  • 121. Data: 2016-08-01 17:58:02
    Temat: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.08.2016 16:21, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    /data=!3m1!1e3

    > Jedziesz wiaduktem nad 79, spręcasz w prawo na światłach i jedziesz do
    > ronda. Na rondzie "zawracasz w prawo" i jedziesz pod wiadukt. Całośc tej
    > drogi to jakieś 10 metrow róznicy poziomu i miejsca na dodatkowe manewry
    > z pasem nie ma bez ryzyka że ktoś z rozpędu wjedzie na 79. Oczywiście to
    > moje gdybanie, ale jakieś przepisy o spadku i promieniu zakrętu bez
    > watpienia są i nie przypuszczam żeby ktoś tego nie analizował.

    Przecież akurat ten prawoskręt sam z siebie wypada "poza" rondem

    Shrek

  • 122. Data: 2016-08-01 18:00:26
    Temat: Re: [OT] kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.08.2016 16:30, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > doczytałbyś że wolałbym to rondo zlikwidować. Jestem zdania że należy
    > stosowań tylko jedno oznakowanie rond, tylko jedną prędkość domyślną za
    > terenem zabudowanym, krzywe pierszeństwa w reglamentacji 5 na
    > województwo, zakaz stawianie ograniczeń prędkości czesciej niż co
    > kilometr jesli nie ma skrzyżowań, pozbycie się terenu zabudowanego z
    > trwałym ograniczeniem predkości, pozbycie się tabliczek o zakresie
    > ogracznienia (tylko je ponawiać) i pewni kilku innych debilizmów które
    > wymagają bezustannego skupiania się na wyjątkach do przepisow a nie

    Widać, źle zrozumiałem twoją wypowiedź

    "Miejscowi doskonale wiedzą że świat składa się głównie z ignorantów i
    przepuszczaja cwaniaków." Bo z niej wynikało, że to wina kierowców, że
    nie wyczuwają podstępu;)

    Shrek.

  • 123. Data: 2016-08-01 18:35:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-01 17:58, Shrek wrote:
    > Przecież akurat ten prawoskręt sam z siebie wypada "poza" rondem

    W tej chwili jest "w rondzie" z punktu widzenia przepisów, bo nie ma
    pasów tylko jednolity asfalt.

    Nawet jesli go przeniesiesz 3 metry bliżej to nie rozwiązesz problemu że
    rondo z ustepowaniem na wjazdach spowoduje przyblokowanie tego
    zawracania bo zrobi się kolejka.

    Blizej niz "3m blizej" chyba nie da rady bez niebezpiecznego spadku.

  • 124. Data: 2016-08-01 18:48:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** mk4 pisze tak:

    > Chwila - ale czy taka jest idea ronda? Przecez mialo byc lepiej
    > niz jest na skrzyzowaniu takim zwyczajnym. W takiej interpretacji
    > to rondo nic nie daje - poza zamiana na skrzyzowanie rownorzedne
    > gdzie ustepuje sie dl aodmiany tym z lewej! Ale to logiczne...
    >
    > Jesli ma decydowac kto ma wieksze V na wejsciu to chyba mozna
    > powiedziec, ze jest nawet gorzej - bo na krzyzowaniu przynajmniej
    > bylo jasne kto komu mial ustapic.
    >
    > Dodatkowo cala sprawa smierdzi bo jest masa niewielkich rond gdzie
    > problem staje sie jeszce bardziej jaskrawy.

    No widzisz miało być lepiej a wyszło jak zwykle.

    wikipedia: roundabouts reduce the likelihood and severity of collisions
    by reducing traffic speeds and minimizing T-bone and head-on collisions.

    Ale cmentarze są pełne takich co mieli pierwszeństwo no więc niech nie
    zachowuja szczególnej ostrożności.

    Po dzisiejszym szkoleniu nie zamierzam zmieniać stylu jazdy na rondzie.
    Nie będę grzał do ronda bo jestem bezkarny.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 125. Data: 2016-08-01 18:51:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Akarm,

    Monday, August 1, 2016, 5:09:23 PM, you wrote:

    > W rozporządzeniu nie ma nakazu umieszczania tych znaków razem.

    Taż właśnie piszę, że powinno być w rozporządzeniu a nie w załączniku.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 126. Data: 2016-08-01 18:51:53
    Temat: Re: znak C-12, A-7 nie ma.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Akarm,

    Monday, August 1, 2016, 5:12:33 PM, you wrote:

    > Ciekawi mnie, na jakiej podstawie to oceniłeś?
    > Zmierzyłeś średnicę znaku czy promień łuku strzałki?

    Jebnięty jesteś?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 127. Data: 2016-08-01 18:53:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarko,

    Monday, August 1, 2016, 5:28:32 PM, you wrote:

> [...]
    75y,300.02h,86.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1skdvTpvaR7knj5
    9wEL6UT8w!2e0!7i13312!8i6656
    > Obowiązującym prawem ?
    > Czyli którym ? konkretnie.

    Masz podany na talerzu link do kompletu przepisów. Czytaj. Ja
    znalazłem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 128. Data: 2016-08-01 19:04:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Jul 2016 17:11:32 +0200, PiteR

    A propos: https://youtu.be/R5fPfQnAErc?t=3m17s

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 129. Data: 2016-08-01 19:15:54
    Od: "Jarko" <u...@a...ks>

    wiadomości news:1568767255.20160801185312@pik-net.pl.invalid...

> [...]
    9wEL6UT8w!2e0!7i13312!8i6656

    > Masz podany na talerzu link do kompletu przepisów. Czytaj. Ja

    Co znalazłeś ? Gdzie znalazłeś ?

  • 130. Data: 2016-08-01 19:21:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Masz podany na talerzu link do kompletu przepisów. Czytaj. Ja
    > znalazłem.
    O to Ci chodzi?

    "Znak C-12 stosuje się łącznie ze znakiem A-7"
    Cytat z:
    http://dziennikustaw.gov.pl/du/2003/s/220/2181/D2003
    220218102.pdf

    Robert