  • 41. Data: 2019-01-02 22:52:33
    Temat: Re: Zestaw małego inżyniera <10 lat
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-02 o 21:25, Marek Panek pisze:

> [...]
    > instr.!), pobudzał inwencję użytkownika. Drugi: elektryczny - oprócz
    > różnych połączeń żaróweczek można było zbudować np. aparat Morse'a,
    > silnik elektryczny, napędzający młot kowalski, prądnicę i już nie pomnę
    > co. Trochę góglowałem, ale nic podobnego (w sensie uniweralności) nie
    > znalazłem. Podobnie jest z LEGO. Są wodotryskowe zestawy tematyczne, a
    > uniwersalnych nie ma. Znowu dziecięciem będąc miałem taki uniwersalny
    > zestaw (czeska podróbka), z którego można było zbudować nie tylko Pałac
    > Kultury, ale też/i różne inne modele domów.

    Taka jest polityka firm, że wyręczają użytkownika , by nie kombinował.
    W innych dziedzinach też tak jest.
    Zamiast samemu gotować może zamówić w jadłodajni.

    WM

  • 42. Data: 2019-01-03 01:59:37
    Od: s...@g...com

    Ale kto ci zabroni kupić lego na kilogramy na allegro.
    Może być tylko jeden problem kiedyś przyszedł do nas syn sąsiada.
    Miał coś 6-7 lat.
    Stwierdził że on takich klocków lego nie bedzie układał
    bo nie ma instrukcji.

    > Taka jest polityka firm, że wyręczają użytkownika , by nie kombinował.
    > W innych dziedzinach też tak jest.
    > Zamiast samemu gotować może zamówić w jadłodajni.

    A czy to nie jest po prostu zmiana czasu?
    Kiedyś się interesowałem tematem lego.
    Teraz są prostsze zestawy niż kiedyś bo dzieciaki są przyzwyczajone
    do tego że mam być szybko i łatwo.

    Wejdź na jakieś forum z grami.
    Starzy gracze stwierdzą że dzisiejsze gry są za łatwe.
    Ale jak by nie były to dzieciaki szybko by się znudziły.

    I jeszcze o lego.
    Kiedyś na pudełkach było zdjęcia co z danego zestawu można złożyć.
    Instrukcja składania była tylko dla jednego modelu.
    ALe klienci narzekali że nie ma instrukcji więc lego się z tego wycofało.

    Ja mam tylko nadzieje że w momencie gdy będę już stary i będę potrzebował
    lekarza to do tego momentu pojawi się sztuczna inteligencja która będzie
    podpowiadać lekarzom co mają robić.

  • 43. Data: 2019-01-03 06:55:22
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    On 03.01.2019 01:59, s...@g...com wrote:

> [...]
    > Miał coś 6-7 lat.
    > Stwierdził że on takich klocków lego nie bedzie układał

    Moja uwaga o LEGO była niejako poboczna. Wszak elementów konstruktora na
    kilogramy nie kupisz, a sugestia, że można sobie zrobić, sądzę iż
    większości zainteresowanych nie odpowiada. Wszak jakby się usmarkać, a
    nie utrzeć to prawie wszystko można przyslowiową siekierką wystrugać
    (no, może za wyjątkiem Columbii :-) )
    M.

  • 44. Data: 2019-01-03 08:45:25
    Od: 4...@g...com

    Jak na kilogramy nie kupisz jak kupisz. W pierwszej odpowiedzi sa linki do allegro.
    Mozna kupic 10 roznych zestawow. Wyjac z opakowan elementy, wsypac do plastikowego
    wiaderka i dac mlodemu.

  • 45. Data: 2019-01-03 10:18:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Wejdź na jakieś forum z grami.
    >Starzy gracze stwierdzą że dzisiejsze gry są za łatwe.
    >Ale jak by nie były to dzieciaki szybko by się znudziły.

    Ja tam dawno we wspolczesne gry nie gralem, ale wydaja mi sie za
    trudne.
    50 rodzajow postaci, broni, mapa poza mozliwoscia ogarniecia pamiecia

    Powoli chyba juz jest.

    J.

  • 46. Data: 2019-01-03 10:22:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-01-01 o 20:11, J.F. pisze:

    >Albo się patrzy jakie to fajne, kupił bym sobie pod pretekstem, że to
    >dla wnuka, ale trochę musi wnuczek podrosnąć ;-)

    >To jest fajne :)
    >https://www.edubawi.pl/index.php?p516,robot-solarny
    -14-w-1-hit

    Jak ci sie podoba, to sobie kup i wnuczkiem sie nie zaslaniaj :-)
    Sa tez chyba tansze, prostsze, 6-w-1 itp.

    A mnie sie nie podoba. Zlozysz, zobaczysz jak sie turla na sloncu,
    przerobisz na drugi, zobaczysz jak sie turla ... ciekawe, czy starczy
    ciepliwosci na wszystkie 14.
    I ciekawe czy zabawa potrwa dluzej niz pare godzin.

    Jakos tak malo ciekawe mi sie wydaje.

    J.

  • 47. Data: 2019-01-03 11:41:51
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    .

    >Ale kto ci zabroni kupić lego na kilogramy na allegro.

    Higiena.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 48. Data: 2019-01-03 15:38:26
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-03 o 10:22, J.F. pisze:

> [...]
    > ciepliwosci na wszystkie 14.
    > I ciekawe czy zabawa potrwa dluzej niz pare godzin.

    Bardziej mnie interesuje budowa i zasada działania mechanizmu, niż sama
    zabawa.

    > Jakos tak malo ciekawe mi sie wydaje.

    Mam wahadło na słońce, które kupiłem jeszcze w zeszłym wieku na targach.
    Wtedy jeszcze internet nie był ogólnie dostępny.
    Wystawca był z dalekiego wschodu i widząc moje zainteresowanie sam
    zaproponował sprzedaż eksponatu.

    WM

  • 49. Data: 2019-01-03 21:00:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Bardziej mnie interesuje budowa i zasada działania mechanizmu, niż
    >sama zabawa.

    Tylko tam nie ma mechanizmu.
    Fotogniwo, silniczek ... i co jeszcze trzeba, zeby pojazd jechal ?

    No dobra, kilka konstrukcji wyglada na bardziej zaawansowane

    https://www.youtube.com/watch?v=tVeh3f-q-ME

    P.S. wpuscilbym te łódke na jezioro i zobaczyl dokad doplynie ... ale
    pewnie z kursu zboczy, fale zatopia, a wiatr zniesie.

    Hm, a moze by tak dwa ogniwa, dwa silniki, i jakos tak zestawic, zeby
    po zboczeniu z kursu jedno ogniwo bylo gorzej oswietlone i wolniejszy
    silnik z powrotem ustawial prosto do Slonca ? :-)

    J.

  • 50. Data: 2019-01-03 21:44:50
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-03 o 21:00, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > P.S. wpuscilbym te łódke na jezioro i zobaczyl dokad doplynie ... ale
    > pewnie z kursu zboczy, fale zatopia, a wiatr zniesie.

    Do Szwecji nie dopłynie :)

    > Hm, a moze by tak dwa ogniwa, dwa silniki, i jakos tak zestawic, zeby po
    > zboczeniu z kursu jedno ogniwo bylo gorzej oswietlone i wolniejszy
    > silnik z powrotem ustawial prosto do Slonca ? :-)

    Interesuje mnie od dawna to latające wahadło (flying pendulum).
    Próbuję to ściśle matematycznie opisać.
    https://youtu.be/jNV0_hUXrSg

    Rozmaite inne mechanizmy też są ciekawe.
    https://www.research.manchester.ac.uk/portal/files/6
    0988775/FULL_TEXT.PDF

    WM