    Subject: Re: jest tu ktoś ?...
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Robert <m...@g...com>
    Date: Mon, 4 Nov 2019 08:16:42 +0100

    W dniu 04.11.2019 o 01:59, sundayman pisze:
    > ...kto używa chińskich automatów P&P w rodzaju CHMT36, CHMT48VA.
    > CHMT48VB, TVM802B lub podobnego badziewia ?
    >
    > Mam już dość ręcznego układania tysięcy elementów (no dobrze, nie robię
    > tego osobiście, ale trzeba mieć litość dla ludzi przecież).
    > A walka ze zlecaniem kilkudziesięciu sztuk PCB też nie jest fajna.
    >
    > Chciałbym w końcu taki wynalazek skośnookich kupić. Koniecznie z wizją
    > od góry i dołu. Muszę mieć sporo podajników (dlatego CHMT48VB jest ok).
    > Najlepiej by było, żeby dział z PC (i dlatego CHMT48VB nie jest ok), no
> [...]
    Tak, mam od roku CMMT36VA. Wybrałem akurat tą bo jest sterowana
    zewnętrznym komputerem, 48VB wydaje się być trochę bardziej upierdliwa.
    Sprzęt bywa kapryśny ale jak się wszystko dobrze ustawi to drobnicę typu
    0603 potrafi układać cały dzień bez większych problemów. Szybkość przy
    dobrze zrobionym programie z użyciem dwóch głowic i wizji to max 2000
    komponentów na godzinę. Podajniki są mało wygodne, zwłaszcza dla kogoś
    kto ma duże dłonie, ale i tak wymiana rolki to jakieś dwie minuty. Masę
    informacji znajdziesz na google grupie "Desktop Pick and Place". Jak
    chcesz obejrzeć na żywo odezwij się na priv.