  • 21. Data: 2015-10-12 16:52:52
    Temat: Re: kto pojedzie pierwszy strefa zamieszkania
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 11 Oct 2015 15:11:47 +0200, w
    <l2fsj850duj6$.1rt56ag71ovq0$.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> napisał(-a):

    > To przecięcie się dróg najprawdopodbniej nie jest skrzyżowaniem.
    > Tym bardziej więc równorzędnym.

    Dobra, zerknąłem na google maps.

    To jest strefa zamieszkania. W strefie zamieszkania drogi wewnętrzne i drogi
    publiczne są równorzędne, czyli każde skrzyżowanie (przecięcie) jest
    równorzędne.

    A pojazd w tej strefie nie nie jest znajdującym się w ruchu, bo dopiero przy
    wyjeżdżaniu ze strefy włącza się do ruchu.

  • 22. Data: 2015-10-12 17:48:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.10.2015 16:48, r...@k...pl wrote:

    > Jeżeli fiesta wyjeżdża ze strefy zamieszkania, to też włącza się do ruchu.

    Z tym, że Fiesta nie wyjeżdza ze strefy zamieszkania, a po prostu cała
    sytuacja jest w strefie.

    Shrek.

  • 23. Data: 2015-10-13 22:34:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 12 Oct 2015 16:52:52 +0200, r...@k...pl napisał(a):

> [...]
    >
    > To jest strefa zamieszkania. W strefie zamieszkania drogi wewnętrzne i drogi
    > publiczne są równorzędne, czyli każde skrzyżowanie (przecięcie) jest

    A dlaczego?
    Przecięcie drogi publicznej i wewnętrznej nigdy nie jest skrzyżowaniem.
    Nawet jak takie przecięcie będzie wewnątrz strefy zamieszkania.

    > A pojazd w tej strefie nie nie jest znajdującym się w ruchu, bo dopiero przy
    > wyjeżdżaniu ze strefy włącza się do ruchu.

    Włączanie się do ruchu nie wymaga (wbrew logice językowej) nie bycia w
    ruchu.
    Ustawa mówi o włączaniu się do ruchu jadąc - nawet autostradą pasem dla
    powolnych pojazdów.

  • 24. Data: 2015-10-13 22:37:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 12 Oct 2015 13:38:33 +0200, SW3 napisał(a):

    > No i wracamy do odwiecznego problemu - skąd jadący drogą mający po prawej
    > fragment utwardzonego terenu ma wiedzieć czy to droga, dojazd czy jeszcze
    > co innego?

    Wystarczy zwrócić się z zapytaniem do wydziału ksiąg wieczystych sądu
    rejonowego właściwy dla miejsca.
    I nie - nie żartuję.

    Jak Cię ktoś stuknie w jakimś gąszczu uliczek osiedlowych, to tu właśnie
    ubezpieczyciel sprawcy sprawdzi czy aby na pewno należy wypłacić
    odszkodowanie :)

  • 25. Data: 2015-10-13 22:43:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 12 Oct 2015 16:29:19 +0200, Shrek napisał(a):

    > Dobre pytanie. Jak dla mnie to poważna niedoróbka. W tak fundamentalnych
    > sprawach jak pierwszeństwo nie powinno być niejasności.
    >
    > W praktyce zapewne wygląda to tak, że miejscowi wiedzą i jadą, a z
    > parkingu jak wyjeżdzasz, to chyba wiesz nieważne czy jesteś przyjezdny
    > czy miejscowy. Co najwyżej wszyscy się zatrzymają ustąpić, ale tragedii
    > nie ma.

    Miejscowi również nie wiedzą.
    Mało kto w ogóle ma świadomość, że ma to jakiekolwiek znaczenie.
    Nawet policjant wezwany na miejsce stłuczki pewnie nawet nie bedzie
    wiedział że takie zagadnienie istnieje.

    Dopiero ubezpieczyciel mając wypłacić odszkodowanie może się upewnić i
    wtedy będzie zdziwienie.

    Na blokowiskach bywają takie sytuacje że nie ma żadnych szans.
    Szerokie przeloty przez dzielnicę okazują się drogami wewnętrznymi, a
    jakieś odnogi gdzie między płotami ledwo mieści się jeden samochód okazują
    się drogami publicznymi.

    Jak zwykle nasi (p)osłowie stanęli na wysokości zadania, po kiedyś sądy po
    prostu interpretowały że droga publiczna to taka która jest publicznie
    dostępna, a teraz już nie ma takiej możliwości interpretacji bo
    "uściślili".

  • 26. Data: 2015-10-13 22:55:19
    Od: <2...@5...225519.invalid> (Tom N)

    Tomasz Pyra w

    > Miejscowi również nie wiedzą.

    Skoro nie wiedzą to: "Co najwyżej wszyscy się zatrzymają ustąpić, ale
    tragedii nie ma."

    > Na blokowiskach bywają takie sytuacje że nie ma żadnych szans.

    Nie ma szans na zatrzymanie? Nie baw sie w ogrodnika i nie przesadzaj ;P

    > Szerokie przeloty przez dzielnicę okazują się drogami wewnętrznymi, a
    > jakieś odnogi gdzie między płotami ledwo mieści się jeden samochód okazują
    > się drogami publicznymi.

    Oj, do niektórych nie dociera, że "hopka" była w celu zwolnienia, i, że tuz
    za nią jest skrzyżowanie równorzędne -- po prostu po przejechaniu "chopki"
    but i za sekundę zdziwienie, ze z prawej samochód wyjeżdża...

> [...]
    > prostu interpretowały że droga publiczna to taka która jest publicznie
    > dostępna, a teraz już nie ma takiej możliwości interpretacji bo

    I dobrze, ze nie ma możliwości interpretacji przez "niezawisłych od rozumu",
    znaczy jest, tylko nie mają przypadków do rozpatrywania, skoro na
    wcześniejszym etapie da się ustalić.

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2015-10-13 23:17:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 13 Oct 2015 22:55:19 +0200, Tom N napisał(a):

    > Tomasz Pyra w

    > Skoro nie wiedzą to: "Co najwyżej wszyscy się zatrzymają ustąpić, ale
    > tragedii nie ma."

    Teoretycznie tak, ale często kierowca będzie jechał będąc pewnym że
    dojeżdża do skrzyżowania równorzędnego.

    Może być też jeszcze trudniej - jedziesz prosto przez skrzyżowanie, a gość
    z przeciwka skręca w lewo.
    Dzwon, policja, gość dostaje mandat.

    Zgłaszasz się do ubezpieczyciela po odszkodowanie, a tam się okazuje że
    odszkodowania nie będzie, bo wyjeżdżałeś z drogi wewnętrznej, a to nie było
    skrzyżowanie tylko zakręt.

    Raj dla cwaniaczków którzy żyją z odszkodowań.

  • 28. Data: 2015-10-13 23:32:33
    Od: "HubertO" <j...@f...pl>

    Użytkownik "Tom N" <1...@6...151512.invalid> napisał w wiadomości
    d.151011.invalid...
    > HubertO w

    ps.com...

    > Parking...

    To, że widać parking, nie oznacza, że najblizsza droga poprzeczna jest
    podporządkowana.

    > Heheh, a ten wyjeżdżjący z parkingu powinien ustąpić bo sie włącza do
    > ruchu
    > 'Tom N'

    Pojazd A nie musi wyjeżdżać z parkingu, on jedzie drogą.
    Dla kierowcy B, pojazd A jest pojazdem poruszającym się po drodze
    i jest pojazdem w ruchu, a nie włączajacym sie do ruchu.

  • 29. Data: 2015-10-13 23:42:28
    Od: "HubertO" <j...@f...pl>

    > To przecięcie się dróg najprawdopodbniej nie jest skrzyżowaniem.

    Dla kierowcy nie ma "najprawdopodobniej".
    Zdecyduj się : jest, albo nie jest. Od tego zależy pierwszenstwo.

  • 30. Data: 2015-10-13 23:46:28
    Od: <3...@7...234628.invalid> (Tom N)

    HubertO w

    > Użytkownik "Tom N" <1...@6...151512.invalid> napisał w wiadomości
    d.151011.invalid...
    > To, że widać parking, nie oznacza, że najblizsza droga poprzeczna jest
    > podporządkowana.

    Owszem, jest tylko wskazaniem, że jest parking a poprzeczna jest dojazdem do
    obiektu...

    > Pojazd A nie musi wyjeżdżać z parkingu, on jedzie drogą.

    Halo, nie dyskutujemy o jakiejś teoretycznej sytuacji, tylko o tym co widać
    na zdjeciu w wiadomości na początku tego wątku. Tam A wyjeżdża z parkingu i
    zadne zaklecia tego nie zmienią

    > Dla kierowcy B

    Kierującego pojazdem wyjeżdżającym z parkingu (A) obowiązuja pewne przepisy,
    podobniez kierującego pojazdem B. W razie zdarzenia brane są pod uwagę
    wszystkie (tak samo jest na egzaminie na PJ).

    I tak więc z powyższego łatwo wyciągnąc wnioseki, że w razie czego winnym
    będzie A, oraz, ze pierwszeństwo ma B

    --
    'Tom N'