  • 1. Data: 2019-07-21 10:49:26
    Temat: Zostałem na środku skrzyżowania ....
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    ...no, przed światłami. Żółtych pasów nie było namalowanych. Zadziałał
    start/stop i już nie odpaliłem. Po 4-latach skończył się chyba
    akumulator. Podładowałem go wcześniej by tylko odpalił (miał na wstępie
    nieco ponad 10V), ale jakoś kilkukilometrowa jazda nie wystarczyła do
    uzupełnienia energii (patrz tutejsze artykuły jak to według niektórych
    wystarczy kilometr). Nie było lekko bo samochód prawie bez hamulców i
    bez kierowania a te ofiary co jeżdżą po drogach nie rozumieją, że
    migające światła awaryjne oznacza awarię i trzeba taki samochód ominąć
    lub pomóc kierowcy (szczególnie jak stoi na środku drogi). Szczęśliwie
    stanąłem nieco pod górkę więc udało się zjechać tyłem. Dalej wszysto
    potoczyło się jak zwykle. Polazłem szukać dawcy energii. Sobota 12-ta,
    kilka warsztatów zamkniętych. Jeden otwarty "nie ma kierowcy i nie
    pojedzie" (z pustego i salomon, ale ... gdzie się zgłasza takie
    warsztaty?). W końcu zagaiłem dwóch osobników krzątających się przy
    swoim samochodzie i tu miła niespodzianka, są kable, jeden może pomóc.
    Podjechaliśmy, odpaliłem, dałem 20, dwa słowa o samochodzie i pojechałem.

  • 2. Data: 2019-07-21 10:53:37
    Temat: Re: Zostałem na środku skrzyżowania ....
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 21.07.2019 o 10:49, kk pisze:
> [...]
    > nieco ponad 10V), ale jakoś kilkukilometrowa jazda nie wystarczyła do
    > uzupełnienia energii (patrz tutejsze artykuły jak to według niektórych

    Wiedziałeś, że masz problem z akumulatorem, to dlaczego nie wyłączyłeś
    tego systemu?

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2019-07-21 11:10:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

> [...]
    > nieco ponad 10V), ale jakoś kilkukilometrowa jazda nie wystarczyła do
    > uzupełnienia energii (patrz tutejsze artykuły jak to według niektórych

    Ostatnio z kumplem odpapalismy auto na kable bo aku po 3 miesiecznym
    staniu auta praktycznie wyzerowany. (ani pol obrotu rozrusznika nie dał
    rady zrobic)
    Odpalilismy, posprzatalismy kable (pewnie jakies 5 minut) i ruszamy.
    I auto kumplowi zgasło przy ruszaniu... :)
    Te kilka minut pracy na jałowym biegu wystarczyło aby juz samodzielnie
    auto ponownie odpaliło. Silnik to diesel 2.3 w masterze.

    Moze to nie kwestia dystansu i czasu a po prostu masz pod maska szrot
    zamiast aku?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 4. Data: 2019-07-21 11:32:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2019 10:49:26 +0200, kk napisał(a):
> [...]
    > nieco ponad 10V), ale jakoś kilkukilometrowa jazda nie wystarczyła do
    > uzupełnienia energii (patrz tutejsze artykuły jak to według niektórych

    a) jak sie ma start-stop, to akumulator musi byc dobry :-)
    ... a jak sie nie ma, to tez musi, bo zgasnac zawsze moze :-)

    b) moze to nie akumulator, tylko alternator,
    c) ostatnie akumulatory padly mi na zwarcie celi,
    wczoraj dobry, dzis nie.

    d) jeszcze jest mozliwosc duzego oporu na klemach, ale takie rzeczy to
    tylko w fiatach.

> [...]
    > kilka warsztatów zamkniętych. Jeden otwarty "nie ma kierowcy i nie
    > pojedzie" (z pustego i salomon, ale ... gdzie się zgłasza takie

    A gdzie chcesz zglosic ?

    > W końcu zagaiłem dwóch osobników krzątających się przy
    > swoim samochodzie i tu miła niespodzianka, są kable, jeden może pomóc.
    > Podjechaliśmy, odpaliłem, dałem 20, dwa słowa o samochodzie i pojechałem.

    Ponoc taksowkarze swiadcza taka usługe.
    W Szczecinie to jeszcze Straz Miejska, ale pewnie sie skonczylo :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-07-21 11:34:07
    Temat: [TROLL WARNING] ]Re: Zostałem na środku skrzyżowania ....
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    kk w

    > ...no, przed światłami.

    Czyli nie na środku, 1 objaw trollizmu

    > Żółtych pasów nie było namalowanych.

    2 objaw trollizmu.

    > Zadziałał start/stop i już nie odpaliłem.

    3 objaw trollizmu (dla nieobeznanych system start/stop nie uruchomi się przy
    słabym aku)

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2019-07-21 11:48:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 21 Jul 2019 09:10:00 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    > Te kilka minut pracy na jałowym biegu wystarczyło aby juz samodzielnie
    > auto ponownie odpaliło. Silnik to diesel 2.3 w masterze.

    Szczegolnie, ze rozgrzany silnik łatwo zapala.

    > Moze to nie kwestia dystansu i czasu a po prostu masz pod maska szrot
    > zamiast aku?

    A osobna sprawa - tez kiedys zaniedbalem jedno auto, postalo zime z
    rozladowanym aku, naladowalem, ruszyl bez problemu ... a dwa miesiace
    pozniej zwarcie celi.

    J.

  • 7. Data: 2019-07-21 12:13:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-21 o 10:49, kk pisze:
    > dałem 20
    Ja bym nie wziął. :-)

    Robert

  • 8. Data: 2019-07-21 12:15:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.07.2019 o 10:49, kk pisze:
    > ale jakoś kilkukilometrowa jazda nie wystarczyła do
    > uzupełnienia energii (patrz tutejsze artykuły jak to według niektórych
    > wystarczy kilometr).

    Wystarczyłoby, ale miałeś akumulator trup. Tłumacząc na polskie - 10
    minut wystarczy, żeby napełnić beczkę z kranu - a gówno - lałem
    dwadzieścia minut i dalej wyciekało;)

> [...]
    > migające światła awaryjne oznacza awarię i trzeba taki samochód ominąć
    > lub pomóc kierowcy (szczególnie jak stoi na środku drogi).

    Różnie bywa. Choć rzeczywiście - kiedyś jadę moto, korek gdzie zwykle
    nie ma - przejechałem między katamaranami a tam na początku jeden stoi
    na awaryjnych i kierownik z niego wychodzi. To zaparkowałem moto jak
    stałem - za nim po środku między pasami bo nie było jak inaczej z powodu
    korka i dawaj z nim ten wózek pchać. A tu chuj jakiś otwiera szybę i
    pyta się "gdzie kurwa ten motor zostawiłeś" zamiast pomóc... Musiałem
    sobie przypomnieć w międzyczasie, że nie angażuję się w głupie akcje na
    drodzie, bo już miałem mu przetłumaczyć jak tępym i ograniczonym chujem
    jest wydający odgłosy paszczowe.

    > Polazłem szukać dawcy energii. Sobota 12-ta,
    > kilka warsztatów zamkniętych. Jeden otwarty "nie ma kierowcy i nie
    > pojedzie" (z pustego i salomon, ale ... gdzie się zgłasza takie
    > warsztaty?).

    Taksówka.

    > W końcu zagaiłem dwóch osobników krzątających się przy
    > swoim samochodzie i tu miła niespodzianka, są kable, jeden może pomóc.
    > Podjechaliśmy, odpaliłem, dałem 20, dwa słowa o samochodzie i pojechałem.

    W sumie żeby brać za pożyczenie prądu?

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2019-07-21 12:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Szczegolnie, ze rozgrzany silnik łatwo zapala.

    Taki diesel po 5 minutach to jeszcze srednio rozgrzany.
    Ale kolega przeciez jak przejechał kilka km to miał rozgrzany jeszcze
    bardziej...

    > A osobna sprawa - tez kiedys zaniedbalem jedno auto, postalo zime z
    > rozladowanym aku, naladowalem, ruszyl bez problemu ... a dwa
    > miesiace pozniej zwarcie celi.

    Jeżeli przejechał autem kilka km i to nie odpaliło na ciepłym silniku to
    albo aku szrot albo cos nie tak z ładowaniem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 10. Data: 2019-07-21 13:00:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 10:49 kk <k...@o...pl.invalid> pisze:

    > ...no, przed światłami. Żółtych pasów nie było namalowanych. Zadziałał
    > start/stop i już nie odpaliłem. Po 4-latach skończył się chyba
    > akumulator.

    W jakim to aucie s-s działa na rozładowanym akumulatorze?

    TG