  • 31. Data: 2018-12-31 12:07:58
    Temat: Re: Zestaw małego inżyniera <10 lat
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-31 o 09:05, Konrad Anikiel pisze:

    > To są wszystko podróby angielskiego Meccano. W moim miasteczku było muzeum, w nim
    jeden z pierwszych zestawów Mecano: niemiecki samolot pasażerski. Sprzed stu lat.

    Trzeba jechać do Kudowy by zobaczyć w Polsce muzeum zabawek.
    To chyba oferta dla emerytów z sanatorium.

    Zestawy konstrukcyjne z PRL-u też są.
    http://muzeum-zabawek.pl/kudowa-zdroj/galeria-kudowa
    /wystawa-zabawki-prl/

    Misie, niektóre są koszmarne.
    http://muzeum-zabawek.pl/kudowa-zdroj/galeria-kudowa
    /eksponaty-2/
    Sporo blaszanych zabawek, które mogły skaleczyć.

    WM

  • 32. Data: 2018-12-31 12:46:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2018 00:05:25 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    r-die-schule/werken/werkpackungen/eitech-grundschul-
    metallbaukasten-detail.html

    > To są wszystko podróby angielskiego Meccano. W moim miasteczku było
    > muzeum, w nim jeden z pierwszych zestawów Mecano: niemiecki samolot
    > pasażerski. Sprzed stu lat.

    Ale nie chodzi o to kto byl pierwszy, tylko co kupic dziecku dzis :-)

    I nie jakis tam model samolotu, tylko zestaw, z ktorego moze robic
    wlasne konstrukcje mechaniczne.

    P.S. Anglicy robili model niemieckiego samolotu ? Wlasnych nie mieli ?

    J.

  • 33. Data: 2018-12-31 12:59:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2018 20:46:49 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Ale nie chodzi o to kto byl pierwszy, tylko co kupic dziecku dzis :-)
    >
    > I nie jakis tam model samolotu, tylko zestaw, z ktorego moze robic

    Ty jakiś niewspółczesny jesteś. Jak oryginał w ToysRus jest za drogi, to się idzie na
    chińskie wysyłkownie i się szuka tanich podrób, tylko trzeba wiedzieć czego szukać.
    Przesyłka za darmo, albo za grosze.

    > P.S. Anglicy robili model niemieckiego samolotu ? Wlasnych nie mieli ?

    Taki stał w muzeum. Zadzwoń i zapytaj czemu.

  • 34. Data: 2018-12-31 15:22:27
    Od: 4...@g...com

    Jak nie mozna czegos kupic to zawsze mozna zrobic. Zestawy " Malego Inzyniera", tak
    sie nazywaly ponad pol wieku temu, to blaszki roznej wielkosci z otworami. Dzisiaj
    zaden problem narysowac w jakims programie i dac do wyciecia laserem. Tam gdzie
    wycinaja laserem prawie zawsze maja jakies zaginarki/krawedziarki. Katowniczki tez
    zrobia. Pisac dalej skad wziac srubki, nakretki, podkladki, kolka, oski, przekladnie
    pasowe czy dacie sobie rade?

  • 35. Data: 2018-12-31 17:13:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2018 03:59:00 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    r-die-schule/werken/werkpackungen/eitech-grundschul-
    metallbaukasten-detail.html

    > Ty jakiś niewspółczesny jesteś.
    >Jak oryginał w ToysRus jest za drogi,

    Oryginalu w TRs nie ma ...

    >to się idzie na chińskie wysyłkownie i się szuka tanich podrób,

    A to moze byc dobra rada ...

    >tylko trzeba wiedzieć czego szukać.

    I tu jest kolejny problem, bo jak to sie po angielsku nazywa ?
    A moze lepiej po chinsku ?

    J.

  • 36. Data: 2018-12-31 18:21:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2018 06:22:27 -0800 (PST), 4...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    >Tam gdzie wycinaja laserem prawie zawsze maja jakies zaginarki/krawedziarki.

    No, jest to jakis pomysl.
    Ciekawe ile by kosztowalo ...

    > Pisac dalej skad wziac srubki, nakretki, podkladki, kolka, oski,
    > przekladnie pasowe czy dacie sobie rade?

    Kola, przekladnie to napisz.
    Oski do nich jesli jakies specjalne to tez.

    Hm, a moze by tak drukarke 3D sobie kupic ... zeby dziecko moglo sobie
    zabawki drukowac :-)

    J.

  • 37. Data: 2018-12-31 21:01:54
    Od: 4...@g...com

    Jak cos jest potrzebne to sie nie patrzy na cene.

  • 38. Data: 2019-01-01 20:11:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2018 12:01:54 -0800 (PST), 4...@g...com
    napisał(a):
    > Jak cos jest potrzebne to sie nie patrzy na cene.

    Albo sie patrzy na cene i dochodzi do wniosku, ze to wcale nie jest
    potrzebne :-)

    J.

  • 39. Data: 2019-01-02 18:55:07
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-01 o 20:11, J.F. pisze:

    > Albo sie patrzy na cene i dochodzi do wniosku, ze to wcale nie jest
    > potrzebne :-)

    Albo się patrzy jakie to fajne, kupił bym sobie pod pretekstem, że to
    dla wnuka, ale trochę musi wnuczek podrosnąć ;-)

    To jest fajne :)
    https://www.edubawi.pl/index.php?p516,robot-solarny-
    14-w-1-hit

    WM

  • 40. Data: 2019-01-02 21:25:23
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    On 02.01.2019 18:55, WM wrote:

    > Albo się patrzy jakie to fajne, kupił bym sobie pod pretekstem, że to
    > dla wnuka, ale trochę musi wnuczek podrosnąć ;-)

> [...]

    W większości prezentowane tutaj zabawki są zorientowane na konkretne
    rozwiązanie (za wyjątkiem tego ostatniego). No i co: zrobisz model
    samochodu i leć kupuj następny, np. ciężarówki? Za moich dziecięcych
    czasów (a było to tak dawno, że aż nieprawda), posiadałem dwa zestawy
    tzw. konstruktorów: pierwszy mechaniczny, pozwalał na budowanie kilku
    modeli prezentowanych w instrukcji, ale także, dzięki "nadmiarowości"
    elementów (dla niektórych z nich nie było zastosowań, przedstawionych w
    instr.!), pobudzał inwencję użytkownika. Drugi: elektryczny - oprócz
    różnych połączeń żaróweczek można było zbudować np. aparat Morse'a,
    silnik elektryczny, napędzający młot kowalski, prądnicę i już nie pomnę
    co. Trochę góglowałem, ale nic podobnego (w sensie uniweralności) nie
    znalazłem. Podobnie jest z LEGO. Są wodotryskowe zestawy tematyczne, a
    uniwersalnych nie ma. Znowu dziecięciem będąc miałem taki uniwersalny
    zestaw (czeska podróbka), z którego można było zbudować nie tylko Pałac
    Kultury, ale też/i różne inne modele domów.
    pzdrw
    M.