  • 31. Data: 2019-09-09 20:15:25
    Temat: Re: Za co dostala mandat?
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-09 12:55, Jacek wrote:
    > No bez jaj. To jak wjechałem (dawno temu) do garażu autem ojca bez jego
    > wiedzy i spowodowałem kolizję z brama garażową urywając lusterko to
    > ojciec nie zgłaszając tego "gdzie trzeba" jest na bakier z prawem (a
    > może nawet ze sprawiedliwością)?

    Wtedy inne prawo było. Poza tym pewnie przeterminowało się. Możesz spać
    spokojnie :)

  • 32. Data: 2019-09-09 20:22:17
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-09 16:00, Mateusz Viste wrote:

    > Czyli kłamać, kręcić i wypierać się, uciekając od odpowiedzialności. No
    > tak, jest to jakiś sposób na życie.

    Można nic nie mówić.

  • 33. Data: 2019-09-09 20:26:06
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-09 19:27, Jacek wrote:
    > I to jest stwierdzenie kończące sprawę.
    > Przypomniała mi się sytuacja, gdzie policmajster dał mi mandat za
    > niemanie chlapaczy w przyczepce. Poczytałem sobie potem przepisy i
    > wyszło, że przyczepka ich nie musi mieć. Próbowałem się odwołać -
    > bezskutecznie. Nauka kosztuje.

    Pewnie źle się odwoływałeś.

  • 34. Data: 2019-09-09 20:26:57
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-09 19:47, s...@g...com wrote:
> [...]
    ukarania. W sadzie przyznanie sie do winy wymaga jeszcze udowodnienia przez
    oskarzyciela ze faktycznie winny. Z tego co kojarze policjanty przed wypisaniem
> [...]
    >
    > Dokladnie tak to zostalo zaprojektowane.
    > I raz dziala tak ze niewinny dostaje mandat za nic a raz winny dostaje mandat za
    smiecenie (50pln, czy ile tam teraz jest) zamiast za przejscie na czerwonym czy
    zaczepianie ludzi na ulicy.

    > Z jednej strony pozytywny jest fakt ze w powszechnej opinii jednak mandat jest
    postrzegany jako nalezna kara z drugiej smutne jest to ze odkrywamy ze jadnak jest
    naduzywany...

    W świetle istnienia punktów mandat nie ma moralnego uzasadnienia. Równie
    dobrze można kogoś okraść.

  • 35. Data: 2019-09-09 20:38:17
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 13:27:07 UTC-5 użytkownik kk napisał:
> [...]
    naduzywany...

    > W świetle istnienia punktów mandat nie ma moralnego uzasadnienia. Równie

    Aspekt finansowy i punktowy to dwa odrebne sposoby karania.

    Moralnie mozna zabrac dziecku lizaka i kazac siedziec w domu o ile zasluzylo.

  • 36. Data: 2019-09-09 20:43:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze mandat za wykroczenia drogowe to przezytek. Zwlaszcza w spoleczenstwach
    o duzym rozwarstwieniu finansowym. Skuteczny i bezwzgledny system punktowy jest
    skuteczniejszy i spolecznie uczciwszy. Od dawna pisuje ze jak byscie mnie dzisiaj
    wybrali krolem to od jutra nie ma mandatow za wykroczenia drogowe. Dolozyl bym do
    tego ze za wszystkie inne niz dotyczace kierowcow ustawil bym wysokosc mandatow w
    zaleznosci od dochodow.

  • 37. Data: 2019-09-09 21:10:40
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-09 20:38, s...@g...com wrote:
> [...]
    naduzywany...

    > Aspekt finansowy i punktowy to dwa odrebne sposoby karania.

    Nie, to sposoby używane łącznie. Przy czym karanie przez okradanie czyni
    człowieka niewolnikiem co jest powszechnie uznawane za niedpiuszczalne.

    > Moralnie mozna zabrac dziecku lizaka i kazac siedziec w domu o ile zasluzylo.

    Nie bardzo.

  • 38. Data: 2019-09-09 21:12:57
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-09 20:43, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    mnie dzisiaj wybrali krolem to od jutra nie ma mandatow za wykroczenia drogowe.

    A kiełbasę jaką byś dał?

    >Dolozyl bym do tego ze za wszystkie inne niz dotyczace kierowcow
    ustawil bym wysokosc mandatow w zaleznosci od dochodow.

    Czemu nie od przychodów?

  • 39. Data: 2019-09-09 21:30:38
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 14:10:50 UTC-5 użytkownik kk napisał:
> [...]
    zaczepianie ludzi na ulicy.

    postrzegany jako nalezna kara z drugiej smutne jest to ze odkrywamy ze jadnak jest

    Odrebne ale nie zawsze uzywane lacznie. Mozesz dostac kare finansowa bez punktow. A
    najczesciej dostajesz kare oboma metodami.
    Jedna dziala natychmiast a druga (punkty) dziala z opoznieniem.

    > Przy czym karanie przez okradanie czyni
    > człowieka niewolnikiem co jest powszechnie uznawane za niedpiuszczalne.

    Kara z definicji ma byc czyms co jest nakladane pod przymusem.
    Ty chyba naprawde z gimbazy jeszcze nie wyszedles.

    Napisz jeszcze ze do wiezienia jak sie kogos wsadza to sie go zniewala.

    > Nie bardzo.

    Tupnij jeszcze noga bo do mnie nie dociera.

  • 40. Data: 2019-09-09 21:31:46
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 13:43:43 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    Dolozyl bym do tego ze za wszystkie inne niz dotyczace kierowcow ustawil bym wysokosc

    Chnczycy testuja inny wariant. Jak bedziesz podskakiwac to ci tak zycie utrudnia ze w
    praktyce bedziesz wiezniem bez krat/scian...