  • 11. Data: 2015-10-10 13:46:22
    Temat: Re: kto pojedzie pierwszy strefa zamieszkania
    Od: <3...@3...134622.invalid> (Tom N)

    Zenek Kapelinder w
    <news:8dd5b391-3013-4f57-a1ba-44860032e3ee@googlegro
    ups.com>:

    > Jak się ktoś pyta to ja mam sobie szukać?

    Pytający podał, że jest parking, a to, że chciałeś się dokładnie przyjrzeć
    co pod znakiem to tylko twój problem, bo tabliczka pod znakiem parkingu nie
    znika.

    Raz, nie zauważył znaku, dwa nie zauważył namiarów, trzy kogutek.

    I wszystko jasne...

    > A w sprawie który jedzie pierwszy masz jakiś zdanie
    > czy tylko za pierdolnietego nauczyciela umiesz robić?

    Gdybym miał inne zdanie niż Tomek Pyra, to bym napisał -- ciekawym, czy
    zrozumiesz.

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2015-10-10 14:44:14
    Od: l...@g...com

    dziękuję wszystkim za pomoc
    rozumiem ze fiesta jedzie pierwsza

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2015-10-10 18:47:58
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Wyjeżdżający z parkingu jest włączającym się do ruchu i ustępuje
    > pierwszeństwa.

    Pytania praktyczne:
    Czy w nocy, jakby światła nie oświetlały znaku parking, to jak należy się
    zachować na tym skrzyżowaniu?
    Jeśli znak parking byłby 50 metrów dalej, to też A wyjeżdżałby z parkingu?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2015-10-10 20:40:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teoretycznie na ulicach przy których jest parking powinna być pod postacią znaku
    informacyjnego informacja o parkingu. Wczoraj zainspirowany tym tematem przypadków
    wpadlem na stronę z przepisami według których ustawia się znaki i takie cos było
    wyrysowane. Wtedy wiesz ze to co z prawej to wyjazd z parkingu. Inaczej wypada
    potraktować jako skrzyżowanie równorzędne.

  • 15. Data: 2015-10-11 11:54:01
    Od: "HubertO" <j...@f...pl>

    Użytkownik "lukasz" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/69a7c1e059cb7db3

    jestesmy w strefie zamieszkania był wczesniej znak
    czy fiesta (pojazd B) powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi A
    wyjezdzajacemu z parkingu

    ===========

    Kierowca B widzi przed sobą skrzyżowanie równorzędne, bo nie ma oznakowania.
    Powinien ustąpic pierwszeństwa pojazdowi A, czyli jadacemu drogą prowadzącą
    z parkingu, bo na skrzyżowaniu równorzędnym ustępuje się temu z prawej.

  • 16. Data: 2015-10-11 15:11:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 11:54:01 +0200, HubertO napisał(a):

> [...]
    > z parkingu, bo na skrzyżowaniu równorzędnym ustępuje się temu z prawej.

    To przecięcie się dróg najprawdopodbniej nie jest skrzyżowaniem.
    Tym bardziej więc równorzędnym.

  • 17. Data: 2015-10-11 15:15:12
    Od: <1...@6...151512.invalid> (Tom N)

    HubertO w

    > Użytkownik "lukasz" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/69a7c1e059cb7db3

    > Kierowca B widzi przed sobą

    Parking... No jeden, może dwóch by stało na zakazie, ale 20?

    2. Zabrania się postoju:
    [...]
    4) w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu;
    skrzyżowanie równorzędne, bo nie ma oznakowania.

    > bo nie ma oznakowania.

    Owszem, był znak D-40

    > Powinien ustąpic pierwszeństwa pojazdowi A, czyli jadacemu drogą prowadzącą
    > z parkingu

    Heheh, a ten wyjeżdżjący z parkingu powinien ustąpić bo sie włącza do ruchu
    -- w razie kolizji zgadnij kto "beknie"

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2015-10-12 13:38:33
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 11.10.2015 o 15:11 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> pisze:

    > To przecięcie się dróg najprawdopodbniej nie jest skrzyżowaniem.

    No i wracamy do odwiecznego problemu - skąd jadący drogą mający po prawej
    fragment utwardzonego terenu ma wiedzieć czy to droga, dojazd czy jeszcze
    co innego?

    --
    SW3
    ----

  • 19. Data: 2015-10-12 16:29:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.10.2015 13:38, SW3 wrote:

    > No i wracamy do odwiecznego problemu - skąd jadący drogą mający po
    > prawej fragment utwardzonego terenu ma wiedzieć czy to droga, dojazd czy
    > jeszcze co innego?

    Dobre pytanie. Jak dla mnie to poważna niedoróbka. W tak fundamentalnych
    sprawach jak pierwszeństwo nie powinno być niejasności.

    W praktyce zapewne wygląda to tak, że miejscowi wiedzą i jadą, a z
    parkingu jak wyjeżdzasz, to chyba wiesz nieważne czy jesteś przyjezdny
    czy miejscowy. Co najwyżej wszyscy się zatrzymają ustąpić, ale tragedii
    nie ma.

    Gorzej jest jak coś co wygląda na drogę wewnętrzną jednak nią nie jest.

    Shrek.

  • 20. Data: 2015-10-12 16:48:08

    Fri, 9 Oct 2015 21:41:48 +0200, w <1...@4...net>,
    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(-a):

    > Wyjeżdżający z parkingu jest włączającym się do ruchu i ustępuje
    > pierwszeństwa.

    Jeżeli fiesta wyjeżdża ze strefy zamieszkania, to też włącza się do ruchu.