  • 11. Data: 2015-10-11 00:57:54
    Temat: Re: pierwszeństwo umowne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz dysleksję ze potrzebujesz dwa razy więcej czasu na ogarnięcia czegoś? Inni
    jeżdżą i im czasu wystarcza na te znaki co 45 metrów. Jak w przepisach stoi ze ze
    zrozumiałych dla wszystkich względów znak ma być powtorzony za każdym skrzyżowaniem
    to jak widzisz zdjecie znaków z polowy skrzyżowań? Zdejmowanie zakazów skrętu w
    jednokierunkowe pod prąd było by tajne, jeszcze ciekawsze było by zdejmowanie
    wszystkich znaków informujących o przejazdach kolejowych.

  • 12. Data: 2015-10-11 16:22:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Masz dysleksję ze potrzebujesz dwa razy więcej czasu na ogarnięcia czegoś? Inni
    jeżdżą i im czasu wystarcza na te znaki co 45 metrów.
    Nie mam dysleksji, jedynie łysinę i łupież (tam, gdzie łysina nie
    dotarła) ;-)
    Problem widzę taki, że zwiększanie liczby znaków ma jakąś granicę.
    Granicę percepcji i to nie takiej, że zobaczę, ale że zobaczę i zakoduję.
    Jadę, czytam setny znak (czyli w siódmej minucie jazdy) i już nie wiem,
    czy było ograniczenie do 70, czy do 50. W przypadku zasypywania
    człowieka informacjami powyżej jakiejś granicy część po prostu ignoruje.
    Nie wiem, czy 4 sekundy na 1 znak to dużo czy mało. Może wyszkoleni
    agenci GRU albo CIA potrafią 4 znaki na sekundę, ale wydaje mi się, że
    tak zwany przeciętny kierowca, albo nawet taki tępak, jak ja część po
    prostu przegapi.
    JAcek

  • 13. Data: 2015-10-11 22:11:57
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2015-10-10 o 10:53, Jawi pisze:

    > Nie rozumiem, jak pierwszeństwo może być umowne :)

    A bardzo prosto - patrz parkingi przy supermarketach. Przy wjeździe jest
    znak o skrzyżowaniach równorzędnych, ale i tak wiadomo, że ten co jedzie
    "główną" ma pierwszeństwo. Wiem, że to teren prywatny, ale jednak
    sytuacja podobna. :)
    Sytuacja dogodna, by sobie zderzak z OC naprawić, ale pierwszeństwo
    umowne jest. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 14. Data: 2015-10-11 22:29:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 11.10.2015 22:11, Dykus wrote:

> [...]
    > sytuacja podobna. :)
    > Sytuacja dogodna, by sobie zderzak z OC naprawić, ale pierwszeństwo

    Natomiast mandat i utrata zniżek jak najbardziej realna a nie umowna.

    Shrek.

  • 15. Data: 2015-10-12 11:44:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    >Ponieważ w pewnym niewielkim mieście (kiedyś wielkich Niemiec) władza
    >stawiająca znaki ma zryty beret, tak się utarło wsród tubylców, że
    >dla
    >wygody i płynności ruchu długie ulice osiedlowe mają pierwszeństwo
    >przed gałązkami ignorując zasadę ten z prawej ma pierwszeństwo.

    >Czy macie też w swoich miastach podobną sytuację i jak walczyć z
    >władzą
    >która chce spowalniać, segmentować potok samochodów, jakaś inicjatywa
    >obywatelska o ustawienie znaków, malowanie w nocy trójkątów? ;)

    Inicjatywa obywatelska cenna rzecz, ale jesli wladza ma zryty beret,
    to pewnie sluchac nie bedzie.
    Chyba, ze inicjatywa bedzie odpowiednio liczna, i zagrozi wnioskiem o
    referendum w sprawie odwolania burmistrza.
    Mozna tez ponaciskac miescowych radnych.

    A na razie trzeba sie jednak nauczyc jezdzic zgodnie z przepisami,
    albo pozmieniac w nocy znaki tam gdzie burmistrz jezdzi.
    Choc to grozi dlugim i niepewnym procesem :-)

    J.

  • 16. Data: 2015-10-12 16:30:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 11 Oct 2015 00:52:14 +0200, w
    <q4nv8mxzqs8e$.7txi6jms24vd$.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> napisał(-a):

    > Jest taki znak - droga wewnętrzna.
    > Tyle że jego zastosowanie nie jest obowiązkowe.

    A wystarczyłoby, aby było, przynajmniej na drogach asfaltowych (utwardzonych).
    Bo gruntowa, to wiadomo, że wyjeżdżając z niej trzeba ustapić.

  • 17. Data: 2015-10-12 23:14:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > A na razie trzeba sie jednak nauczyc jezdzic zgodnie z przepisami,
    > albo pozmieniac w nocy znaki tam gdzie burmistrz jezdzi.
    > Choc to grozi dlugim i niepewnym procesem :-)

    no!

    mówiłem żeby w nocy domalować te amerykańskie trójkąciki na sznurku :)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 18. Data: 2015-10-13 01:12:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Są międzynarodowe ustalenia odnośnie znaków drogowych i ich ustawiania. Nikt z zupy
    znaków nie ustawia. Jak nie ogarniasz to znaczy ze powinieneś zdać do urzedu PJ. Jak
    w przepisach stoi ze jakiś znak ma być powtórzony co skrzyżowanie to jak chcesz to
    obejść?

  • 19. Data: 2015-10-16 13:16:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    Jak nie ogarniasz to znaczy ze powinieneś zdać do urzedu PJ.
    Jak w przepisach stoi ze jakiś znak ma być powtórzony co skrzyżowanie to
    Że skrzyżowanie odwołuje niektóre znaki to oczywista oczywistość, ale
    dalej twierdzę, że nadmiar czegokolwiek jest niezdrowy (także znaków i
    przepisów). No i twierdzę, że urzędnicy nie są źródłem wszelkiej
    mądrości, którą zapewne musieliby czerpać per rectum z foteli, na
    których zasiadają.
    Jacek
    PS
    zobacz wczorajszy wątek "sygnalizatory tworzą korki" - jednak jest jakaś
    granica, po przekroczeniu które regulacja przestaje regulować, a zaczyna
    przeszkadzać.