  • 21. Data: 2016-08-25 23:00:56
    Temat: Re: dwa windowsy
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 25/08/2016 09:44, Yerine Ictimai wrote:

    > Rzeczywiście stawianie poprzez VMWare systemów operacyjnych jest
    > takie bezstratne co do zasobów?

    Oczywiscie zalezy ile masz tych zasobow.

  • 22. Data: 2016-08-25 23:48:07
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    > Oczywiscie zalezy ile masz tych zasobow.

    A więc lepiej instalować na osobnych partycjach z multibutem
    jednak, tak jest bardziej ekonomicznie i wydajnie,
    prawda?

    Poza tym łatwiej manipulować tymi instalacjami, backup całej
    partycji przy pomocy polecenia "dd", czyż jest cokolwiek bardziej
    niezawodnego?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 23. Data: 2016-08-26 00:44:25
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 25/08/2016 22:48, Yerine Ictimai wrote:

    > A więc lepiej instalować na osobnych partycjach z multibutem
    > jednak, tak jest bardziej ekonomicznie i wydajnie,
    > prawda?

    W domu na jednym komputerze może i tak. W warunkach produkcyjnych gdy
    masz do dyspozycji kilka serwerów do tego perspektywę dołożenia kilku -
    nie. Przede wszystkim ze względu na to, że "maszyny" wirtualne mogą być
    dowolnie przerzucane między serwerami w zależności od obciążenia i
    zapotrzebowania na zasoby.
    Dodatkowa zaleta to w przypadku migracji całego "ustrojstwa" po prostu
    przerzucasz wirtualki na nowy serwer a stary "złomujesz" - bez
    przestojów, wszystko "na żywym organiźmie". Wirtualizacja to przyszłość.

    > Poza tym łatwiej manipulować tymi instalacjami, backup całej
    > partycji przy pomocy polecenia "dd", czyż jest cokolwiek bardziej
    > niezawodnego?

    W przypadku wirtualek przeważnie "cały dysk" jest plikiem. Jest coś
    łatwiejszego niż 'copy'? ;D
    Do tego dochodzi snapshot i przywrócenie "zepsutej" maszyny zajmuje chwilę.

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 24. Data: 2016-08-26 01:08:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 25 Aug 2016 23:48:07 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

    > A więc lepiej instalować na osobnych partycjach z multibutem
    > jednak, tak jest bardziej ekonomicznie i wydajnie,
    > prawda?

    Nie. Przykład - moim głównym systemem jest Windows 8.1. Potrzebuję komuś z
    konfiguracji czegoś pod Windows 7 czy XP zrobić screeny. To ja wolę
    wirtualną maszynę odpalić i to ogarnąć, niż restartować całego kompa, zrobić
    screeny na 7-mce, potem kolejny restart, żeby wrócić do podstawowego
    systemu. Już nie wspomnę o tym, że na obecnej konfiguracji swojego kompa
    postawienie XP może mi spore problemy sprawić (brak sterowników).

    > Poza tym łatwiej manipulować tymi instalacjami, backup całej
    > partycji przy pomocy polecenia "dd", czyż jest cokolwiek bardziej
    > niezawodnego?

    Kopia folderu z maszyną wirtualną jest jednak szybsza do zrobienia, niż
    pierniczenie się z dd czy robieniem innego obrazu dysku.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Destroying everything seems like the best option. ]

  • 25. Data: 2016-08-26 02:03:40
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-08-23 o 23:39, z pisze:

    > Jeśli chodziło Ci o jeden HDD to oczywiście że się da tylko po co się
    > męczyć kiedy dyski takie tanie
    Męczyć?
    Może i tanie, ale nie da się podłączyć w wygodny sposób do laptopa, a
    zamiast DVD to kieszeń, prądu bierze więcej, możliwe jeśli napęd
    optyczny nie używany. Więc przy czym się męczymy bardziej?

    > a wiedzę o kolejności butowania w biosie
    > to nawet ci od platformy potrafią posiąść ;-)
    I tu udowodniłeś, że kłamiesz, zmyślasz i trolujesz!
    Już nigdy Ci nie uwierzę w nic! :)

  • 26. Data: 2016-08-26 02:14:53
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> Wrote in message:
    > przerzucasz wirtualki na nowy serwer a stary "złomujesz" - bez
    > przestojów, wszystko "na żywym organiźmie". Wirtualizacja to przyszłość.

    Jasne, fajne, ale VMWare to produkt jednej firmy?
    Po Microsoft i Adobe, teraz VMWare, same monopole?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 27. Data: 2016-08-26 02:54:33
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    r c <d...@g...com> Wrote in message:
    > instalujesz np. na win 10 (glownym systemie) program virtualbox, otwierasz program
    i tam dodajesz system ktory chcesz zainstalowac, xp, win7 czy linux, wybierasz ile
    ramu chcesz przydzielic , ile twardego dysku. Dla xp wystarczy 1gb i 20gb dysku
    ewentualnie wiecej jezeli bedziesz instalowac jakies duze programy) Pozniej
    wskazujesz polozenie systemu tego ktory ma byc zainstalowany: plik iso lub naped cd i
    instalujesz.
    > Program nie ingeruje w glowny system czy bootloader ktory masz na kompie wiec jak
    cos spieprzysz czy zle skonfigurujesz to robisz na nowo.
    > Po instalacji otwierasz program i wybierasz zainstalowany system np. win.xp i
    uruchamiasz. Robisz full screen i mozna pracowac na xp. Rownoczesnie mozesz cos
    robic na win 10 bez wylaczania komputera.

    > Wszystko jest bardzo proste poszukaj w necie opisow jest pewnie sporo.
    > Ja mam glowny win7 a do tego win10 + win xp + ubuntu + macos
    > przy kilku otwartych systemach na raz potrzebujesz troche ramu zeby chodzilo
    plynnie , idealnie 8gb (lub wiecej) ale przy win10 i winxp 4gb powinno wystarczyc.

    A jakby powyższy instruktaż wyglądał w przypadku głównego systemu
    jakiś Linuks?
    Widzę że w dystrybucji której używam sa pakiety VirtualBox, ale
    też jakieś dla obsługi X serwera, jak tam postawić xp lub
    w7?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 28. Data: 2016-08-26 03:19:35
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Yerine Ictimai <i...@y...ru> Wrote in message:

    > A jakby powyższy instruktaż wyglądał w przypadku głównego systemu
    > jakiś Linuks?

    Jeżeli chcę aby Linux i Windows jednocześnie działały (podoba mi
    się ta idea) wówczas jak lepiej zainstalować: Linuks na Łindołsie
    czy Windows na Linuksie?
    Jeszcze pytanie, mogą dzielić wspólne foldery oba systemy (host i
    guest) żeby wymieniać dane:?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 29. Data: 2016-08-26 07:07:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-26 o 01:08, Przemysław Ryk pisze:
    To ja wolę
    > wirtualną maszynę odpalić i to ogarnąć, niż restartować całego kompa, zrobić
    > screeny na 7-mce, potem kolejny restart, żeby wrócić do podstawowego
    > systemu.

    Opisz swoją konfigurację sprzętową bo to może tłumaczyć kto co woli :-)

  • 30. Data: 2016-08-26 07:50:16

    W dniu 2016-08-26 o 02:03, Jawi pisze:
    > Może i tanie, ale nie da się podłączyć w wygodny sposób do laptopa, a
    > zamiast DVD to kieszeń, prądu bierze więcej, możliwe jeśli napęd
    > optyczny nie używany. Więc przy czym się męczymy bardziej?

    Tylko cieniasy używają laptopów :-)
    A tak serio to laptopy są wolniejsze i męczarnia jeszcze większa.

    > Już nigdy Ci nie uwierzę w nic! :)

    Sorry. Nie wiedziałem że tu lemingi piszą :-)