  • 11. Data: 2017-08-04 09:27:58
    Temat: Re: gazoport
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 sierpnia 2017 16:19:12 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Mogli nawet powiedzieć, że do Rosji. Ale kto by tam wierzył zepsutemu
    > telewizorowi.

    Kiedyś było zepsute radio. Do kiedy Polacy wierzyli w nasze mocne sojusze i że co
    prawda Hitler nas rozwalił, ale na wiosnę to już będzie po nim?

  • 12. Data: 2017-08-04 09:46:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Kiedyś było zepsute radio. Do kiedy Polacy wierzyli w nasze mocne sojusze
    > i że co prawda Hitler nas rozwalił, ale na wiosnę to już będzie po nim?

    Przykłady zapewne można mnożyć. Ale morał jest jeden -- jak co zepsute,
    to już nie należy temu wierzyć. Bo żaden z tego pożytek, gdy od czasu
    do czasu działa jak niezepsute. To stara zasada, powinna być znana każdemu
    inżynierowi.

    Jarek

    --
    Lecz radio, jak wiecie, | Pudło to zamienię
    Bardzo trzeszczy w lecie... | Na żywe stworzenie."

  • 13. Data: 2017-08-04 10:20:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 sierpnia 2017 16:46:11 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > to już nie należy temu wierzyć. Bo żaden z tego pożytek, gdy od czasu
    > do czasu działa jak niezepsute. To stara zasada, powinna być znana każdemu

    Ja mam inny morał: wierzyć nie należy a i tak wierzą. A widziałem już takich co nie
    wierzą.

  • 14. Data: 2017-08-04 10:33:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Ja mam inny morał: wierzyć nie należy a i tak wierzą. A widziałem już
    > takich co nie wierzą.

    Jeśli z jednej historyjki da się wyciągnąć więcej niż jeden morał -- to
    dobrze. Zjawisko to można po inżyniersku nazwać zyskiem moralnym i opisać
    współczynnikiem o wartościach większych od jedności. Ale ten powyższy
    to ja znałem już wcześniej. W bardziej znanym ujęciu brzmi on: na dwoje
    babka wróżyła.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2017-08-04 10:45:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 sierpnia 2017 17:33:39 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > współczynnikiem o wartościach większych od jedności. Ale ten powyższy
    > to ja znałem już wcześniej. W bardziej znanym ujęciu brzmi on: na dwoje

    O ile ten zysk moralny nie jest tylko listkiem figowym przysłaniającym stratę
    materialną- to zgadzam się. Niestety widzę tendencję przeciwną. Jeszcze gorzej jak za
    to się bierze Pan Telewizor. Wtedy babka sobie, wróżby sobie.

  • 16. Data: 2017-08-04 10:55:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    > stratę materialną- to zgadzam się. Niestety widzę tendencję przeciwną.
    > Jeszcze gorzej jak za to się bierze Pan Telewizor. Wtedy babka sobie,

    Mając na uwadze oszczędności materialne (i materiałowe), nie należy mnożyć
    morałów nad potrzebę. Zamiast tego ostatniego mamy w katoaligu wyrobów
    gotowych inny: dziad swoje, baba swoje.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2017-08-04 11:03:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 sierpnia 2017 17:55:32 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Mając na uwadze oszczędności materialne (i materiałowe), nie należy mnożyć
    > morałów nad potrzebę. Zamiast tego ostatniego mamy w katoaligu wyrobów
    > gotowych inny: dziad swoje, baba swoje.

    U mnie to inaczej brzmi: jeden o chlebie, drugi o niebie. W sensie, jeden chciał
    oszczędzać, drugi zaszaleć.

  • 18. Data: 2017-08-04 11:31:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > U mnie to inaczej brzmi: jeden o chlebie, drugi o niebie. W sensie,
    > jeden chciał oszczędzać, drugi zaszaleć.

    To by też dało się opisać jako redundancję moralną. Spotykamy również
    brzmienie: albo rybka, albo pipka (jak powiedział Hamlet).

    Jarek

    --
    Balcerek, graj pan sto lat.

  • 19. Data: 2017-08-04 11:47:38
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 11:03, Konrad Anikiel pisze:

    > U mnie to inaczej brzmi: jeden o chlebie, drugi o niebie. W sensie, jeden chciał
    oszczędzać, drugi zaszaleć.

    Wkurza mnie to w kapitalizmie, że wolno zastawiać na klienta pułapki.
    Niektóre przepisy są tylko po to napisane, że liczą na błąd klienta.

    Dam przykład.
    Poszedłem do punktu obsługi, odstałem w kolejce i zgłosiłem rezygnację z
    telewizji.
    Akurat kończył się termin umowy i poprosiłem by nie przedłużano.
    Ponieważ rachunek nadal przychodził, więc zapytałem co jest grane?
    Odpowiedziano mi, że umowa została przedłużona, bo nie dopilnowałem
    podpisania rezygnacji.
    Nie jest ważne to co zgłaszałem, a panienka w okienku nie ma obowiązku
    mnie informować o formalnościach.

    Szukałem w internecie i okazuje się, że nie tylko mnie złapano na ten numer.
    Nawet jakiś facet się wkurzył i podał firmę do sądu i wygrał.

    WM

  • 20. Data: 2017-08-04 11:55:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 sierpnia 2017 18:47:39 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    >
    > Szukałem w internecie i okazuje się, że nie tylko mnie złapano na ten numer.
    > Nawet jakiś facet się wkurzył i podał firmę do sądu i wygrał.

    Gdzieś tam jest nawet jakiś Urząd Ochrony Czegośtam i Jeszczeczegoś. Powodzenia.

    Przykład na to gdzie znajduje się Polska: skandal z oszukańczym softwarem w
    samochodach VW kosztował firmę na rynku USA coś około 20 miliardów dolarów w karach
    administracyjnych, pozwach zbiorowych itd. Jak raz mieli tyle, więc się wypłacili. W
    Polsce nie kosztował ich ani grosza. Mogą panu majstrowi skoczyć tam gdzie pan może
    pana majstra w dupę pocałować.