y,149.94h,102.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxDADrKqJ2FC
    rrhB_QCg5-Q!2e0!7i13312!8i6656

    mi gościu nawymyślał który wyskoczył z prawej strony bo mu ścieżkę
    zatarasowałem (mógł oczywiście spokojnie mnie z tyłu ominąć, ale co się
    nabulwersował to jego)

    na każde 10 km po
    > mieście mam co najmniej jedno zagrożenie ze strony kierowcy auta. Z
    > ciekawszych momentów: Biały dzień, rondo, żadnych aut ani ludzi, jak
    > okiem sięgnąć, pustki. Jedno się trafiło i najechało mnie na tym rondzie
    > z tyłu. Facet z rozbrajającą szczerością przyznał że mnie nie widział :)
    > Jakbym jako rowerzysta "nie widywał" aut to bym gryzł trawę od spodu od
    > pół wieku.

    Uważasz że ci "niewidzący" kierowcy to specjalnie powodują takie
    zagrożenie? Nikt raczej celowo nie szuka kłopotów polując na
    rowerzystów. W samochodzie niestety masz dużo mniejsze pole widzenia i
    każdemu może się zdarzyć niezauważenie rowerzysty. Ale niestety
    niektórzy rowerzyści nie dają szansy się zauważyć i lecą na łeb na szyję
    przez przejazd bo przecież mają pierwszeństwo. Przepis pozwalający
    rowerzystom przejeżdżanie przez przejazd z dowolną prędkością jest
    idiotyczny, czym to się różni od nagłego wtargnięcia na przejście
    jakiegoś maratończyka?
    Niestety właśnie niektórzy z nich już gryzą trawę od spodu.

  • 15. Data: 2018-10-20 17:44:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2018 o 17:18, s...@g...com pisze:

    > Nawet jak nie mial lampki to kierownik beknie.
    > Stara i cwiczona zasada:
    > "Panie, alo on nie mial swiatel ani nie wlaczyl kierunkowskazu!"
    > "To on dostanie mandat 150 a Pan jest winny wypadku"

    Zależy - pewnie sprawa tak czy inaczej do sądu. Tam mogą dojść do
    wniosku, ze nie było winy kierownika w tym, że nie dostrzegł ciemej
    plamy na ciemnym asfalcie. Mogą, ale nie muszą.

    > Tyle ze wielu tutaj nie rozumie ze prawo nie jest sprawiedliwe. Ono jest. I dziala.
    Tyle ze nie zawsze tak jakby "poczucie sprawiedliwosci" podpowiadalo.

    Też nie do końca tak jest. Na poziomie kusonów praktycznie zawsze tak. W
    sądach to już różnie bywa.

    Shrek

  • 16. Data: 2018-10-20 18:14:15
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 20-10-2018 o 17:32, spider pisze:

    > Niestety chyba jesteś wyjątkiem. Większość raczej jeździ jakby PoRD
    > miała w dupie (niesygnalizowania skrętu, przejeżdżanie przez przejście
    > dla pieszych, jazda na czerwonym).

    Bo rowerzyści powinni mieć uprawnienia do kierowania rowerem. Kto to
    słyszał, żeby osobnik uczestniczący w ruchu drogowym nie miał pojęcia o
    przepisach. Potem są różne kwiatki i zrzucanie winy na kierujących
    samochodami. Mogli by wtedy tracić uprawnienia jak kierowcy i łapać
    punkty karne. Skończyło by się jeżdżenie na czerwonym i wcinanie z
    podporządkowanej. Taki kwiatek widziałem na YouTube - babka z
    podporządkowanej wali prosto pod samochód i jeszcze ma pretensje do
    kierowcy że powinien na nią uważać bo ona się włącza do ruchu.

  • 17. Data: 2018-10-20 20:20:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2018 o 18:14, szod pisze:

    > Bo rowerzyści powinni mieć uprawnienia do kierowania rowerem.

    I piesi tez!

    > Kto to
    > słyszał, żeby osobnik uczestniczący w ruchu drogowym nie miał pojęcia o
    > przepisach.

    Właśnie - i obwyateli egzaminować z prawa cywilnego, karnego, prawa
    pracy i kodeksu handlowego. W razie niezaliczenia eutanazja. Kto to
    słyszał, żeby osobniek bez znajomosci prawa żył w społeczeństwie!

    > Taki kwiatek widziałem na YouTube - babka z
    > podporządkowanej wali prosto pod samochód i jeszcze ma pretensje do
    > kierowcy że powinien na nią uważać bo ona się włącza do ruchu.

    O. To jest argument - widziałeś głupia babę na jutubie. Dobrze że
    głupich kierowców nie wrzucają na jutuba bo byś się sam zaorał. A nie,
    wróc;)

    Shrek

  • 18. Data: 2018-10-20 20:58:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 18:14, szod pisze:

> [...]
    > podporządkowanej wali prosto pod samochód i jeszcze ma pretensje do
    > kierowcy że powinien na nią uważać bo ona się włącza do ruchu.

    Jak się dowiesz jakie uprawnienia do jazdy po publicznych drogach
    potrzebuje pełnoletni kierowca motorowerka to się posrasz z rozpaczy.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2018-10-20 21:51:49
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 20 października 2018 10:32:31 UTC-5 użytkownik spider napisał:

> [...]
    >
    > Tu
    > https://www.google.pl/maps/@52.2375379,21.1302722,3a
    ,75y,149.94h,102.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxDADrKqJ2FC

    No zobacz, widac:
    https://www.google.pl/maps/@52.2375379,21.1302722,3a
    ,90y,65.74h,80.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxDADrKqJ2FCrr
    hB_QCg5-Q!2e0!7i13312!8i6656
    mozna stac przed przejsciem i ruszyc jak nic nie jedzie.

    Od boedy mozna sie wryc za przejazd dla rowerowcow choc tam nieco malo miejsca jest.

    tak czy siak, to jest przyklad tego o czym pisalem. Miejsca malo a projektant musi
    zrobic bo nie ma wyjscia.

    > mi gościu nawymyślał który wyskoczył z prawej strony bo mu ścieżkę
    > zatarasowałem (mógł oczywiście spokojnie mnie z tyłu ominąć, ale co się
    > nabulwersował to jego)

    A to inna sprawa. Frustraci sa wszedzie.

    > na każde 10 km po
    >
    > Uważasz że ci "niewidzący" kierowcy to specjalnie powodują takie
    > zagrożenie? Nikt raczej celowo nie szuka kłopotów polując na
    > rowerzystów.
    Celowo nie, ale bezmyslnie tak. Siada jeden z drugim za kierownice i nie mysli o
    innych. Zielone? Jade. Czerwone? Jade, bo sie zamyslilem...

    Ludzie siadaja w auta i sie relaksuja liczac ze jada jak po tasmie bezkolizyjnej. A
    jednak pojawia sie rowerowiec i trzeba na niego zwrocic uwage, I to juz ich
    przerasta.

> [...]
    > jakiegoś maratończyka?
    > Niestety właśnie niektórzy z nich już gryzą trawę od spodu.

    Przepis jest bez sensu ale ma temperowac kierowcow. Madry rowerzysta wie ze ma tak
    jechac aby go nie przejechali. glupi da sie zabic. Skutek uboczny to wiezienie dla
    kierowcy.

  • 20. Data: 2018-10-20 22:00:34
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 20 października 2018 10:32:29 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:

    > Totalnie nie rozumiem indywiduów, które mają odwrotnie - i pędziłbym
    > takie tałatajstwo, żeby się nie pozbierało, wszystkimi sposobami.

    To sa ludzie ktorzy z takich czy innych powodow zakladaja ze ich nikt nie przejedzie
    jak beda na drodze.

    Czasem powody sa glupie bo rowerowiec pijany, czarny, bez swiatel. A czasem sensowne
    bo sciezka zasmiecona bitym szklem, konczy sie przejazdem na ktorym taki rowerowiec
    ma przygode co 2-3 dni z niepatrzacym kierowca, chce zjechac z drogi w lewo niedaleko
    itp.

    Jeden kit dlaczego i po co on tam jest. Kierowca stety/niestety musi brac to pod
    uwage.

    Tego problemu sie nie da rozwiazac. Nie ma szansy aby caly ruch rowerowy przeniesc na
    sciezki, tak czy siak rowerowca trzeba sie spodziewac. Raczej wszedzie (nawet na
    autostradzie). Jak nie, to bedziesz jak ten kierowca. Z cudzej glupoty albo swojej
    czlowieka zabijesz.

    Oczywiste jest to ze im mniej ich bedzie na drogach i im wiecej ze sciezek beda
    korzystac tym kierowcom bedzie lzej. Tyle ze to nie zmienia faktu ze nadal bedziesz
    mogl rowerowca spotkac i chocby to byl jeden na polske to nie chcesz aby to sie
    tyczylo ciebie.

    Tak samo jak cukrzyk w spiaczce na drodze czy wylany olej.