  • 21. Data: 2019-09-09 18:35:22
    Temat: Re: Za co dostala mandat?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sabata,

    Monday, September 9, 2019, 1:34:41 PM, you wrote:

    > Bardzo duzo juz tu napisano i "rzucono " wiele racjj..
    > Wiele teorii na temat przepisow C.D. (niektore 'wlasne' , nawet nie
    > sprawdzone)..

    Co jest według Ciebie niesprawdzone? Art. 1 ust. 2 PoRD?

    > Nalezaloby zastanowic sie czy to w swietle lokalnych przepisow wypadek

    Wypadek według polskiego prawa to jest wtedy, kiedy są osoby
    poszkodowane. To co powinieneś w tym miejscu napisać, to ,,zdarzenie
    drogowe"

    > ten nalezalo zakwalifikowac jako kolizja.
    > W niektorych krajach definicja 'kolizji' wyraznie precyzuje udzial
    > drugiego pojazdu.

    Drugim pojazdem była Astra - chyba zgubiłeś wątek.

    > Owszem kwalifikowane jest to jako wypadek,

    Zdarzenie.

    Poczytaj sobie na przykład tę stronę:
    https://info-car.pl/infocar/artykuly/roznica-pomiedz
    y-wypadkiem-a-kolizja.html
    a potem wypisuj swoje niesprawdzone teorie na temat obowiązującego w
    Polsce prawa.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2019-09-09 18:47:02
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 11:29:46 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Zeby ukarac mandatem trzeba miec dowod na wykroczenie. Jesli tam nie bylo
    fotoradaru, swiadkow, rejestratora z ktorego mozna wyliczyc predkosc to policjanci co
    przyjechali pol godziny po zdarzeniu w dupe moga pana majstra pocalowac. To ze
    powiedziala ze za szybko jechala nic nie znaczy z wyjatkiem tego ze niepotrzebnie to
    powiedziala. Mozna probowac sie tlumaczyc gazeta ale mozna rowniez powiedziec ze
    glowa boli i niech przyjda za tydzien. Jak maja problemy to niech daja sprawe do sadu
    i w nim beda musieli przedstawic niepodwazalne dowody na wine kierowcy. Jak ktos sie
    wygada ze sie spieszyl albo ze jechal za szybko to najpierw beda szantazowali na
    drodze " przeciez sam powiedzial ze sie spieszy" itp. A jak kierowca sie nie ugnie to
    jesli sprawa trafi do sadu to nawet jak nic wiecej nie beda mieli to przedstawia
    dowod ze w obecnosci dwoch policjantow oskarzony sam powiedzial ze za szybko jechal.
    Wniosek taki ze tak jak na wojnie zlapany zolnierz przeciwnika to dokad nie bija ma
    podawac imie, nazwisko, stopien. A jak juz cos mowic to jesli za miastem to zajac
    wyskoczyl i nie chcialem zabic bo zycie wedlug konstytucji ma wartosc nadrzedna. W
    miescie taki rudo brazowy sredniej wielkosci pies wybiegl.

    Feler jest taki ze sama dala dowod. Sie przyznala.
    Jakby powiedziala "nie wiem" to by tematu nie bylo.
    Jej glupota to jedno. Policjantow podejscie drugie.

    Taki byl zamysl i cel istnienia instytucji mandatu. Kara tu i teraz, bez sadu i
    ceregieli, placisz i masz z glowy.

  • 23. Data: 2019-09-09 19:11:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Fakt ze niepotrzebnie dziobem klapala. Ale i tak nie jest to podstawa do legalnego
    ukarania. W sadzie przyznanie sie do winy wymaga jeszcze udowodnienia przez
    oskarzyciela ze faktycznie winny. Z tego co kojarze policjanty przed wypisaniem
    mandatu nie pytaja czy przyznaje sie do winy tylko czy przyjmuje mandat. Wniosek taki
    ze moga zgodnie z prawm wypisac mandat niewinnemu jesli zadeklaruje ze przyjmie
    mandat.

  • 24. Data: 2019-09-09 19:27:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    do winy tylko czy przyjmuje mandat. Wniosek taki ze moga zgodnie z prawm wypisac
    mandat niewinnemu jesli zadeklaruje ze przyjmie mandat.
    I to jest stwierdzenie kończące sprawę.
    Przypomniała mi się sytuacja, gdzie policmajster dał mi mandat za
    niemanie chlapaczy w przyczepce. Poczytałem sobie potem przepisy i
    wyszło, że przyczepka ich nie musi mieć. Próbowałem się odwołać -
    bezskutecznie. Nauka kosztuje.
    Jacek

  • 25. Data: 2019-09-09 19:44:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >jak nic wiecej nie beda mieli to przedstawia dowod ze w obecnosci
    >dwoch policjantow oskarzony sam powiedzial ze za szybko jechal.

    Ale zarzut byl "spowodowanie zagrozenia ..." i rozbita barierka jest
    wystarczajacym dowodem.

    Tzn sprytna papuga powinna spytac, czy policjanci widzieli jak
    wjezdzala w te barierke ... ale sad moze tez sprytna papuge zgasic
    "nalezy sie 2000" :-)
    A potem decyzja - apelujemy, czy nie ...

    J.

  • 26. Data: 2019-09-09 19:47:18
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 12:11:20 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    ze moga zgodnie z prawm wypisac mandat niewinnemu jesli zadeklaruje ze przyjmie

    Dokladnie tak to zostalo zaprojektowane.
    I raz dziala tak ze niewinny dostaje mandat za nic a raz winny dostaje mandat za
    smiecenie (50pln, czy ile tam teraz jest) zamiast za przejscie na czerwonym czy
    zaczepianie ludzi na ulicy.

    Z jednej strony pozytywny jest fakt ze w powszechnej opinii jednak mandat jest
    postrzegany jako nalezna kara z drugiej smutne jest to ze odkrywamy ze jadnak jest
    naduzywany...

  • 27. Data: 2019-09-09 20:01:23
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    y-wypadkiem-a-kolizja.html
    > a potem wypisuj swoje niesprawdzone teorie na temat obowiązującego w

    Kompletnie rozbity i odbudowany z innych rozbitków samochód może więc
    być sprzedany jako bezwypadkowy.

  • 28. Data: 2019-09-09 20:08:46
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-09 12:08, Mateusz Viste wrote:

    > To oczywistość. Kategoryczne stwierdzenie czegokolwiek często prowadzi do
    > absurdów w skrajnych sytuacjach. Wypadek może nastąpić mimo ostrożnego
    > zachowania kierowcy i jego najlepszych intencji: plama oleju na zakręcie,
    > niewidoczna dziura na drodze, czy też spadający z nieba statek kosmiczny.
    > Ale to osobliwe wyjątki, które w praktyce występują w pomijalnym stopniu.

    Wręcz przeciwnie. Większość wypadków to pech.

  • 29. Data: 2019-09-09 20:11:20
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-09 08:25, Kviat wrote:

    > Chcesz powiedzieć, że okłamała policjantów i mandat dostała niesłusznie,
    > bo nie jechała za szybko?

    Ciężko powiedzieć. Mogła nie zauważyć że na nie wjeżdża i kiedy
    zorientowała się było już za późno.

  • 30. Data: 2019-09-09 20:13:11
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-09 09:48, Mateusz Viste wrote:

    > Do tego, żeby nie stworzyć zagrożenia na drodze, a w konsekwencji
    > dopuścić do wypadku.

    Nic na to nie wskazuje.

    > Oj tam, w niemal każdym kraju tak jest. Nie ma nic darmo.

    Rozgonić to ścierwo.

    > Tzn. do wypadku doszło na drodze innej, niż publiczna, a służby
    > interweniowały bez zgody i wiedzy właściciela? Jakoś mam trudności by w
    > to uwierzyć.

    Bo masz nasfrane we łbie :-)