  • 11. Data: 2017-08-13 08:11:06
    Temat: Re: gazowce
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-12 o 22:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    > To by mialo sens, bo parowanie istotnie bedzie mialo miejsce,
    > ale potem stoi taki statek na redzie pod dnia :-)
    > Tylko nad morzem z reguly wieje.
    >
    > No i ten gaz powinien napedzac silnik, a silnik jak nie ma nic lepszego
    > do roboty, to powinien chlodziarke napedzac :-)

    Są takie, które skraplają odparowany gaz i nie mają strat.

    > Tylko na moj gust, to taki statek nie powinien stac czy w kolko sie
    > krecic, tylko zamowione dostawy realizowac.
    >
    > Jeszcze bym rozumial, ze do niektrorych terminali jest scisla kolejka i
    > harmonogram, trzeba przybyc na wyznaczona godzine, ale Swinoujscia to na
    > razie nie dotyczy.

    Nikt nie lubi jak mu niebezpieczny ładunek stoi w porcie.
    Potencjalna katastrofa byłaby przerażająca.
    Szacunki amerykańskie przewidują ewentualne skutki.
    Strefa całkowitych zniszczeń wynosiłaby 5,6 km, ciężkie poparzenia
    dotknęłyby ludzi znajdujących się w promieniu 10 km.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Gazowiec#Bezpiecze.C5.
    84stwo

    WM

  • 12. Data: 2017-08-13 09:27:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Swinoujscia moze dotyczyc gaz z poprzedniej dostawy ktory jest w
    >zbiorniku.

    Ale chyba nie tak, zeby pare godzin ich zbawilo ?

    >To pocztek biznesu z gazem. Trzeba miec odbiorcow.
    >Do tego caly czas plynie zakontraktowany gaz z Rosji.

    No i nie chwala sie kiedy nastepna dostawa.
    Odbiorcow mamy i w kraju, ale upal wielki, to moze gazu malo schodzi

    >Warto bylo by sprzedawac gaz dalej. Raptem mamy jedno wyjscie na
    >poludnie i kawal drogi do niego ze Swinoujscia.

    Przeciez to nie musi tak isc. Byleby bilans sie zgadzal :-)

    >Na wschod nie ma komu sprzedawac bo Bialorus ma sporo tanszy z Rosji
    >a Ukraina chciala by na kredyt i jest duza szansa ze kredytu nie
    >splaci.

    Naliczac procenty :-)

    >Dokad nie znajdziemy klienta na gaz albo usluge i dokad sie kontrakt
    >z Rosja nie skonczy gazoport hobbystycznie bedzie wykorzystywany.

    Pojsc Unii na reke, postawic elektrownie gazowa :-)

    On chyba ma jakies swoje wymogi i technologiczne i musi byc uzywany ?
    Chocby, zeby zbiornikow nie nagrzac.

    Problem planowania dostaw robi sie ciekawy, jesli zalozyc, ze tak od
    reki kupic sie nie da, bo inni tez maja swoje plany :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-08-13 09:35:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Są takie, które skraplają odparowany gaz i nie mają strat.

    Straty ciagle maja, bo silniki musza pacowac, ale mniejsze.

    >Nikt nie lubi jak mu niebezpieczny ładunek stoi w porcie.
    >Potencjalna katastrofa byłaby przerażająca.

    Tylko dlaczego mialby stac, skoro port czeka na dostawe ? Wplynie,
    rury sie podlaczy, rozladuje i wyplynie, a stal bedzie tyle samo.

    Po czym plynie na Kanary i tam sobie stoi przy porcie ... ale juz z
    pustymi zbiornikami.

> [...]
    >Strefa całkowitych zniszczeń wynosiłaby 5,6 km, ciężkie poparzenia
    >dotknęłyby ludzi znajdujących się w promieniu 10 km.

    Ale czytasz
    "Jest to oczywiście rozważanie czysto teoretyczne, ulatniający się gaz
    powstały z LNG tworzy mieszankę wybuchową przy zawartości w powietrzu
    od 5 do 15%, jest więc mało prawdopodobne, aby zaistniały tego typu
    warunki"

    J.

  • 14. Data: 2017-08-13 12:41:53
    Od: 4...@g...com

    Dasz rade wlac do pollitrowej butelki oproznionej do polowy pol litra? To co
    wypisujesz to gwalt na rozumie. Chcesz sie wykazac to znajdz na poczatek kupca na gaz
    z jednego statku tygodniowo. Jak znajdziesz to zaplaca Ci za to kupe kasy i w
    przyszlym roku zaczna budowac druga instalacje.

  • 15. Data: 2017-08-13 13:57:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-08-17 o 09:35, J.F. pisze:

    > "Jest to oczywiście rozważanie czysto teoretyczne, ulatniający się gaz
    > powstały z LNG tworzy mieszankę wybuchową przy zawartości w powietrzu od
    > 5 do 15%, jest więc mało prawdopodobne, aby zaistniały tego typu warunki"

    Bardzo ładnie napisane. Przecież ten gaz się stopniowo ulatnia i
    stopniowo zmniejsza się jego procentowa zawartość w powietrzu. W
    zbiorniku jest 100%. Na końcu 0%. Widzisz powód, by tego 5~15% po drodze
    nigdzie nie było?

  • 16. Data: 2017-08-13 17:34:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-13 o 09:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Straty ciagle maja, bo silniki musza pacowac, ale mniejsze.

    Mogą pracować na tanią ropę, lub benzynę.

> [...]
    > 5 do 15%, jest więc mało prawdopodobne, aby zaistniały tego typu warunki"

    Jednak się zdarzają.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Eksplozja_na_kempingu_
    Los_Alfaques_w_Alcanar

    Meteoryt tunguski mógł być efektem wybuchu metanu. Jest taka hipoteza.

    WM

  • 17. Data: 2017-08-13 20:21:31
    Od: 4...@g...com

    W zbiorniku utrzymuje sie nadcisnienie, po oproznieniu niewielkie. Zeby powietrze do
    niego sie nie dostalo. Podobny myk jest w samochodowych zbiornikach na benzyne. Pala
    sie i wybuchaja opary benzyny. W zbiornikach sa wskazniki poziomu oparte na oporniku
    i slizgajacym sie styku, musi taki uklad iskrzyc. Sa iskrzace silniki komutatorowe
    napedzajace pompki paliwa. I nie wybucha tylko dlatego ze w zbiorniku sa opary
    benzyny a nie ma powietrza.

  • 18. Data: 2017-08-13 23:52:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-08-17 o 20:21, 4...@g...com pisze:
> [...]
    > komutatorowe napedzajace pompki paliwa. I nie wybucha tylko dlatego
    > ze w zbiorniku sa opary benzyny a nie ma powietrza.

    To, co napisałeś to dobry argument, że gaz w w zbiorniku nie powinien
    wybuchnąć. A co poz zbiornikiem?

  • 19. Data: 2017-08-14 08:05:23
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > To, co napisałeś to dobry argument, że gaz w w zbiorniku nie powinien
    > wybuchnąć. A co poz zbiornikiem?

    Mam nadzieję, że nie jest technicznie możliwe napełnienie skrycie
    jednego ze zbiorników ciekłym tlenem.
    Biorąc pod uwagę to o co się oskarża Katar, lepiej to sprawdzić.

    WM

  • 20. Data: 2017-08-14 11:57:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Pala sie i wybuchaja opary benzyny.
    >W zbiornikach sa wskazniki poziomu oparte na oporniku i slizgajacym

    Nie musi, jesli opornosci duze.

    >Sa iskrzace silniki komutatorowe napedzajace pompki paliwa.

    A to istotnie musi.

    >I nie wybucha tylko dlatego ze w zbiorniku sa opary benzyny a nie ma
    >powietrza.

    Ale zbiornik benzyny szczelny nie jest, i powietrza tam troche jest.

    J.