  • 311. Data: 2011-07-06 02:40:16
    Temat: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Wręcz przeciwnie - nawet w sytuacji najbardziej obciążającej pieszych,
    > czyli to teoretyczne wybiegnięcie zza samochodu stojącego przed pasami
    > to w bardzo niewielkim stopniu mogło mieć wpływ na wypadek i umniejszyć
    > winę kierowcy, który się nie zatrzymał przed pasami - jadący z tylu nie
    > może zakładać tego co Ty założyłeś wcześniej - że stał bo nie było
    > miejsca, a nie że stał, ponieważ puszczał pieszych. To tyle.

    To jest Twoja interpretacja, moja jest inna. Jakby miał dobrego adwokata,
    to pewnie w ogóle mógłby się z tego w dużym stopniu wybronić. Oczywiście
    zaznaczam, że mówię o sytuacji, w której auta stały do lewoskrętu już od
    jakiegoś czasu, a dzieciaki wybiegły na jezdnię pomiędzy nimi.

    > Przykro mi - bezdyskusyjny jest fakt, że jadąc z taką prędkością
    > doprowadził bezpośrednio do wypadku, a nie jak Ty próbujesz udowodnić,
    > że prędkość tylko zwiększyła ryzyko wypadku itd.

    Czyli przyczyną każdego wypadku na autostradzie jest prędkość? Na
    Puławskiej w tym miejscu i o tej porze są bardzo podobne warunki. Pomijam
    oczywiście przepisy, chodzi mi o szerokość i nawierzchnię.

  • 312. Data: 2011-07-06 02:43:33
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > IMO nie ma roznicy. Moze i nie ma zakazu omijania - ale szly czy biegly
    > - mialy pierwszenstwo (bo juz byly na przejsciu), a wystarczylo zeby
    > odpowiednio duzy samochod stanal i widok zaslonil, to wolny krok ich nie
    > uratuje - tzn moze uratuje, bo sie zatrzymaja, ale nie maja obowiazku
    > bo maja pierwszenstwo.

    Nie można wbiegać pod samochody, nawet na przejściu.

    > ot, tak jak na zwyklym skrzyzowaniu - jesli mamy ustapic pierwszenstwa,
    > to nie ma tlumaczenia ze dom stal i zaslanial, albo ze na pasie obok
    > korek byl i zaslanial - trzeba zwolnic odpowiednio tak aby sie
    > zatrzymac, nawet jesli z boku ktos pojedzie 90.

    Jak najbardziej często jest tłumaczenie jeśli ten z pierwszeństwem
    drastycznie złamał przepisy co obiektywnie praktycznie uniemożliwiło
    ustąpienie pierwszeństwa (np. wyjechał zza łuku z prędkością 150/50).

  • 313. Data: 2011-07-06 08:09:10
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.07.2011 17:17, Artur Maśląg pisze:
> [...]

    No niestety.

    Oj, tak się tylko mówi ;)

    Poszukaj może na jakiejś internetowej mapie, bo tak to nigdy nie
    dojdziemy, jak to nieszczęsne skrzyżowanie wyglądało.

    > Nie łam się - on nawet nie wie jak jest symbol ma droga krajowa
    > przebiegająca "przez" Nadarzyn :)

    Maślak, weź się przymknij, jak nie potrafisz nic konstruktywnego i
    konkretnego napisać. Siódemka czy ósemka - każdy może się pomylić i w
    sumie obie są niedaleko.

    Biorąc pod uwagę nieścisłości w opisie inicjatora wątku - różnica jest
    pomijalna ;->

  • 314. Data: 2011-07-06 08:11:15
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.07.2011 18:24, Shrek pisze:

    > Na OIOMie to raczej gips jest najmniejszym zmartwieniem. Jakbyś miał
    > zaryzykować 2 lata bez prawka i 2/5 w zawiasach, albo wizytę na OIOMie
    > to co byś wybrał? Bo ja bez wahania to pierwsze. Po pięciu latach śladu
    > nie ma. Po OIMMie z wypadku rzadko się tak fajnie kończy.

    To coś ma na prawdę nasrane w mózgu...

  • 315. Data: 2011-07-06 12:27:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-06 02:40, to pisze:
    (...)
> [...]
    > zaznaczam, że mówię o sytuacji, w której auta stały do lewoskrętu już od
    > jakiegoś czasu, a dzieciaki wybiegły na jezdnię pomiędzy nimi.

    Ile razy mam tłumaczyć, że nie wiesz o tym, czy stały do skrętu bo nie
    było miejsca, czy stały, ponieważ ustępowały pierwszeństwa pieszym.
    Niestety - jak napisałeś wcześniej to należy zakładać tylko punkt
    pierwszy. Fałszywe od samego początku i lepiej byś tak (albo ktoś
    inny) nie argumentował w sądzie - tutaj najwyżej przeczytasz co ludzie
    myślą o takim idiotycznym założeniu.

    > Czyli przyczyną każdego wypadku na autostradzie jest prędkość?

    Czy Ty potrafisz jedynie posługiwać się absurdalnymi porównaniami?
    Gdzie ja napisałem coś podobnego? Nie, prędkość nie jest przyczyną
    każdego wypadku - w ty na autostradzie.

    > Na
    > Puławskiej w tym miejscu i o tej porze są bardzo podobne warunki.

    Czy Ty się dobrze czujesz? Na Puławskiej w tym miejscu i o tej
    porze są takie same warunki jak na autostradzie? 150km/h
    przy oblodzonej jezdni i podającym śniegu? Widziałeś gdzieś
    autostradę z kolizyjnymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych?

    > Pomijam
    > oczywiście przepisy, chodzi mi o szerokość i nawierzchnię.

    No tak, szerokość Ci się zgadza i w teorii nawierzchnia to są
    podobne warunki... Litości...

  • 316. Data: 2011-07-06 12:31:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > To coś ma na prawdę nasrane w mózgu...

    Ciekawy przypadek... splonkował mnie, a teraz "odpowiada" na wyrwane z
    kontekstu fragmenty moich wypowiedzi w cytatach innych osób. ;-)

  • 317. Data: 2011-07-06 12:55:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > Maślak, weź się przymknij

    Widzę, że AŁ wzbija się na wyżyny semantyczne w swej argumentacji. :-)

  • 318. Data: 2011-07-06 13:51:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-06 08:09, Andrzej Ława pisze:
    (...)

    > Maślak, weź się przymknij, jak nie potrafisz nic konstruktywnego i
    > konkretnego napisać.

    Niesamowicie merytoryczna uwaga, ale jakoś mnie to nie dziwi.

    > Siódemka czy ósemka - każdy może się pomylić i w
    > sumie obie są niedaleko.

    Taaa, jasne - przecież to Twoja okolica, to tym bardziej :)
    On o DK7, Ty o DK8 - żadna różnica ... Zupełnie jak z
    Puławską, którą na podstawie opisu wykluczyłem jako miejsce
    wypadku.

    > Biorąc pod uwagę nieścisłości w opisie inicjatora wątku - różnica jest
    > pomijalna ;->

    Wręcz przeciwnie - Ty twierdzisz, że znasz to miejsce. Trzeba było
    korygować, a nie powiększać błąd.

  • 319. Data: 2011-07-06 14:40:19
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2011-07-02 23:06, Artur Maśląg pisze:

    > Co jest nieprawdą. Część ludzi może i tyle jeździ, ale reszta jeździ
    > zdecydowanie wolniej - na 70 jadą 60-70-80, na 50 jadą 50-60-70.
    > Dawno już mało kto 100 jeździ. To Twoje imaginacje

    Pierniczysz jak potłuczony. Nawet w porannym korku miedzy światłami
    trudno jest nie przekraczać 50km/h i naprawdę mało kto tyle tam jeździ.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 320. Data: 2011-07-06 14:49:45
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.07.2011 13:51, Artur Maśląg pisze:

    > Niesamowicie merytoryczna uwaga, ale jakoś mnie to nie dziwi.

    Przyganił kocioł garnkowi.

    > Taaa, jasne - przecież to Twoja okolica, to tym bardziej :)
    > On o DK7, Ty o DK8 - żadna różnica ... Zupełnie jak z
    > Puławską, którą na podstawie opisu wykluczyłem jako miejsce
    > wypadku.

    Było by to samo, jakby pisał o trasie krakowskiej - ją z katowicką
    trudno pomylić. O odróżnieniu od dwóch cyferek, panie "nieomylny".

    Innymi słowy - złośliwie się przypierdalasz.

    > Wręcz przeciwnie - Ty twierdzisz, że znasz to miejsce. Trzeba było
    > korygować, a nie powiększać błąd.

    Czego nie zrozumiałeś w użytym wtedy przeze mnie słowie "jeśli"?