  • 11. Data: 2018-09-19 17:26:25
    Temat: Re: przeróbka na elektryka
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie znam się na elekryce ale wkładanie
    > teraz jestem do auta w stanie zatankować 50 listrów=50 kg
    > jak zamontuje te akumlatory żeby mieć 12v potrzebuje
    > 6 sztukx 70kg=420kg do bagażnika to dla morderstwo.

    ale ja nie o tym piszę. im większy zasięg tym większe i cięższe
    akumulatory wiec tym większa masa do transportowania która... skraca
    zasieg. więc ja dieslem chcę jeździć na wakacje, a elektrykiem po
    mieście. ile? 8km pomiędzy ładowarkami. czyli "na styk" wystarczy mi
    jeden duzy akumulator. tylko że mój problem (po zapoznaniu się z danymi
    technicznym akumulatorów) polega na tym, ze powinienem stosować
    akumulatory trakcyjne, powolnego i głębokiego rozładowania, a prąd
    rozładowania będzie na prawie na poziomie akumulatora rozruchowego.

    ToMasz

  • 12. Data: 2018-09-19 17:55:41
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 19 września 2018 17:26:28 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > akumulatory trakcyjne, powolnego i głębokiego rozładowania, a prąd
    > rozładowania będzie na prawie na poziomie akumulatora rozruchowego.
    ???

  • 13. Data: 2018-09-19 18:25:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.09.2018 o 17:55, Bolko pisze:

    > ???

    12v i 90Ah (amper w 60 minut) to w teorii 12v i 900A w 6 minut.
    900Ax12v=10.8kw - a to pożądana moc. (w związku z rezystancją
    wewnętrzną i tak a nie inaczej działającą chemią to się nie uda). więc
    jak pisałem - gdyby akumulator trakcyjny był przewidziany do takich
    prądów - na 2 akumulatorach, 40 kg moja zabawa skończy się sukcesem

    ToMasz

  • 14. Data: 2018-09-19 19:11:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdyby mialy ale nie maja. Wielkosc akumulatorow dobiera sie do mocy silnika.

  • 15. Data: 2018-09-19 19:53:03
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 19 września 2018 18:25:14 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > jak pisałem - gdyby akumulator trakcyjny był przewidziany do takich
    > prądów - na 2 akumulatorach, 40 kg moja zabawa skończy się sukcesem

    ale wiesz że z każdym dniem będą tracić pojemność
    a jak przyjdzie -5 stopni jeszcze słabsze

    mam auto za które złom daje mi 500zł
    pomyślałem może by na elekryka go przerobić

    ale taniej mi wyszło kupić auto z LPG

  • 16. Data: 2018-09-22 19:37:31
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 18.09.2018 o 21:54, Tomasz Pyra pisze:

    > Opel Ampera "pali" średnio 15.75kWh/100km.
    > Nissan Leaf 16kWh.
    > Tesla S 20.5kWh
    > (dane ze spritmonitor)

    Mi się na 350 kilometrach (X, P100D) nie udało zejść poniże 26,5/100Km ;-)

  • 17. Data: 2018-09-22 20:12:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, September 19, 2018 at 5:26:28 PM UTC+2, ToMasz wrote:
    > 8km pomiędzy ładowarkami. czyli "na styk" wystarczy mi
    > jeden duzy akumulator.

    Jesli to ma byc naped na 8km, to moze jakis aku Li-Ion + 2 silniki na tylne kola, a
    naped spalinowy zostawic na wszelki ...
    BTW co z hamulcami? Teraz wszystko (Agila chyba tez) ma wspomaganie, bez pracujacego
    silnika spalinowego dzialac toto nie bedzie...
    No i wspomaganie kierownicy, pewnie elektryczne (?)

  • 18. Data: 2018-09-27 14:53:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 22 Sep 2018 19:37:31 +0200, scobowski

    > Mi się na 350 kilometrach (X, P100D) nie udało zejść poniże 26,5/100Km ;-)

    Mnie pewnie też by się nie chciało schodzić poniżej tej wartości. :>
    Faktycznie tak fajnie to jedzie jak pokazują na filmach, czy to jedno
    wielkie oszustwo niczym wykresy appla o wyższości ich sprzętów nad piecami?
    ;P

    --
    Pozdor
    Myjk