  • 11. Data: 2014-12-13 15:41:36
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    U mnie aku rozładowaywała koncówka mocy w radiu.
    Jeśli nie wyłączyłem radia fizycznie przyciskiem tylko wyciągnięciem
    kluczyka to żarło prąd.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2014-12-13 15:51:37
    Temat: Re: pomiar pr?du w aucie
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a u mnie zmierzyłem prąd i miałem 10mA...
    a mimo to po 1-2 dniach zimą, samochód nie dał się już odpalić...

  • 13. Data: 2014-12-13 16:24:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
    > Użytkownik "AlexY"
    > [..]
    > Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
    > rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

    Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
    :-)

    > Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-)

    A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ? Niby sporo potrafi w aucie
    dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-)

    No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki
    analizowac.

    J.

  • 14. Data: 2014-12-13 17:10:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-13 15:51, platformowe głupki pisze:
    > a u mnie zmierzyłem prąd i miałem 10mA...
    > a mimo to po 1-2 dniach zimą, samochód nie dał się już odpalić...

    10mA nie jest Ci w stanie rozładować akumulatora.
    Prędzej wewnętrzny upływ w samym akumulatorze: opad masy czynnej, czy
    jakiś inny szlam na spodzie komory, może jakieś zwarcie.
    Trudno to sprawdzić, ale czy akumulator po wielu godzinach nie jest
    nieco cieplejszy od otoczenia?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2014-12-13 17:17:34
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    akumulator został wymieniony, nowy zachowywał się tak samo...
    później wymieniłem też samochód na podobny, to samo...

    więc to jakiś problem z akumulatorami na mrozie...

  • 16. Data: 2014-12-13 17:24:26
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    :-)

    > Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-)

    ---
    Komunikacji z ECU nie ma, ale napięcie mierzy sam.

    Niby sporo potrafi w aucie
    dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-)
    ---
    Nieużywane zasypiają.

    No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki
    analizowac.
    ---
    No tak, musiałoby jednak prąd mierzyć a nie napięcie.

  • 17. Data: 2014-12-13 18:47:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Saturday, December 13, 2014, 5:10:23 PM, you wrote:

    > 10mA nie jest Ci w stanie rozładować akumulatora.

    Padlinę doprowadzić do stanu braku rozruchu - jak najbardziej. Policz
    jak MAŁO energii potrzeba do rozruchu typowego silnika.

> [...]
    > jakiś inny szlam na spodzie komory, może jakieś zwarcie.
    > Trudno to sprawdzić, ale czy akumulator po wielu godzinach nie jest

    Taka padlina wykazuje słabe oznaki życia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2014-12-13 19:00:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:

    > Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
    > :-)

    Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal
    który rejestruje do pliku.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 19. Data: 2014-12-13 19:38:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a):

    > Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal
    > który rejestruje do pliku.

    Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

    J.

  • 20. Data: 2014-12-13 22:47:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:

    > Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

    A kamery nie trzeba?