  • 11. Data: 2014-10-24 11:45:52
    Temat: Re: Zmieniacie już opony?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Oct 2014 19:07:38 +0200, w <1...@i...pl>,
    Pchla Szachrajka <p...@s...pl> napisał(-a):

    > Czołem!
    >
    > Poradźcie - zmieniać opony na zimówki już teraz? Pytam, bo wyjeżdżam w
    > przyszłym tygodniu, więc albo teraz na dniach albo dopiero w
    > listopadzie. Jak myślicie?
    >
    > Dzięki za odpowiedzi i nie bijcie za lamerskie pytanie ;)
    > Pozdrawiam!

    Przez najbliższy miesiąc nie planuję.

  • 12. Data: 2014-10-24 11:46:09
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-10-23 22:47, depros wrote:

    > Ja miałem dzwona na mokrym w plusowej temp:) Uderzyłem w barierę. Bogu
    > dzięki że tylko rozwaliłem doszczętnie auto. Więc jak całoroczne to
    > niższa prędkość i jazda dziada;] Najlepiej na konsolecie napisać dużymi
    > literami "OJCZE PROWADŹ"

    Podaj co to za opony.

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2014-10-24 11:54:03
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-23 19:07, Pchla Szachrajka pisze:
    > Czołem!
    >
    > Poradźcie - zmieniać opony na zimówki już teraz? Pytam, bo wyjeżdżam w
    > przyszłym tygodniu, więc albo teraz na dniach albo dopiero w
    > listopadzie. Jak myślicie?

    Ja zmieniam dzisiaj. Zaraz po 1.XI mam wyprawę na Podhale, a tam może
    zaskoczyć śnieg.

  • 14. Data: 2014-10-24 12:29:39
    Temat: Zmieniacie już opony?
    Od: Przemek <p...@g...com>

    A ja zapytam:
    jeżeli mam 4 identyczne opony, ale 2 mają słabszy bieżnik, to na której osi je
    montować? Jak w przypadku napędu FWD, a jak RWD?

  • 15. Data: 2014-10-24 12:29:48
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-10-24 11:46, elmer radi radisson pisze:

    > Podaj co to za opony.

    Całoroczne :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 16. Data: 2014-10-24 12:38:04
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-10-24 12:29, Chris wrote:

    > Całoroczne :)

    Dobrze ze nie napisales ze gumowe.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2014-10-24 12:46:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-24 12:29, Przemek wrote:
    > A ja zapytam:
    > jeżeli mam 4 identyczne opony, ale 2 mają słabszy bieżnik, to na której osi je
    montować? Jak w przypadku napędu FWD, a jak RWD?

    Ja bym zawsze instalował "słabsze" z przodu. Jak stracisz przyczepność z
    przodu, to walisz maską, masz strefy zgniotu, poduszki z przodu,
    zagłówki z tyłu - samochody są jednak lepiej projektowane pod kątem
    czołówek niż uderzeń bocznych - ponadto jak jedziesz do przodu to masz
    mniejszą "powierzchnie czołową" niż jak jedziesz bokiem - większa szansa
    że się między drzewami zmieścisz;). Jak ci tył zacznie uciekać, to już
    HGW w co i czym przywalisz - loteria.

    Choć pewnie dużo zależy od tego jak jeździsz - jak nie zapierdalasz i
    hamujesz, zanim się wypierdolisz w bok, to może jednak z przodu - lepiej
    hamować będzie na mokrym i brei;) Co do FWD i RWD, to myślę, że bez
    większego znaczenia dla przeciętnego kierowcy (zwłaszcza jak masz różne
    trzyliterowe skróty) - liczy się jak hamujesz i skręcasz, nie jak
    wycinasz ze świateł;)

    Generalnie jak już jest tak, ze się nad tym zastanawiasz, to może trzeba
    dwie oponki zmienić.

    Shrek.

  • 18. Data: 2014-10-24 13:11:37
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu piątek, 24 października 2014 12:46:20 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > Generalnie jak już jest tak, ze się nad tym zastanawiasz, to może trzeba
    > dwie oponki zmienić.

    Nie ma potrzeby - opony mają prawie 8mm bieżnika :). Czysta ciekawość, bo wywiązała
    się dyskusja w pewnym gronie i są dwa obozy :). U mnie zawsze lepsze lądują z tyłu,
    ale ciekaw jestem kontrargumentów.

    pozdr

  • 19. Data: 2014-10-24 13:42:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > lepsze lądują z
    > tyłu, ale ciekaw jestem kontrargumentów.

    Jak miałem Punto (drugie auto do jazdy tylko w mieście) to zawsze lepsze
    oponki szły na przód. Jak raz mi gumiarz założył odwrotnie to miałem problem
    ruszyć. Jazda w mieście to jednak głównie ruszanie i hamowanie na śliskim
    więc to ma sens.

    Co do auta używanego na trasie to sprawa nie jest już tak jednoznaczna, z
    jednej strony tak jak piszecie lepsze na tył - by nie obróciło na zakręcie,
    ale z drugiej strony do zwalniana w zimie na zakręcie można się
    przyzwyczaić, a kiedy przyjdzie potrzeba gwałtownego hamowania nigdy nie
    wiadomo, więc chyba jednak skłaniałbym się do wersji - lepsze na przód.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2014-10-24 13:47:10
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Przemek wydumał(a) w
    ps.com :
    > Nie ma potrzeby - opony mają prawie 8mm bieżnika :). Czysta ciekawość,
    > bo wywiązała się dyskusja w pewnym gronie i są dwa obozy :). U mnie zawsze
    > lepsze lądują z tyłu, ale ciekaw jestem kontrargumentów.

    Aquaplaning wtedy wychodzi gorzej...jako że przednie atakują nawierzchnię wczesniej a
    to najczęstsza utrata przyczepności. Tylne raczej podczas hamowania biorą udział w
    dynamice pojazdu i hamowania ale wczesniej z powodu w/w ją tracimy...

    --
    Michael________(TM)