  • 91. Data: 2016-08-01 13:29:46
    Temat: Re: rozporządzenie z 2003 r. znak C-12.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarko,

    Monday, August 1, 2016, 1:13:55 PM, you wrote:

    > To rozporządzenie z 3 lipca 2003 r. było nowelizowane dziesięć razy.
    > Dziesięć nowych rozporządzeń zmieniających przepisy.
    > http://mib.gov.pl/2-Znakiisygnalydrogowe.htm#
    > zapis dotyczący znaku C-12 mógł zostać zmieniony.

    Ale dopóki nie odnajdziesz tej zmiany musimy przyjąć, że nie masz
    wsparcia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 92. Data: 2016-08-01 13:30:31
    Temat: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Akarm,

    Monday, August 1, 2016, 1:21:35 PM, you wrote:

> [...]
    29

    > Póki co, Wikipedia nie jest jeszcze obowiązującym prawem.

    Przecież jest znana podstawa prawna - po co dymisz bez sensu?

    Masz źródło wiedzy: http://mib.gov.pl/2-Znakiisygnalydrogowe.htm

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 93. Data: 2016-08-01 13:31:19
    Temat: Re: zmiana ustawy ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarko,

    Monday, August 1, 2016, 1:26:11 PM, you wrote:

    > Rozporządzenie nie może zmieniać ustawy.
    > Rozporządzenie jest aktem niższego rzędu od ustawy.

    Mało wiesz...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 94. Data: 2016-08-01 13:35:07
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-08-01 12:34, PiteR wrote:

    > No z tego co naświetlił Cavallino nic nie decyduje i nie ma "momentów
    > wjazdu". Dresik w czarnym Audi leci do mamusi na obiad codziennie tą
    > samą trasą. Tylko zerka w lewo. Jeśli nic nie nadjeżdza to tnie dalej.
    > Reszta ronda w tym momencie jakby znika i jest on na drodze z
    > pierwszeństwem i my na odgałęzieniu na drodze podporzadkowanej.

    Chwila - ale czy taka jest idea ronda? Przecez mialo byc lepiej niz jest
    na skrzyzowaniu takim zwyczajnym. W takiej interpretacji to rondo nic
    nie daje - poza zamiana na skrzyzowanie rownorzedne gdzie ustepuje sie
    dl aodmiany tym z lewej! Ale to logiczne...

    Jesli ma decydowac kto ma wieksze V na wejsciu to chyba mozna
    powiedziec, ze jest nawet gorzej - bo na krzyzowaniu przynajmniej bylo
    jasne kto komu mial ustapic.

    Dodatkowo cala sprawa smierdzi bo jest masa niewielkich rond gdzie
    problem staje sie jeszce bardziej jaskrawy.

    No i dlaczego nagle wg niektorych juz nie ma znaczenia kto kiedy na to
    rodno wjechal. To jest chyba najistotniejsze w sumie bo jednoznacznie
    rozstrzyga o winie.

    --
    mk4

  • 95. Data: 2016-08-01 13:35:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-01 o 13:11, Michał Jankowski pisze:

    > Jakiego znowu znikania???
    >
    > Przecież wiele znaków (np. 'STOP') stoi na skrzyżowaniach właśnie po to,
    > żeby obowiązywały wtedy, kiedy światła zgasną.
    >
    > Pomysł, że nieczynna sygnalizacja kasuje jakieś znaki jest tak
    > absurdalny, że aż pojąć nie można, że komuś się coś takiego uroiło.

    Cytat:
    "Jeżeli sygnalizacja świetlna reguluje pierwszeństwo na skrzyżowaniu,
    wówczas przestają obowiązywać wskazania znaków drogowych. Nie bierze się
    w takiej sytuacji pod uwagę również wskazań znaków określających
    przebieg drogi z pierwszeństwem ,,łamanym"."

    Jak często u mnie bywa - co innego myślę, co innego piszę :(
    NIE zepsuta sygnalizacja, tylko DZIAŁAJĄCA sygnalizacja świetlna
    odwołuje znaki, więc pierwszeństwo łamane - tablica T-6 - przestaje
    obowiązywać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 96. Data: 2016-08-01 13:40:48
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-08-01 12:18, Liwiusz wrote:

    > Raczej nie.

    > Bo to nie on miał tobie ustąpić (on ustępował tym z lewej), tylko ty
    > jemu (jak wjeżdżałeś, to on już był na rondzie).

    A to skad, ze nagle ma ustapic z lewej? A moze raczej ma ustapic tym co
    sa na rondzie a jesli jest juz na rondzie i ktos iny jest na tym rondzie
    (a wjazd byl jednoczesnie) to wtedy regula ogolna - czyli tym z prawej -
    czyli wlasnie mi?

    > Jakby na to nie patrzeć, nie było to jednocześnie. On już był od dawna 4
    > kołami na rondzie w czasie, gdy ty nieśmiało się na nie wychylałeś.

    A skad takie nieuprawnione zalozenie? Dopasowujesz fakty to swojej tezy
    zeby bylo latwo wyjasnic? To nie rob tak, zaloz, ze wczasie t=0 rowno po
    pol samochodu bylo na rondzie. A pozniej dla utrudnienia przypadek,
    gdzie w t=0, moj samochod byl juz na rondzie a jego w polowie tylko.
    Efekt ten sam - on jedzie duzo szybciej i wali w lewy tylobok mojego
    pojazdu.

    --
    mk4

  • 97. Data: 2016-08-01 13:43:41
    Temat: Re: znak C-12, A-7 nie ma.
    Od: "Jarko" <u...@a...ks>

    wiadomości news:641920861.20160801132946@pik-net.pl.invalid...

    > Ale dopóki nie odnajdziesz tej zmiany musimy przyjąć, że nie masz
    > wsparcia.
    >
    > RoMan

    wsparcie mam tu.
    Jest C-12 i nie ma przy nim A-7.
    Warszawa, ul. Niedźwiedzia.
    https://www.google.pl/maps/@52.1773106,21.018673,3a,
    75y,300.02h,86.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1skdvTpvaR7knj5
    9wEL6UT8w!2e0!7i13312!8i6656

  • 98. Data: 2016-08-01 13:45:19
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-08-01 12:03, mk4 wrote:

> [...]
    > nawet nie zwalnia i na pelnej predkosci wjezdza na rondo - a ja
    > powiedzmy wtaczam sie dosc wolno. Wjezdzamy na rondo rownoczesnie tyle
    > ze on 2 czy 3 razy szybciej - stad przy braku reakcji ktorejkolwiek ze
    > stron dochodzi do kolizji mniej wiecej w miejscu oznaczonym x - zwykle
    > lewa tylna czesc pojazdu J. Rondo ma jeden pas, na wjazdach stoi A7.
    >
    > Co do pytania to nie wjechalem na jego pas - albo inaczej - tak samo on
    > wjechal na moj jak i ja na jego - bo wjezdzalismy jednoczesnie.
    >
    > Chyba opis sytuacji jest juz w miare zrozumialy.

    Ha i zeby nie bylo - dzis rano to ja bylem tym pocinajacym na wprost.
    Gdybym nie przyhamowal to bym zafundowal gosciowi piekny piruet
    przykladajac moment sily do jego tylnego lewego boku ;)

    --
    mk4

  • 99. Data: 2016-08-01 14:11:13
    Temat: Re: rozporzadzenie vs ustawa.
    Od: "Jarko" <u...@a...ks>

    wiadomości news:818578599.20160801133119@pik-net.pl.invalid...

    > Mało wiesz...
    >
    > RoMan

    Wymień choć jedno rozporządzenie które ma wyższą rangę niż ustawa.

  • 100. Data: 2016-08-01 15:09:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-01 11:59, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Wskaż mi, dlaczego się nie dało. Który ciąg miał mieć pierwszeństwo?
    > https://www.google.pl/maps/@50.26353,19.0554892,280m
    /data=!3m1!1e3

    Podjedź tam to się przekonasz.

    Zgaduje że sa powody:

    a) wjazd z Burowieckiej na rondo ze świateł i zjazd na 79 pod tunel jest
    na "skarpie", Burowiecka jest "w dół" do ronda. Próba zrobienia tam
    wczęsniejszego zjazdu oznacza ostrą serpentynkę jak w Tatrach. Ogólnie
    całe to rondo nie jest poziome i to powoduje ze miejsca nie ma.

    b) wcześniejszy zjazd na 79 oznacza krótszy pas robiegowy do właczenia
    się na drogę 79 i jeszcze zjeżdzają tam na Łódź więc trzeba ustepować.
    Róznie tam jest, czasem korek, czasem zapindalają 130.

    IMHO skrócenie zjadu i zrobienie go bardzo stromym jest niebezpieczne.

    To rondo jest tam w zasadzie zbędne, ale skoro juz tam stoi to lepsze
    wydaje sie "normalne".