  • 21. Data: 2018-03-14 08:50:47
    Temat: Re: oświetlenie led wzdłóż drogi
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 08:33:10 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    drogi dojazdowej do posesji. Długość ze 70m i ciemno jak w d.

    > Też mam ponad 100metrów takiej drogi i od 10lat myślę jak ją oświetlić i ostatnio
    na represalia przeglądałem lampy solarne
    > Ceny już akceptowalne się zrobiły
    > Nie myślałeś w tym kierunku?

    moze i myślałem - ale czeka mnie wodociąg co oznacza wykopy i mozliwość ułożenia
    przewodów.
    Ale ale - bo nie poruszyłem tematu: a jak sie realizuje dzis domofon na tak odległej
    bramie? Docelowo 4lokale musiałbym obsłuzyć, na dziś dwa.

    b.

  • 22. Data: 2018-03-14 09:49:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale ale - bo nie poruszyłem tematu: a jak sie realizuje dzis domofon na tak
    odległej bramie? Docelowo 4lokale musiałbym obsłuzyć, na dziś dwa.

    Tak samo:) kablem:)
    A na poważnie to możesz rozważyć jakiś domofon po IP - wtedy odległość w
    zasadzie nie gra roli i jest zdecydowanie bardziej skalowalne.

  • 23. Data: 2018-03-14 13:29:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 09:51:07 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:

    > Tak samo:) kablem:)
    > A na poważnie to możesz rozważyć jakiś domofon po IP - wtedy odległość w
    > zasadzie nie gra roli i jest zdecydowanie bardziej skalowalne.

    Tylko sporo tego(jesli z Chin) przez chiński serwer idzie;)

  • 24. Data: 2018-03-15 10:17:23
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Budyń <b...@g...com> wrote:

    > Pomysl jest otwarty, czytam co piszecie :) Lepiej wiecej kabli niz
    > elektroniki. Lepiej stany 0/1 niz pwm (ze wzgledu na zakłócenia w
    > długich obwodach).

    Jak chcesz przesłać do lampy informację "rozświetl się teraz płynnie" oraz
    "wygaś się teraz płynnie", to musisz w lampie zrobić układ, który ją
    płynnie rozświetli. Najprościej RC, mniej więcej coś takiego:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/oswietlenie-led.png

    D1 w przypadku tego układu nie jest niezbędna, bo ujemne szpilki wygładzi
    filtr RC, ale dla porządku bym ją dał.

    Kondensator w tym układzie pewnie będzie dosyć duży, bo rezystor nie może
    być zbyt duży, żeby jakoś wysterować bazę. Ewentualnie możesz użyć
    mosfeta, wtedy rezystor może być dużo większy (czyli kondensator mniejszy,
    ale przy tych czasach też elektrolit). Ważne, żeby mosfet był logic level,
    jeśli chcesz to sterować z 5V (lub drugi układ sterujący na tranzystorze,
    który zamieni 0-5V na 12-0V, po stronie raspi).

    > Pisałem o raspberry bo to mam opanowane i sobie taka prościznę w
    > pythonie napiszę. Arduino musiałbym sie nauczyć wiec raczej niechętnie.

    Może to dobra okazja, żeby nauczyć się czegoś nowego :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 25. Data: 2018-03-15 12:07:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 marca 2018 10:17:26 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

> [...]
    > jeśli chcesz to sterować z 5V (lub drugi układ sterujący na tranzystorze,
    > który zamieni 0-5V na 12-0V, po stronie raspi).

    o tototo mi chodziło, proste i opisane :) Rozumiem ze czasy rozjaśniania będa się
    rozjezdzać w miarę starzenia elementów. Jakis potencjometr do okresowej regulacji
    pewnie? Chyba ze z waszych doswiadczen wynika ze to niepotrzebne.

    > Może to dobra okazja, żeby nauczyć się czegoś nowego :)

    A czasu to skąd wytrzasnąć? Ja wiem czego sie musze naumieć - raspberry z zestawie z
    unipi - bo taki mam :)
    https://www.unipi.technology/unipi-1-1-complete-set-
    p123?categoryId=7

    tam jest jakis system obsługi evok i za diabła nie mogę znalaźć przyzwoitego opisu
    (czyli jak dla elektyronicznych prostaków) jak sie tym steruje.
    Jakos tam wydłubałem odczyty temperatur ale cała reszta leży odłogiem.

    b.

  • 26. Data: 2018-03-15 12:16:58
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Tylko sporo tego(jesli z Chin) przez chiński serwer idzie;)

    a kto każe ci kupić taki łączący się do zewnętrznego serwera? Taki
    zwykły co po LAN lata. Jeśli chce koniecznie Budyń mieć możliwość
    odbierania bramy przez komórkę to i to da się zrobić bez konieczności
    działania serwerów producenta. W ogóle jestem zdeklarowanym wrogiem
    takich systemów, które korzystają z serwerów firm zewnętrznych na
    potrzeby działania sprzętu. Firma wyłączy serwer/domeny i pozamiatane -
    mozesz wyrzucać swoje zabawki.

  • 27. Data: 2018-03-15 13:38:57
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Budyń <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > będa się rozjezdzać w miarę starzenia elementów. Jakis potencjometr do
    > okresowej regulacji pewnie? Chyba ze z waszych doswiadczen wynika ze to

    Teoretycznie elektrolity się starzeją... ale to kwestia długich lat.

    Potencjometr możesz dorzucić szeregowo z tym rezystorem.

    > A czasu to skąd wytrzasnąć?

    Pytanie czy to projekt hobbystyczny, czy musi być "na już" :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 28. Data: 2018-03-15 14:09:10
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 marca 2018 13:39:00 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Teoretycznie elektrolity się starzeją... ale to kwestia długich lat.
    >
    > Potencjometr możesz dorzucić szeregowo z tym rezystorem.

    > Pytanie czy to projekt hobbystyczny, czy musi być "na już" :)

    to budowa domu, w koncu sie zbieram zeby to zakończyć, na razie w ziemię muszę
    wrzucić kable. Szkoda by było czegos nie dodać i żałować.

    drogę mniej wiecej widać tu
    https://youtu.be/2F4XX_aOXis

    a to ciekawsze bo dom składałem z własnoręcznie wykonanych klocków
    https://youtu.be/Kwg0qX-7vsU

    b.

  • 29. Data: 2018-03-15 19:02:11
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 15.03.2018 o 14:09, Budyń pisze:

    > drogę mniej wiecej widać tu
    > https://youtu.be/2F4XX_aOXis
    >
    > a to ciekawsze bo dom składałem z własnoręcznie wykonanych klocków
    > https://youtu.be/Kwg0qX-7vsU

    Bohaterem całej budowy jest moim zdaniem niebieska mini-koparka ;)

    Jakub Rakus

  • 30. Data: 2018-03-16 08:30:51
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bohaterem całej budowy jest moim zdaniem niebieska mini-koparka ;)

    fajnie jej powoli łyżka opada;)

    --
    pozdr

    Tomasz