  • 181. Data: 2019-01-07 19:29:06
    Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 11:59:59 UTC-6 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Ale to tylko była moja uwaga do uwagi kolegi ze jak Marek chce coś
    > trwałego to ma kupić mustanga.
    > Tak jakby mustang słynał z trwałosci.

    Tu problem jest taki ze Marek sam w sumie nie wie co chce, albo chce cos co nie
    istnieje :)
    I w sumie mustang zlym wyborem by dla niego raczej nie byl tak jak inne propozycje bo
    kazda z nich cos ma w sobie co mu pasuje i nie ma rownej ilosci cech jakie by chcial.
    :)

    > Dokładnie.
    > Bo ja sie w ogole nie wypowiadałem w temacie "auto dla Marka" a li tylko
    > i wyłacznie w temacie "trwały mustang"

    Obejrz samcracka i jego zabawe z audi.
    To zmieni nieco optyke :)
    Choc nie sadze aby podnioslo poglad na jakosc mustanga.

  • 182. Data: 2019-01-07 19:43:40
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Skoro pisze ze nie ma to nie ma. KS 1.6 T-GDI 2018. System ecodynamics jest tylko w
    1.7CRDI i skrzynia DCT. Dopiero po lifcie chyba wszystkie maja ale nadal możesz kupić
    model sprzed.

  • 183. Data: 2019-01-07 20:38:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-06 o 21:00, Cavallino pisze:

    > Też nie byłem, jak kupowałem kiedyś Ceeda.
    > Ale przyjemnie się zdziwiłem..

    Oki, przetestuję, choć ten Stinger jest mocno powyżej przewidzianego
    budżetu. Zanim się wypowiem, to pojadę choćby na 2-gi koniec PL by CLS'a
    przetestować. Oba odniosę do moich bieżących doświadczeń z E320 CDI
    4matic Sport. Intuicyjnie czuję, że może to być zupełnie inna klasa
    prowadzenia auta. Również intuicyjnie czuję, że wytłumienie będzie też
    na innych półkach. Ale nie przesądzam - obym się zdziwił :-)

    > Po tym, że dealer wyraźnie to napisał w ogłoszeniu? ;-)

    A ja na OtoMoto wyszukałem Stingery z 2018r i znalazłem ich 39. Potem
    zaznaczyłem po wypadku i dostałem 1 szt. Zaznaczyłem więc bez wypadku...
    i też dostałem 1 szt. Wynika z tego, że 1+1=39 :-D

    Pomijam egzemplarz, gdzie dealer "coś napisał".

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 184. Data: 2019-01-07 20:51:20
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-07 o 17:26, s...@g...com pisze:

    > Jakby Marek S mial kupic r8 to mysle ze nie bylo by to auto po statecznym
    biznesmenie dojezdzajacym do pracy tylko w niedziele. Ergo, cholera wie jak z jego
    awaryjnoscia.

    hahahahaha

    Gdyby ktoś mi podarował R8, to pierwsze co, to bym je sprzedał :-D Jak
    dla mnie, to paranoja a nie auto. Nie ma nic wspólnego z komfortem i
    cichością. Taki maluch na dopingu.

    Dla innych wyjaśnię, że nie chodzi mi o wyścigi absolutnie.
    Przyspieszenie poniżej 6s jest dla mnie jak najbardziej ok. Chcę jedynie
    jeździć swobodnie, w mojej definicji - czyli jeśli jest "coś" do
    wyprzedzenia, to zawsze dam radę. Obojętne, czy jest to 40km/h czy
    100km/h. I też nie chodzi o prędkości lecz o przyspieszenie. Nie jeżdżę
    po 300km/h ale 200 zdarza mi się i jest to max. Dla mnie liczy się
    "odlot" przy powiedzmy 120km/h - co grupowicze określają stawianiem auta
    na dwa koła (jak wyczytałem).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 185. Data: 2019-01-07 21:19:13
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-07 o 16:00, s...@g...com pisze:

    > Tam wyzej pisales ze automaty sa w mocnych autach lepsze/trwalsze.
    > A tu zaczynasz szukac dziury w kiepskich skrzyniach.
    > Zdecyduj sie.

    Chwila, ale ja nie wiem jakie są automaty w Stingerach. Być może
    kiepskie. Tak też podejrzewam zresztą bo aż 39 szt. jest ich na Skąd mam
    wiedzieć?

    Napisałeś wcześniej iż nie widzisz Stingerów w automacie, a ja ich widzę
    39 szt. z 2018r na OtoMoto. Uznałem więc, że skoro nie widzisz
    automatów, to uważasz (jak wynika jednoznacznie z treści wypowiedzi), że
    ręczne skrzynie są trwalsze. Wniosek wyssany z palca, choć nie
    przeczę,że może być prawdziwy w przypadku tej marki.

    Po raz drugi powiem: zauważyłem, że w mocnych autach stosuje się
    automaty. Gdy googlałem co do skrzyń biegów, znalazłem wiele artykułów
    wyjaśniających w czy rzecz: automaty są znacznie trwalsze przy dużych
    mocach. Czemu - niby wyczytałem wyjaśnienia. Czy to prawda - nie mam
    pojęcia. Osobista praktyka - w bieżącym aucie mimo dużej mocy nie mam w
    skrzyni widocznych śladów zużycia po 100 tys. ostrej jazdy.

    > Optymista jestes. W kazdym miejscu gdzie amerykanie dyskutuja auta narzekaja na
    skrzynie.

    Użyłeś słowa kluczowego "amerykanie". Oni średnio dbają o trwałość. Na
    ulicach widuje się auta tak przerdzewiałe, że u nas na byle kontroli
    zabraliby dowód rejestracyjny. Zachwalany przez Ciebie Mustang, mimo
    niskiej ceny nie stanowi konkurencji. To typowa jednorazówka.

    https://youtu.be/LG9isl95aIc?t=929

    Choć jak zaznaczyłeś - nawet ta mityczna mechanika jest do bani. Brzmi
    to raczej jak wychwalanie czasów z lat 80-tych.

    > To zupelnie inny obraz tego co panuje u nas. U nas skrzynie manualne w autach do
    150-200KM sa bezobslugowe, bez awaryjne. Praktycznie nie istnieja w swiadomosci
    zwyklego uzytkownika. Oczywiscie czasem sie psuja ale jest to tak rzadkie ze nikt sie
    tym nie przejmuje.

    > Zupelnie inaczej niz w przypadku automatow.

    Skąd masz takie informacje?
    http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=87&t=45303&
    start=550

    https://www.autofakty.pl/czy-warto-kupic/uzywany-sea
    t-leon-iii/
    "Użytkownicy Seata Leona III skarżą się na haczącą lub zgrzytającą
    skrzynię biegów, najwięcej kłopotów przysparza wbicie biegu wstecznego.
    Rozwiązaniem problemów w większości przypadków okazuje się dopiero
    wymiana przekładni na nową"

    Nie chce mi się cytować pierdyliona postów na ten temat.

    Ja nie upieram się co do MB aby to jasne było. Jednakże upieram się przy
    automacie w silnych autach. Co nie oznacza, że dany model nie jest
    spartaczony więc o detale pytam w wątku.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 186. Data: 2019-01-07 21:58:38
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 14:19:16 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:

    > Chwila, ale ja nie wiem jakie są automaty w Stingerach. Być może
    > kiepskie. Tak też podejrzewam zresztą bo aż 39 szt. jest ich na Skąd mam
    > wiedzieć?

    Dyskusja byla generalna. Bo oczywiste jest ze jak sie schodzi do szczegolu to sie
    sytuacja moze diametralnie zmienic.

> [...]
    > ręczne skrzynie są trwalsze. Wniosek wyssany z palca, choć nie
    > przeczę,że może być prawdziwy w przypadku tej marki.

    Ja nie pisalem o tym. To Cavallino chyba.

> [...]
    > pojęcia. Osobista praktyka - w bieżącym aucie mimo dużej mocy nie mam w
    > skrzyni widocznych śladów zużycia po 100 tys. ostrej jazdy.

    No sa automaty w tych mocnych z dwu powodow:

    1. bo w mocnych autach te automaty czesto sa nieco inne niz w pierdzidelkach (np typu
    dual clutch gearshift vs te z konwerterem momentu).
    2. Nie kazdy ludzik potrafi obsluzyc mocne auto manualem.

    W efekcie moze sie okazac ze automat w mocnym aucie bedzie trwalszy niz manual w
    mocnym aucie. ALE. Automat w mocnym aucie bedzie bardziej awaryjny niz manual w
    slabszym aucie.

    > Użyłeś słowa kluczowego "amerykanie". Oni średnio dbają o trwałość. Na
    > ulicach widuje się auta tak przerdzewiałe, że u nas na byle kontroli

    Malo wiesz. Amerykanie dbaja o auta. Nie widze roznicy statystycznej pomiedzy
    europejczykiem a amerykanimen w tym zakresie.
    I ten i ten wymienia olej.
    I jeden i drugi slucha co sie z autem dzieje i wymienia co trzeba
    Jeden jezdzi i sprzedaje jak zaczynaja sie koszty i drugi to samo.

    I teraz ciekawostka:
    W usa amerykanskie auta sa uznawane za norme. Europejskie za relatywnie trwale ale
    przekombinowane i drogie w naprawie. Azjatyckie za relatywnie dobre ale z
    zachciankami.

    Teraz spojrz z drugiej strony wody:
    W europie:
    Azjatyckie sa uznawane za ok ale mozna wtopic choc kupujac tojote sie nie ryzykuje.
    Amerykanskie sa uznawane za psujace sie. Tylko ile z nich przyplynelo do nas jako
    szkoda calkowita?
    A europejskie za nieokreslone bo trafiaja sie dobre jak i beznadziejne.

    I jaki z tego wniosek?
    Ja mam, ciekawe do jakiego ty dojdziesz :)

    > zabraliby dowód rejestracyjny.

    I tak i nie. Czesto sa to auta na ramie. Jak wygnita jest cala boczna blacha to kij z
    tym. Rama sie trzyma to sie jedzie.
    Z drugiej strony czlowiek sam bierze ryzyko na siebie. Jak auto zgnite to ryzyko
    uszczerbku na zdrowiu wieksze. A zgnite auto jest tanie. Jak ktos biedny to nie
    wybrzydza. A to znakomicie pomaga w wyrownaniu szans spolecznych.

    > Zachwalany przez Ciebie Mustang, mimo

    To nie ja, uwaga jak wyzej, Cavallino chyba.

    > niskiej ceny nie stanowi konkurencji. To typowa jednorazówka.
    >
    > https://youtu.be/LG9isl95aIc?t=929

    Akurat to cadillac. Taka se niby luksusowka ale imho kiepski wybor. I kiepski
    przyklad na dowod czegokolwiek.

    > Choć jak zaznaczyłeś - nawet ta mityczna mechanika jest do bani. Brzmi
    > to raczej jak wychwalanie czasów z lat 80-tych.

    No jak do bani? Wez pod uwage jakie przebiegi maja srednio amerykanskie auta.
    Ja ci zamiast tego cadillaca dam jakiegos francuza. I dowiode tezy odwrotnej.
    Besensu.

> [...]
    zwyklego uzytkownika. Oczywiscie czasem sie psuja ale jest to tak rzadkie ze nikt sie

    Bo taka jest statystyka. Nikt sie nie pyta przy kupnie auta czy skrzynia juz byla
    wymieniana (manual). NIKT.
    Nikt sie nie pyta czy olej byl wymieniany. NIKT.

    Ale jak automat kupuja to sie pytaja kiedy olej wymieniony. Albo sprawdzaja jakie sa
    DTC dotyczace skrzyni.

> [...]
    > wymiana przekładni na nową"
    >
    > Nie chce mi się cytować pierdyliona postów na ten temat.

    No, leon kiepski. A reszta aut nie. Bawimy sie w dyskusje anegodtyczna?
    A moja skrzynia we fokusie nie miala problemow. Bam! obalilem twoj pierdylion postow.
    Bezsensu.

    > Ja nie upieram się co do MB aby to jasne było. Jednakże upieram się przy
    > automacie w silnych autach. Co nie oznacza, że dany model nie jest
    > spartaczony więc o detale pytam w wątku.

    I ja ci tlumacze:
    Automat w silnym aucie moze nie byc trwalym komponentem.
    Szczegolnei jak byl zaniedbany.

    I podkreslam, z uporem maniaka probujesz transponowac wnioski z slabych aut na mocne.
    A prawda jest taka ze sprawiajac sobie mocne auto nie mozesz oczekiwac tej samej
    trwalosci co przy aucie slabym.
    Nie widze sensu aby ci ponownie tlumaczyc to co pisalem chyba tydzien temu.

  • 187. Data: 2019-01-08 18:03:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-01-2019 o 19:43, Piotrek Paradysz pisze:
    > Skoro pisze ze nie ma to nie ma. KS 1.6 T-GDI 2018. System ecodynamics jest tylko w
    1.7CRDI i skrzynia DCT. Dopiero po lifcie chyba wszystkie maja

    No i o tym była mowa.
    Więc to, że Ty nie masz, nie znaczy że aktualnie sytuacja nie jest inna.

  • 188. Data: 2019-01-08 18:05:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-01-2019 o 20:38, Marek S pisze:

    > A ja na OtoMoto wyszukałem Stingery z 2018r i znalazłem ich 39.

    Ale inne niż chciałeś, bez 4x4 i automatu, więc po co o takich gadać?

  • 189. Data: 2019-01-08 18:07:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-01-2019 o 20:51, Marek S pisze:

> [...]
    > 100km/h. I też nie chodzi o prędkości lecz o przyspieszenie. Nie jeżdżę
    > po 300km/h ale 200 zdarza mi się i jest to max. Dla mnie liczy się

    To szukaj auta z jak największą turbiną i jak najbardziej sportowego....
    Im niższa kultura pracy takiego napędu, tym odlot będzie większy.
    Wiem co mówię - moja była Lancia Delta Integrale była tu nie do pobicia.
    Najpierw turbodziura przez kilka sekund, ale potem wciskała w fotel
    niemożebnie....

  • 190. Data: 2019-01-08 18:23:07
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    No i o tym była mowa.
    Więc to, że Ty nie masz, nie znaczy że aktualnie sytuacja nie jest inna.

    Oczywiście reszte wyciąłeś bo nie pasuje. Cały Ty