  • 141. Data: 2016-08-01 20:57:50
    Temat: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: "Jarko" <u...@a...ks>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...null> napisał w wiadomości
    news:nnnc5h$d5m$1@usenet.news.interia.pl...

    > Jesli ma decydowac kto ma wieksze V na wejsciu to chyba mozna powiedziec,
    > ze jest nawet gorzej - bo na krzyzowaniu przynajmniej bylo jasne kto komu
    > mial ustapic.
    >
    > Dodatkowo cala sprawa smierdzi bo jest masa niewielkich rond gdzie problem
    > staje sie jeszce bardziej jaskrawy.
    >
    > No i dlaczego nagle wg niektorych juz nie ma znaczenia kto kiedy na to
    > rodno wjechal. To jest chyba najistotniejsze w sumie bo jednoznacznie
    > rozstrzyga o winie.
    >
    > mk4

    Dlatego w rejonie skrzyżowań kazdy ma zachować szczególną ostrożność,
    art. 25.1 PoRD.
    W kodeksie wykroczeń powinien być na to jakiś paragraf.

  • 142. Data: 2016-08-01 22:10:32
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 01.08.2016 o 09:41, T. pisze:

    > Ja znam takie dwa:
    > https://www.google.pl/maps/@51.1175881,17.0890541,3a
    ,75y,82.99h,76.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1saqEOzXbokFUVC
    Hv6oDhmrA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    > Wrocław. Proszę poklikać sobie z każdej strony tego ronda i pooglądać
    > znaki. Nie ma znaku, że ruch okrężny, ale okrągły trawnik na środku jest
    > i wokół niego się jedzie.

    To nie jest rondo. Brak odpowiednich znaków. Kształt trawnika nie ma
    mocy prawnej

    > I drugie:
    > https://www.google.pl/maps/@52.1773106,21.018673,3a,
    75y,300.02h,86.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1skdvTpvaR7knj5
    9wEL6UT8w!2e0!7i13312!8i6656

    > Nieco mniejsze, nawet znak z rondem jest, ale na takim pierwszeństwo ma
    > ten z prawej, skoro żółtego trójkąta nie ma.
    >
    > Generalnie trzeba uważać :-)

    Tu się zgadza, jest to rondo. Tyle, że oznaczone niezgodnie z prawem.

    --
    Kaczin

  • 143. Data: 2016-08-01 22:25:10
    Od: <4...@6...222511.invalid> (Tom N)

    Kaczin w

    > Udowodnij.

    Poszukaj w archiwum gamoniu...

    <https://www.youtube.com/watch?v=bS9JplqHg34>

    --
    'Tom N'

  • 144. Data: 2016-08-01 22:57:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Taż właśnie piszę, że powinno być w rozporządzeniu a nie w załączniku.

    W załączniku nie ma żadnego nakazu umieszczania tych znaków razem.
    W załączniku jest tylko opisany sposób rozmieszczania tych znaków w
    przypadku potrzeby ustalenia pierwszeństwa na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym.

    Dla tych, którzy nie śledzą całej dyskusji - mowa jest o poniższym
    fragmencie załącznika:

    4.2.12. Ruch okrężny
    Znak C-12 ,,ruch okrężny" (rys. 4.2.12.1) stosuje się na skrzyżowaniach
    dróg w celu wskazania kierującym, że ruch pojazdów odbywa się dookoła
    wyspy w kierunku wskazanym na znaku. Znak C-12 stosuje się łącznie ze
    znakiem A-7 i umieszcza się na każdym wlocie zgodnie z zasadami
    określonymi w punkcie 5.2.1.2. Znak C-12 umieszcza się w odległości do
    25 m przed skrzyżowaniem. Nie umieszcza się znaku C-12 przed takimi
    skrzyżowaniami z ruchem dookoła wyspy, przez które przebiega dodatkowo
    odcinek jezdni przecinający wyspę centralną, lub w przypadkach kiedy
    jednej z dróg przyznano pierwszeństwo.

    5.2.1.2. Ustalenie tras z pierwszeństwem
    Ustalając trasy z pierwszeństwem, należy kierować się następującymi
    zasadami:
    a) pierwszeństwo nadawać ulicom stanowiącym:
    -- drogi krajowe,
    -- drogi wojewódzkie,
    -- drogi powiatowe,
    -- połączenia międzydzielnicowe,
    -- trasy komunikacji zbiorowej,
    b) w miarę możliwości ustalać przebieg trasy w taki sposób, aby nie
    zmieniła kierunku na skrzyżowaniu,
    c) trasa z pierwszeństwem powinna swoimi cechami geometrycznymi
    odróżniać się od ulic przecinających ją lub dochodzących do niej,
    d) jeżeli dwie drogi z pierwszeństwem dochodzą do skrzyżowania innego
    niż o ruchu okrężnym, to należy utrzymać pierwszeństwo wzdłuż jednej z
    nich, charakteryzującej się znacznie większym natężeniem w stosunku do
    drogi, która zostaje podporządkowana, a gdy wartości natężeń są
    zbliżone, o wyborze pierwszeństwa decydują:
    -- cechy geometryczne (szerokość jezdni, liczba pasów ruchu itp.),
    -- przewaga ruchu tranzytowego,
    -- przewaga ruchu komunikacji zbiorowej.
    Na skrzyżowaniach z ruchem okrężnym wokół placu lub wyspy pierwszeństwo
    daje się kierującym znajdującym się na skrzyżowaniu przed kierującymi
    wjeżdżającymi na skrzyżowanie poprzez zastosowanie znaków A-7 i C-12
    (rys. 5.2.1.3 lit. a).
    Skrzyżowania z rozszerzonymi wlotami i ruchem wokół wyspy można
    oznakować, nie stosując znaków C-12 i zachowując pierwszeństwo na jednym
    kierunku (rys. 5.2.1.3 lit. b).

    Teraz tłumaczenie dla tych, którzy nie potrafią zrozumieć tekstu
    zawierającego kilka zdań złożonych:
    "Znak C-12 stosuje się łącznie ze znakiem A-7 i umieszcza się na każdym
    wlocie zgodnie z zasadami określonymi w punkcie 5.2.1.2." znaczy:
    Znak C-12 stosuje się łącznie ze znakiem A-7 i umieszcza się na każdym
    wlocie jeśli trzeba ustalić pierwszeństwo.
    albo inaczej:
    Jeśli trzeba ustalić pierwszeństwo, to znak C-12 stosuje się łącznie ze
    znakiem A-7 i umieszcza się na każdym wlocie.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 145. Data: 2016-08-01 23:11:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-08-01 o 22:57, Akarm pisze:
> [...]
    > Znak C-12 stosuje się łącznie ze znakiem A-7 i umieszcza się na każdym
    > wlocie jeśli trzeba ustalić pierwszeństwo.

    Skąd wziąłeś to "jeżeli"? Nie wynika to z zapisu w rozporządzeniu.

    Robert

  • 146. Data: 2016-08-01 23:19:56
    Od: <7...@8...231956.invalid> (Tom N)

    Akarm w

    > W załączniku nie ma żadnego nakazu umieszczania tych znaków razem.
    > W załączniku jest tylko opisany sposób rozmieszczania tych znaków w
    > przypadku potrzeby ustalenia pierwszeństwa na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym.

    Czyli albo jest pierwszeństwo jadących na SORO albo wjeżdżających na nie

    > Dla tych, którzy nie śledzą całej dyskusji - mowa jest o poniższym
    > fragmencie załącznika:

    Bubel rozumowy, znaczy trzecia prawda

    > Na skrzyżowaniach z ruchem okrężnym wokół placu lub wyspy pierwszeństwo
    > daje się kierującym znajdującym się na skrzyżowaniu przed kierującymi
    > wjeżdżającymi na skrzyżowanie poprzez zastosowanie znaków A-7 i C-12

    Ale nie ma A-7 na wjeździe i co mi/im zrobisz? potwierdzasz wyłącznie bubel
    w procesie myślenia i dowodzenia.

> [...]
    > Jeśli trzeba ustalić pierwszeństwo, to znak C-12 stosuje się łącznie ze
    > znakiem A-7 i umieszcza się na każdym wlocie.

    Jeszcze raz, nie ma A-7 razem z C-12 i cały Tfój wywód szlag trafił....

    --
    'Tom N'

  • 147. Data: 2016-08-02 06:56:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.08.2016 20:53, Sebastian Biały wrote:

    > Tu doprowadził by do tego samego: zjazd z ronda odbywał by się 5 metrów
    > dalej i tez należalo by ustępować. Siekierka na kijek.

    > Widzę ze masz 5-minutowa pamięć. Przed chwilą mówiłem że jestem
    > zwolennikiem likwidacji.

    Wybacz, ale ty mówiłeś, że nie da się odzielnego pasa poza rondem do
    prawoskrętu.

  • 148. Data: 2016-08-02 10:16:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    ,75y,163.32h,77.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMjoTnL7cZh-0
    xfPzXQehFg!2e0!7i13312!8i6656

    >Zgoda, ale żeby to widzieć, to trzeba patrzeć na znaki. Kierujący,
    >który wjeżdża na ten plac i nie patrzy na znaki, tylko na drogę przed
    >sobą widzi rondo (w sensie potocznym) i odruchowo zachowuje się jak
    >na większości tego typu dróg, czyli chce mieć pierwszeństwo przed
    >wjeżdżającym z prawej.
    >Dlatego powtarzam, że trzeba patrzeć na znaki, a nie jechać
    >odruchowo.

    Taaa, nie tylko na znaki, ale takze na ich brak :-)
    Stosowna tablica informujaca moglaby duzo zaoszczedzic.

    Tu akurat jakies osiedlowe rondko, gdzie pewnie sami lokalni jezdza,
    ale w tych Katowicach to by warto postawic ...

    J.

  • 149. Data: 2016-08-02 10:24:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 01.08.2016 12:15, J.F. wrote:

    >I co z tego?

    A po co jest, skoro poprawnym oznakowaniem jest zakaz skretu ?

    J.

  • 150. Data: 2016-08-02 11:42:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Skąd wziąłeś to "jeżeli"? Nie wynika to z zapisu w rozporządzeniu.

    Warto jednak zacytowac calosc:

    "Znak C-12 ,,ruch okr??˝ny" (rys. 4.2.12.1) stosuje si?? na
    skrzy˝owaniach drog w celu wskazania kierujacym, ˝e ruch pojazdow
    odbywa si?? dooko?a wyspy w kierunku wskazanym na znaku.
    Znak C-12 stosuje si?? ?acznie ze znakiem A-7 i umieszcza si?? na
    ka˝dym wlocie zgodnie z zasadami okreElonymi w punkcie 5.2.1.2."

    Jako ze pkt. 5.2.1 mowi o drogach z pierwszenstwem, to .... hm,
    dwojako to mozna rozumiec.

    A tamze:

    "Na skrzy˝owaniach z ruchem okr??˝nym woko? placu lub wyspy
    pierwsze?two daje si?? kierujacym znajdujacym si?? na skrzy˝owaniu
    przed kierujacymi wje˝d˝ajacymi na skrzy˝owanie poprzez zastosowanie
    znakow A-7 i C-12 (rys. 5.2.1.3 lit. a). "

    No i nadal nie wiem - minister tylko wskazuje sposob nadania
    pierwszenstwa (w razie potrzeby), czy nakazuje nadac pierwszenstwo
    pojazdom na skrzyzowaniu ?

    Ale jest pkt. 8.4.

    "Je˝eli na wlotach zosta?y zastosowane znaki pionowe C-12 ,,uch
    okr??˝ny" ?acznie ze znakami A-7 ,,stap pierwsze?twa", wowczas pojazdy
    na wlotach sa podporzadkowane w stosunku do pojazdow znajdujacych si??
    w ruchu okr??˝nym i ka˝dy z wlotow znakuje si?? zgodnie z zasadami
    okreElonymi w punkcie 7.6.2.2"

    IMO - minister (nie calkiem) wyraznie dopuszcza samo C-12, choc nie
    wykluczam, ze nakazuje uzywac razem :-)

    J.

    Robert