  • 71. Data: 2015-04-30 09:28:49
    Temat: Re: Zatopiony w kamieniu mikroprocesor
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-04-29 o 22:50, Marek pisze:

    > Powyższe to tylko taki wytrych.

    Ta zasada to jedyne rozsądne podejście w sytuacji braku rozstrzygających
    dowodów. Wybierasz opcję o wyższym prawdopodobieństwie a priori,
    zaznaczając jednocześnie, że sprawa nie jest zamknięta. W przeciwnym
    razie musielibyśmy stosować "logikę" kreacjonistów: "naukowcy nie znają
    w 100% linii ewolucyjnej człowieka, a więc kreacjonizm jest tak samo
    prawdopodobnym wyjaśnieniem".

    Załóżmy, że lecisz samolotem i w oddali widzisz dziwny, połyskujący
    obiekt. Nie wiesz czym on jest, nie masz możliwości dokładniejszego
    zbadania sprawy. Formułujesz dwie hipotezy:
    1) To balon meteorologiczny.
    2) To statek obcych.

    Nie można jednak stwierdzić, że obydwie są tak samo prawdopodobne. Z
    doświadczenia wiemy, że balony meteorologiczne istnieją i od czasu do
    czasu są obserwowane. Wiemy też, jak powinien wyglądać taki balon i to
    co obserwujemy z grubsza się z tym zgadza. Natomiast potwierdzonych
    obserwacji statku obcych jak na razie brak, nie ma także jakiegokolwiek
    dowodu na istnienie inteligentnego życia poza Ziemią. Nie ma kompletnego
    podróży międzygwiezdnych z prędkością wyższą od światła. W związku z
    powyższym musisz stwierdzić, że pierwsze wyjaśnienia ma znacznie większe
    prawdopodobieństwo a priopri. A ponieważ dokładniejszych badań nie
    jesteś w stanie przeprowadzić, musisz się tym zadowolić.

    > A poza tym, serio niektóre obserwacje np. wojskowych nie są
    > wystarczającymi dowodami?

    Dowodem czego? Obserwacja "niezidentyfikowanego obiektu" przez pilota
    dowodzi tylko obserwacji niezidentyfikowanego obiektu przez pilota. Nie
    możesz na ten podstawie wyciągać wniosku o istnieniu zaawansowanej
    cywilizacji technicznej poza Ziemią, która jest zdolna do podróży FTL.
    Non sequitur.

  • 72. Data: 2015-04-30 11:15:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 30 Apr 2015 09:28:49 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Ta zasada to jedyne rozsądne podejście w sytuacji braku
    rozstrzygających
    > dowodów. Wybierasz opcję o wyższym prawdopodobieństwie a priori,

    Ale w tym właśnie o to chodzi, że skoro jesteśmy pod wpływem tego
    zjawiska (jak ktoś woli "pod obserwacją) to nie może być tych
    dowodów! Oczekiwanie, że będą jakieś bezprzeczne dowody to nonsens,
    cały widz polega na tym aby ich nie było. Jeśli obie strony barykady
    ("ufolodzy" vs. "beton naukowy") oczekują, że któraś ze stron kiedyś
    w końcu przestawi takie dowody to się bardzo rozczarują, bo charakter
    tych zjawisk wskazuje na to, że nigdy takich dowodów nie będzie. Ale
    to nie oznacza, że zjawiska nie ma.

> [...]
    > obiekt. Nie wiesz czym on jest, nie masz możliwości dokładniejszego
    > zbadania sprawy. Formułujesz dwie hipotezy:

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Japan_Air_Lines_fligh
    t_1628_incident

    Balon kilkukrotnie większy pod 747?
    Nerwowe, wręcz skandaliczne zachowanie służb próbujące zatuszować
    sprawę rejestracji radarowej?

    > Dowodem czego?

    Dowodem na ciekawe zjawisko umiejące zdestabilizować pracę bazy
    przechowującej broń jądrową. Przy czym przez "destabilizację" nie mam
    na myśli tylko organizacyjnie/porządkowo ale również paraliż układów
    kontroli i sterowania, co osobiście uważam za skandal. I żeby było
    ciekawiej takich wypadków było kilka w USA i jeden w UK (też z
    amerkańską bazą w której o dziwo, przechowywano broń atomową).
    Rosjanie? Trzeba przyznać, że świetnie udają zacofanie technologiczne
    na codzien dla zmylenia przeciwnika.

> [...]
    > możesz na ten podstawie wyciągać wniosku o istnieniu zaawansowanej
    > cywilizacji technicznej poza Ziemią, która jest zdolna do podróży

    UFO=obcy (w klasycznym rozumieniu materialnej/fizycznej obcej
    cywilizacji) mnie mierzi ale toleruję jedynie jako hipotezę roboczą
    dopóki nie będzie lepszych pomysłów czym są te zjawiska. Hipotezę
    owszem często niepotrzebnie nadużywaną, ale cóż począć, lepsze to niż
    naiwne "była to Wenus", lepsze - bo daje do myślenia. Za
    stwierdzeniem, że to Wenus nie idzie nic więcej niż machnięcie ręką.

    --
    Marek

  • 73. Data: 2015-04-30 11:58:00
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 11:15, Marek pisze:

> [...]
    > przestawi takie dowody to się bardzo rozczarują, bo charakter tych
    > zjawisk wskazuje na to, że nigdy takich dowodów nie będzie. Ale to nie

    No to "odkryłeś" jedno z ograniczeń metody naukowej, o którym sami
    naukowcy wiedzą od dawna. Nie da się naukowo badać hipotez, które
    sformułowano w ten sposób, że nie spełniają kryterium falsyfikowalności.
    Deal with it. ;)
    Nie znaczy to, że każda niefalsyfikowalna hipoteza jest z natury błędna,
    jednak próba jej zgłębiania jest tylko i wyłącznie stratą czasu. ;)

> [...]
    t_1628_incident
    > Balon kilkukrotnie większy pod 747?
    > Nerwowe, wręcz skandaliczne zachowanie służb próbujące zatuszować

    I czemu ma to niby służyć? Podałem hipotetyczny przykład, a Ty zamiast
    się do niego odnieść, odwołujesz się do wydarzenia, na temat którego nie
    pisałem ani jednym słowem.

    > UFO=obcy (w klasycznym rozumieniu materialnej/fizycznej obcej
    > cywilizacji) mnie mierzi ale toleruję jedynie jako hipotezę roboczą
    > dopóki nie będzie lepszych pomysłów czym są te zjawiska. Hipotezę owszem

    A mnie natomiast mierzi robienie jednego "zjawiska" z całej kategorii
    obserwacji opatrzonych etykietką "niezidentyfikowane" i przypisywanie im
    jednolitego statusu ontologicznego.
    Tymczasem ten zbiór najpewniej zawiera całe mnóstwo świadectw o
    różnorakim charakterze. Większość będą stanowiły pomyłki, halucynacje i
    oszustwa. Na inne będą się składały obserwacje obiektów niemożliwych do
    zidentyfikowania z uwagi na brak dostępnej wiedzy na ich temat (jak
    tajne prototypy nowych samolotów albo innych rodzajów broni). Zapewne
    pewien fragment obserwacji będzie związany z rzadkimi lub nieznanymi
    zjawiskami naturalnymi (piorun kulisty, przelot bolidu). Jeszcze inne
    będzie można zrzucić na mechanizmy działania ludzkiej pamięci (fałszywe
    wspomnienia, autosugestia itp.).

    > często niepotrzebnie nadużywaną, ale cóż począć, lepsze to niż naiwne
    > "była to Wenus", lepsze - bo daje do myślenia. Za stwierdzeniem, że to
    > Wenus nie idzie nic więcej niż machnięcie ręką.

    Bo większość obserwacji "niezidentyfikowanych obiektów na niebie" wynika
    właśnie z błędnej identyfikacji. A w przypadku bardziej spektakularnych
    obserwacji "nie wiem" jest jedyną poprawną odpowiedzią. Dopisywanie do
    tego całych teorii z kosmitami albo zjawiskami paranormalnymi w roli
    głównej jest zupełnie pozbawione podstaw.

  • 74. Data: 2015-04-30 13:18:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 30 Apr 2015 11:58:00 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    zamiast
    > się do niego odnieść, odwołujesz się do wydarzenia, na temat

    To moja odpowiedź konkretnym incydentem kojarzącym się z Twoim
    hipotetycznym przykładem balona met. :-)

> [...]
    > pewien fragment obserwacji będzie związany z rzadkimi lub nieznanymi
    > zjawiskami naturalnymi (piorun kulisty, przelot bolidu).

    Dlaczego zatem te obiekty, skoro są fizyczne poruszają jakby drwiły z
    sił bezwładności?
    Chyba że:

    > Jeszcze inne
    > będzie można zrzucić na mechanizmy działania ludzkiej pamięci
    (fałszywe
    > wspomnienia, autosugestia itp.).

    Bardzo osobiście jestem zainteresowany techniką manipulacji ludzkiej
    pamięci, szczególnie działającej grupowo na niezwiązanych ze sobą
    ludzi w tym samym czasie :-)

    Polecam na chłodno i bez emocji (na chłodny weekend) Disclisure
    Conference z 2010 roku, zaproszono wielu wojskowych, którzy zgodzili
    się opowiedzieć o swoich doświadczeniach z tym zjawiskiem, a
    szczególnie z ciągłymi naciskani wyciszenia tych spraw przez wojsko.

    https://www.youtube.com/watch?v=3jUU4Z8QdHI

    --
    Marek

  • 75. Data: 2015-04-30 13:28:58
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Atlantis pisze:

    > Weź, przestań powoływać się na brednie z Demotywatorów, bo tylko się
    > ośmieszasz. ;)
    >
    > http://www.snopes.com/science/bumblebees.asp

    Ależ to nie jest bzdura z demotywatorów - to jest (ze strony ACMM-033)
    namacalny przykład tego co określiłeś mianem "walki z chochołem". Było
    takie wyliczenie oparte na znanej wówczas teorii lotu, była publikacja
    wyników - tylko ACMM-033 zapomniał przytoczyć wnioski z tego wyniku. A
    wnioskiem nie było to że trzmiele piechotą chodzą, a raczej to że
    najwyraźniej jeszcze wszystkiego o locie nie wiemy... Absurdalny wynik
    teorii jest równie cenny jak w pełni potwierdzony - bo określa granicę
    stosowania teorii i wytycza kierunki dalszych poszukiwań.

    --
    Darek

  • 76. Data: 2015-04-30 13:37:30
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 13:18, Marek pisze:

    > To moja odpowiedź konkretnym incydentem kojarzącym się z Twoim
    > hipotetycznym przykładem balona met. :-)

    W takim razie (jeśli pominąć plastyczne podobieństwo opisywanej
    sytuacji) twoja odpowiedź nie ma merytorycznego związku z przytoczonym
    przeze mnie przykładem. Poruszyłem ten temat w konkretnym celu - aby
    pokazać, że dwie hipotezy przy braku dowodów nie mają takiego samego
    prawdopodobieństwa a priori.

    > Dlaczego zatem te obiekty, skoro są fizyczne poruszają jakby drwiły z
    > sił bezwładności?

    Obiekt należący do materialnego świata nie koniecznie musi być tym, za
    co go bierzesz - przedmiotem o założonej przez ciebie masie i wielkości,
    poruszającym się po określonej trajektorii z określoną prędkością.
    Materia bierze także udział w grze świateł i cieni, obłok zjonizowanego
    gazu także się z niej składa. Wystarczy pomylić się przy interpretacji i
    już masz poważny problem.
    To właśnie jeden z podstawowych kłopotów z obserwacjami
    niezidentyfikowanych obiektów latających. Większość naocznych świadków
    powie Ci, że ich zdaniem obiekt miał określony rozmiar, podając go w
    metrach. Tyle tylko, że taka informacja jest niewiele warta, jeśli nie
    byli oni w stanie precyzyjnie określić odległości. Zwykle masz po prostu
    do czynienia z ich subiektywnym odczuciem, a nie wiarygodną informacją.
    Równie dobrze mogli obserwować mniejszy obiekt lecący niżej, lub większy
    na na większym pułapie.

    > Bardzo osobiście jestem zainteresowany techniką manipulacji ludzkiej
    > pamięci, szczególnie działającej grupowo na niezwiązanych ze sobą ludzi
    > w tym samym czasie :-)

    Poczytaj sobie o fałszywych wspomnieniach. Było już sporo badań na ten
    temat.

    > ciągłymi naciskani wyciszenia tych spraw przez wojsko.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=3jUU4Z8QdHI

    Ok, no to mamy dwie hipotezy:
    1) Armia próbuje wyciszyć sprawę, bo dotyczy ona nowej, ściśle tajnej
    technologii wojskowej.
    2) Wojsko próbuje wyciszyć sprawę, bo dotyczy ona wizyty obcych.

    Nie mamy na chwilę obecną możliwości weryfikacji. Która wersja ma
    większe prawdopodobieństwo a priori?

  • 77. Data: 2015-04-30 14:11:13
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 04:10, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "bartek" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ależ oczywiście! Wątpić, wątpić, da capo al fine. Ale, nie zaślepiać
    > się, że cuś w tym nowym nie pasuje. Bo jednak zdarzało się, że to jednak
    > nowe okazało się słuszne. Czy powstało przez przypadek, np. nie wiem,
    > czy nie mylę z innym odkryciem, szczepionka Pasteura przeciw
    > wściekliźnie, cuś mi się kojarzy, że przypękła próbówka z materiałem,
    > czego z początku nie zauważono, to co się dostało do niej, ubiło wirusa...

    No ale mieszasz dwie różne sprawy. Co innego jest opór nauki przed
    niesprawdzonymi "nowinkami", a co innego dokonanie odkrycia przez przypadek.

> [...]
    > obliczeń, itd. to czemu miałbym się nim nie posłużyć? Tylko pamiętać,
    > aby nie wmieszać tego do końcowego wyniku.

    > Spróbuję krótko, choć gawędziarz ze mnie marny. Przerysuję nieco.
    > Przypuśćmy, że żyjemy w czasach, gdy nie ma leku na anginę i chory umiera.
    > Zgłasza się gościu, który twierdzi, że umie szybko anginę wyleczyć,
    > niewielkim kosztem.
    > Skostniałe "szkiełko i oko" (jaka różnica, czy środowisko lekarskie, czy
    > władza?) powoduje, że gość bez niczego, sprawdzenia, testów,
    > krasnoludków, itd. zostaje wyśmiany, spostponowany, nikt go nie

    Jeśli będzie co dzień pojawiał się ktoś, kto twierdzi, że ma miksturę
    leczącą anginę, to nic dziwnego, że oni wszyscy będą dostawali kopa w
    dupę. Środowisko lekarskie czy naukowe nie będzie marnowało swojego
    potencjału na weryfikowanie tych wszystkich gostków z cudownymi
    miksturami. Ktoś chce żeby środowisko naukowe zainteresowało się jego
    cudownym lekiem czy wspaniałym odkryciem, to musi przedstawić wiarygodne
    wyniki badań. Robionych zgodnie z metodologią badań w tej dziedzinie.
    Niestety osoby spoza środowiska nie potrafią zazwyczaj tego zrobić, więc
    zostają posłane na drzewo. Taki filtr oczywiście może spowodować, że
    zostanie odrzucony ktoś spoza środowiska, przynoszący rzeczywiście
    rewelacyjne odkrycie. Ale z kolei gdyby naukowcy poświęcali czas na
    badania wszystkich rewelacji przynoszonych przez jakichś gostków, to nie
    dokonaliby w tym czasie dziesiątek innych ważnych odkryć. Moim zdaniem
    istniejące w świecie nauki mechanizmy organizacji badań i ich
    weryfikacji podlegają zasadom ekonomii maksymalizując efekty w skali
    całej nauki.
    A co mają zrobić ludzie z zewnątrz, chcący zainteresować środowisko
    swoimi pomysłami? Po pierwsze mogą uzyskać wykształcenie, zastosować
    właściwą metodologię badań i przedstawić swoje osiągnięcia kolegom.
    Takie przypadki zdarzały się w historii odkryć naukowych. Lub mogą
    próbować znaleźć naukowca, który uwierzy w ich cudowne odkrycie i
    poświęci czas aby je naukowo zweryfikować. To też się zdarza.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 78. Data: 2015-04-30 14:13:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 30 Apr 2015 13:37:30 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Poczytaj sobie o fałszywych wspomnieniach. Było już sporo badań na
    ten
    > temat.

    Bardzo mi zależy aby móc "wdrukować" wspomnienia, że jestem
    wierzycielem kilku wybranych osób. Jak dotąd żadne znane metody o
    których "można poczytać" nie działają. Dlaczego?

> [...]
    tajnej
    > technologii wojskowej.
    > 2) Wojsko próbuje wyciszyć sprawę, bo dotyczy ona wizyty obcych.

    Dlaczego tylko dwie?? I to obie mało prawdopodobne, szczególnie ta
    pierwsza. Jak dotąd wojsko nie zrobiło żadnego narzędzia
    zachowującego się niezgodnie z prawami znanej fizyki.

    > Nie mamy na chwilę obecną możliwości weryfikacji. Która wersja ma
    > większe prawdopodobieństwo a priori?

    Z powodu powszechnej nieudolności wojska w dziedzinie łamania praw
    fizyki i wyboru zawężonego przez Ciebie jedynie między wojskiem a
    "obcymi" to bardzo niechętnie wskazuję na tych drugich, kimkolwiek
    są.

    --
    Marek

  • 79. Data: 2015-04-30 16:31:12
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To moja odpowiedź konkretnym incydentem kojarzącym się z Twoim
    > hipotetycznym przykładem balona met. :-)

    Wprawdzie któryś z dawniejszych czasów uczony powiedział "Hipotez nie
    wymyślam", ale oparcie nauki tylko na hipotezach, to raczej chyba za dobre
    nie jest?

    > Dlaczego zatem te obiekty, skoro są fizyczne poruszają jakby drwiły z sił
    > bezwładności?

    Bo być może, nawet są zwykłymi fizycznymi obiektami, ale wykorzystującymi
    zjawiska, zależności, energie, postacie, itd. których w rozumieniu
    dzisiejszej nauki nie znamy. A chyba tylko dzieci stawiają równoważność, że
    jak czegoś nie znamy, to nie ma tego, albo, wprzypadku jakiegoś papu, że
    jest niesmaczne napewno napewno. Na którejś z grup, jeden z moich
    imienników, mieszkający w USA, obecnie nie widuję, by gdzieś pisywał,
    najeżdżał straszliwie na nasze kina, teatry, że jakie to amerykańskie cacy,
    ze jhakie nasze są be i buee. Po całej dyskusji zadałem jedno kluczowe
    pytanie - "czy chociaż raz byłeś chociaż w jednym z nich?" NIE. To IMHO
    rozwiązuje całą sprawę, najgłośniej oponują i najeżdżają ci, którzy tak
    naprawdę, tematu o którym się wypowiadają, nie znają, nie poznali. Uczciwie
    jest, aby stwierdzić, że papka ze szpinaku jest do dupy, najpierw jej
    spróbować. Sprobowałem, dla mnie obrzydlistwo. Ale już gotowane i nie
    pobełtane w papkę liście są świetne.
    Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją.
    Wiecie, czemu krótkofalowcy dostali fale krótkie? Bo ktoś kiedyś dawno temu
    z całą stanowczością stwierdził, że się do niczego nie nadają, więc "dał
    dzieciom zabawkę". Jak to teraz wigląda, wiadomo.

> [...]
    >
    > Bardzo osobiście jestem zainteresowany techniką manipulacji ludzkiej
    > pamięci, szczególnie działającej grupowo na niezwiązanych ze sobą ludzi w

    Takowoż i ja. A dowody i wiedzę w sprawie wolę móc ocenić sam, a nie mieć ją
    narzuconą. Jak coś odkryję, i/lub będę mieć wątpliwości, to sam obłożę sie
    literaturą, zweryfikuję, a na końcu zasięgnę opinii specjalistów. Argumenty
    zaś typu mylisz się, ośmieszasz się, nie-bo-nie, od osoby, która nawet mnie
    nie zna, po prostu, odrzucę, czy jej się to podoba, czy nie, i niezależnie
    od tego, jak bardzo.

> [...]
    > o swoich doświadczeniach z tym zjawiskiem, a szczególnie z ciągłymi
    > naciskani wyciszenia tych spraw przez wojsko.

    Trochę przydługie dla mnie... ale i tak z przekazu pozawerbalnego trochę
    odczytałem, jak czasu mi styknie, obejrzę całość.

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 80. Data: 2015-04-30 16:41:15
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:554211f5$0$8376$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > takie wyliczenie oparte na znanej wówczas teorii lotu, była publikacja
    > wyników - tylko ACMM-033 zapomniał przytoczyć wnioski z tego wyniku. A

    Nie tyle zapomniałem, ile więcej nie było mi w tym momencie potrzebne, bo
    miało to stanowić pewną ironię, jako kontrę do twardego obstawania przy
    szkiełku i oku.
    Wolałem też nie zagłębiać się w to zbytnio, bo bym za bardzo rozlał się
    tekstem i zaciemnił obraz sprawy.

    > wnioskiem nie było to że trzmiele piechotą chodzą, a raczej to że
    > najwyraźniej jeszcze wszystkiego o locie nie wiemy... Absurdalny wynik

    Ano, nie wiemy wszystkiego. Czyli może pojawić się coś, co kompletnie zburzy
    dotychczasowy obraz tego, co wiemy dzisiaj.
    Tyle na razie, bo się za bardzo rozpiszę...