  • 131. Data: 2016-08-01 19:27:10
    Temat: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.08.2016 18:35, Sebastian Biały wrote:

    > W tej chwili jest "w rondzie" z punktu widzenia przepisów, bo nie ma
    > pasów tylko jednolity asfalt.

    Wcześniej nie dało się prawoskrętu poza rondem zrobić, a teraz okazuje
    się, że wystarczy wziąć farbę i pędzel...

    > Nawet jesli go przeniesiesz 3 metry bliżej to nie rozwiązesz problemu że
    > rondo z ustepowaniem na wjazdach spowoduje przyblokowanie tego
    > zawracania bo zrobi się kolejka.

    A cop stoi na przeszkodzie, żeby ten prawoskręt poza rondem miał
    pierwszeństwo, a rondo normalnie? Wydaje mi się, ze sztuczne problemy
    tworzysz.

    > Blizej niz "3m blizej" chyba nie da rady bez niebezpiecznego spadku.

    Ale nic nie trzeba bliżej. Wystarczy farba.

    Shrek

  • 132. Data: 2016-08-01 19:31:26
    Temat: Re: znak C-12, A-7 nie ma.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01.08.2016 o 19:15, Jarko pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:1568767255.20160801185312@pik-net.pl.invalid...

    75y,300.02h,86.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1skdvTpvaR7knj5
    9wEL6UT8w!2e0!7i13312!8i6656

    > Co znalazłeś ? Gdzie znalazłeś ?

    Miałeś czytać (cały wątek), a nie pisać.

  • 133. Data: 2016-08-01 19:37:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-01 19:27, Shrek wrote:
    > Wcześniej nie dało się prawoskrętu poza rondem zrobić, a teraz okazuje
    > się, że wystarczy wziąć farbę i pędzel...

    Ze zdania które napisałem wyżej nie wynika że jest miejsce dla dwóch
    osobnych pasów. IMHO nie ma. Bo jeden z nich musiałby natychmiast (po 5
    metrach) zakończyć się.

    > A cop stoi na przeszkodzie, żeby ten prawoskręt poza rondem miał
    > pierwszeństwo, a rondo normalnie? Wydaje mi się, ze sztuczne problemy
    > tworzysz.

    Nic. Pytaj osoby która stawiała tam rondo. Ale rondo którego jeden
    wyjazd ma inne pierszeństwo wprowadzałby w błąd jeszcze bardziej.

    > Ale nic nie trzeba bliżej. Wystarczy farba.

    I oczywiście jeśli sobie ubzdurasz że jest na nią miejsce.

  • 134. Data: 2016-08-01 19:50:24
    Temat: Re: rozporzadzenie vs ustawa.
    Od: "Jarko" <u...@a...ks>

    wiadomości news:14410684794.20160801160219@pik-net.pl.invalid..
    .

    > Art. 5 PoRD sobie poczytaj. Masz wprost napisane, że masz słuchać
    > znaków (które są opisane w rozporządzeniu) nawet jeśli w ustawie masz
    > inaczej.
    >
    > RoMan

    Dałeś przykład, że ustawa jest wazniejsza od rozporządzenia,
    bo ustawa nakazuje stosować się do rozporzadzenia.
    Daj przykład odwrotnego działania.

  • 135. Data: 2016-08-01 19:57:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarko,

    Monday, August 1, 2016, 7:50:24 PM, you wrote:

    > Dałeś przykład, że ustawa jest wazniejsza od rozporządzenia,
    > bo ustawa nakazuje stosować się do rozporzadzenia.

    Ustawa nakazuje stosować się do rozporządzenia nawet gdy jest to wbrew
    ustawie.

    > Daj przykład odwrotnego działania.

    j.w.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 136. Data: 2016-08-01 20:27:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.08.2016 19:37, Sebastian Biały wrote:

    > Ze zdania które napisałem wyżej nie wynika że jest miejsce dla dwóch
    > osobnych pasów. IMHO nie ma. Bo jeden z nich musiałby natychmiast (po 5
    > metrach) zakończyć się.

    Abo to na tym jednym skrzyżowaniu pas kończyłby się 5 metrów za
    skrzyżowaniem?

    > Nic. Pytaj osoby która stawiała tam rondo.

    Pytam ciebie, bo ty tego głupiego rozwiązania bronisz.

    > Ale rondo którego jeden
    > wyjazd ma inne pierszeństwo wprowadzałby w błąd jeszcze bardziej.

    Nie wjazd, tylko z zjazd a i to w zasadzie nie, bo po prostu pas
    kończyłby się dalej i musiałbyś wpuścić tych z niekończocego się.

    > I oczywiście jeśli sobie ubzdurasz że jest na nią miejsce.

    Nic nie trzeba sobie bzdurać - widać s góry ile jest asfaltu i jak
    szerokie są samochody.

    Shrek

  • 137. Data: 2016-08-01 20:41:28
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Uwazasz, ze Liwiusz napisał nieprawde o takim wyjątkowym w Polsce
    > przypadku jak czyste rondo bez innych znaków?
    > ---
    > Jakie to ma znaczenie ?

    Pisanie prawdy?
    Ogromne...
    ---
    Czemu tak sądzisz ?

  • 138. Data: 2016-08-01 20:42:47
    Od: "Jarko" <u...@a...ks>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...null> napisał w wiadomości

> [...]
    > nawet nie zwalnia i na pelnej predkosci wjezdza na rondo - a ja powiedzmy
    > wtaczam sie dosc wolno. Wjezdzamy na rondo rownoczesnie tyle ze on 2 czy 3
    > razy szybciej - stad przy braku reakcji ktorejkolwiek ze stron dochodzi do
    > kolizji mniej wiecej w miejscu oznaczonym x - zwykle lewa tylna czesc
    > pojazdu J. Rondo ma jeden pas, na wjazdach stoi A7.
    >
    > Co do pytania to nie wjechalem na jego pas - albo inaczej - tak samo on
    > wjechal na moj jak i ja na jego - bo wjezdzalismy jednoczesnie.
    >
    > Chyba opis sytuacji jest juz w miare zrozumialy.

    Obydwaj kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność, art 25.1 PoRD.
    Winni obydwaj.

  • 139. Data: 2016-08-01 20:52:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    ,75y,163.32h,77.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMjoTnL7cZh-0
    xfPzXQehFg!2e0!7i13312!8i6656

    > No to nie jest to rondo.

    Zgoda, ale żeby to widzieć, to trzeba patrzeć na znaki. Kierujący, który
    wjeżdża na ten plac i nie patrzy na znaki, tylko na drogę przed sobą
    widzi rondo (w sensie potocznym) i odruchowo zachowuje się jak na
    większości tego typu dróg, czyli chce mieć pierwszeństwo przed
    wjeżdżającym z prawej. Dlatego powtarzam, że trzeba patrzeć na znaki, a
    nie jechać odruchowo.

  • 140. Data: 2016-08-01 20:53:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-01 20:27, Shrek wrote:
    > Abo to na tym jednym skrzyżowaniu pas kończyłby się 5 metrów za
    > skrzyżowaniem?

    Tu doprowadził by do tego samego: zjazd z ronda odbywał by się 5 metrów
    dalej i tez należalo by ustępować. Siekierka na kijek.

    > Pytam ciebie, bo ty tego głupiego rozwiązania bronisz.

    Widzę ze masz 5-minutowa pamięć. Przed chwilą mówiłem że jestem
    zwolennikiem likwidacji. Mam tylko *hipotezę* dlaczego tak zrobiono w
    tym miejscu. Umiejętnośc dyskusji polega rowniez na tym zeby
    przedstawiać argumenty za tezą z która się nie zgadzasz. ja się nie
    zgadzam na to rondo w tym miejscu ale potrafie sobie wyobrazić dlaczego
    tam jest i dlaczego tekie dziwne. To i tak postęp bo w wielu miejscach
    nie potrafie sobie nawet wyobrazić jednego argumentu za jakimś debilnym
    znakiem.