  • 61. Data: 2015-10-15 12:03:28
    Temat: Re: kto pojedzie pierwszy strefa zamieszkania
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 15.10.2015 o 11:26 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

    > Nie ma nawigacji GPS, która ma tę informację zaszytą w mapach.

    Chodzi mi właśnie o to, że chyba mogłaby być.

    --
    SW3
    ----

  • 62. Data: 2015-10-15 12:20:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Oct 2015 12:03:28 +0200, w <o...@h...linksys>, SW3
    <s...@p...fm.invalid> napisał(-a):

    > Chodzi mi właśnie o to, że chyba mogłaby być.

    Ktoś chętny? :D
    I tak nie wiem czy mógłbym zaufać.

  • 63. Data: 2015-10-15 13:00:11
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Ale dla kogoś ze Szczecina oznakowanie było by jednoznaczne jak by zawrócił przed
    znakiem.
    > byłby z prawej strony i miałby pierwszeństwo.

    Sprawa ustalenia pierwszeństwa nie jest tak dynamiczna, aby zależała od
    tego, w którym miejscu dojazdu do parkingu (i czy w ogóle) ktoś zawrócił
    ;>

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 64. Data: 2015-10-16 01:18:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 15 Oct 2015 11:27:46 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Tylko, że żadna ze stron nie włącza się do ruchu.

    A jeden nie wyjeżdża z drogi dojazdowej do obiektu przydrożnego na drogę
    publiczną?

  • 65. Data: 2015-10-16 11:13:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 16 Oct 2015 01:18:36 +0200, w <hhdxqcvrred1$.nhqm264m9gc6.dlg@40tude.net>,
    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(-a):

    > A jeden nie wyjeżdża z drogi dojazdowej do obiektu przydrożnego na drogę
    > publiczną?

    Nie ma znaczenia czy na "drogę publiczną", w przepisach jest "na drogę".

    Tylko, że w strefie zamieszkania już samo pojęcie "droga" traci swe znaczenie
    -- bo te drogi są de facto chodnikami.

    Niemniej dobre pytanie, może skierujesz do jakiejś KP WRD? :)

  • 66. Data: 2015-10-17 00:44:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 16 Oct 2015 11:13:34 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Nie ma znaczenia czy na "drogę publiczną", w przepisach jest "na drogę".

    Tak, tak - zapędziłem się z wjeżdżania z drogi nie będącej publiczną :)

    > Tylko, że w strefie zamieszkania już samo pojęcie "droga" traci swe znaczenie
    > -- bo te drogi są de facto chodnikami.

    Dlaczego ma tracić?
    Droga jest drogą, tylko pieszy korzysta z całej jej szerokości i ma
    pierwszeństwo przed pojazdem.

    > Niemniej dobre pytanie, może skierujesz do jakiejś KP WRD? :)

    Tylko dlaczego tam mieliby cokolwiek więcej do powiedzenia na ten temat? :)

    A nawet w sądzie możesz się spodziewać zupełnie różnych, sprzecznych ze
    sobą wyroków w takiej sprawie.
    Dopiero gdzieś w wyższych instancjach, gdzie może faktycznie ktoś do tej
    pisaniny z ustawy siądzie i ją przeanalizuje może dość do jakiś spójnych
    (co nie znaczy sensownych) rozwiązań.

    Ale tu akurat sprawa jest dość jasna - jak wyjeżdżam z własnego podwórka
    przez bramę na drogę w strefie zamieszkania to muszę ustąpić jadącym tą
    drogą, nawet tym z lewej.
    A dojazd do obiektu przydrożnego jest dokładnie takimi samymi warunkami
    obłożony jak własny wyjazd z bramy.

  • 67. Data: 2015-10-19 11:11:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 17 Oct 2015 00:44:33 +0200, w
    <op7imizw77px$.1we6500dqee6v$.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> napisał(-a):

    > Dlaczego ma tracić?
    > Droga jest drogą, tylko pieszy korzysta z całej jej szerokości i ma
    > pierwszeństwo przed pojazdem.

    Bo w strefie nie obowiązują ogólne, a szczególne przepisy.

    > Tylko dlaczego tam mieliby cokolwiek więcej do powiedzenia na ten temat? :)
    >
    > A nawet w sądzie możesz się spodziewać zupełnie różnych, sprzecznych ze
    > sobą wyroków w takiej sprawie.

    Ale będzie podkładka :).
    Wszystko zależy co sąd podciągnie pod szczególne przepisy bazując na jakże
    oczywistych przepisach.

    > A dojazd do obiektu przydrożnego jest dokładnie takimi samymi warunkami
    > obłożony jak własny wyjazd z bramy.

    Patrz akapit wyżej.