  • 101. Data: 2017-09-24 10:50:36
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 24.09.2017 o 01:26, HF5BS pisze:
    [...]
    > Ja akurat piję dużo kawy z mlekiem.

    Fatalnie ;-)
    Kawa zawiera inhibitor enzymu trawiącego białko mleka. W efekcie
    mieszanina jest ciężkostrawna, a to bardzo niezdrowe ;-)
    Tak nawiasem mówiąc, kawa z mlekiem powinna zmniejszać odczuwanie głodu,
    więc może być korzystna przy odchudzaniu. Ale nie mam konkretnej wiedzy
    w tym temacie.
    I przy okazji: jeśli chcesz zmniejszyć goryczkę kawy bez dodawania
    cukru, to dodaj szczyptę octanu sodu.

    P.P.

  • 102. Data: 2017-09-24 11:34:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Sep 2017 08:40:07 +0200, JaNus napisał(a):

    > Ta woda nie zaległa tam w zamierzchłej epoce, zasoby jej jak najbardziej

    Z reklamowek pamietam, ze podawano wiek tej epoki, ale reklamowka moze
    wszystko powiedziec :-)

    Z drugiej strony ... jesli nie bylo odplywu, to moze i zalegla ...

    > się odnawiają. Nazwa pochodzi od warstw piasków, przez które się
    > przesączyła, ulegając z jednej strony filtracji, ale z drugiej -
    > nasyciła się "solami twardości wody".

    Ale ten "mineralizator" to sie jednak wyczerpuje ...

    J.

  • 103. Data: 2017-09-24 13:53:03
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-24 o 10:50, Paweł Pawłowicz pisze:
    > jeśli chcesz zmniejszyć goryczkę kawy bez dodawania cukru,

    Wypraktykowałem, że jeśli jednak z cukrem, to warto go wsypać (razem z
    kawą) już do ekspresu. Smak wychodzi zauważalnie bardziej "jedwabisty".

  • 104. Data: 2017-09-24 15:12:50
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> wrote:

    > W takim razie nie chodzi o własności buforujące dwutlenku węgla a raczej
    > jonów węglanowych i wodorowęglanowych.

    Buforem jest woda, buforują ten weglany i siarczany magnezu i wapnia, i
    buforuje przeciw zaburzeniu pH jakie sprawiłoby rozpuszczenie w niej CO2
    gdyby tych jonow tam nie bylo :-)

    :-)))

  • 105. Data: 2017-09-24 15:12:51
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> wrote:
    > W dniu 24.09.2017 o 07:33, Pszemol pisze:
    > [...]
    >
    > Pomylić to się nie pomyliłeś, ale napisałeś niejasno. Co więcej
    > potwierdziłeś, że chodzi Ci o własności buforujące dwutlenku węgla, a
    > wyraźnie chodzi Ci o własności buforujące składników twardej wody *w
    > stosunku do dwutlenku węgla*. A to dwie różne sprawy.

    Wlasnosci buforujace przeciw dwutlenkowi węgla :-)

  • 106. Data: 2017-09-24 20:49:11
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-09-24 o 01:56, HF5BS pisze:

    > Nie wykluczam. Tyle, że woda nie była na raz, choć dość krótko, chyba
    > ok. godziny, nie była też destylowana, inaczej nie była by kupiona jako
    > woda pitna. Kranówa tak na mnie nie działała. Od kranówy szedłem do
    > klopa, lałem i po problemie, latem potrafiłem w nocy opierdzielać litr,
    > a nawet więcej (w dzbanku 2 litry, zzrobiona wieczorem, w srodku nocy
    > już było, że nie było), bez sensacji. W wodzie tyle, co napar z herbaty.
    > Ale, ja z tych, co nie mogą zegarka na ręce nosić, bo natychmiast (już
    > po 15 minutach nawet) mają niesympatyczne odparzenia.

    W upały na budowie własnego domu podczas zalewania fundamentów
    wypiłem w ok 3 godziny 3 butelki 1,5l gazowanego Żywca tzn. wody
    mineralnej Żywiec i nie odczułem żadnych dolegliwości poza
    zmęczeniem z powodu wysiłku. Zdarza mi się nieraz w lato
    wypić całą butelkę 1,5l na raz wody i też nic nie odczuwam...
    Dziwne dla mnie to osłabienie jeśli to była zwykła nie demineralizowana
    czy destylowana woda.

    --
    pzdr, j.r.

  • 107. Data: 2017-09-24 21:01:41
    Temat: [OT] regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    e tam,
    nie przejmuj się
    mi się wzbudził układ chłodzenia w samochodzie...

  • 108. Data: 2017-09-24 22:10:14
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Z reklamowek pamietam, ze podawano wiek tej epoki, ale reklamowka moze
    > wszystko powiedziec :-)

    Jak zwykle, reklamy naciągają, jak wszystko niemal. Skoro zasoby nie są
    takie stare, a woda nie znalazła się tam w oligocenie - to fizycznie widać,
    że to raczej zwykła głębinówka, a żze się przez coś przesączyła... Nie
    mówię, że zła, jeśli trafiła w dobre otoczenie, to chętnie ją podejmę i
    wypiję. Tak te "oligocenki" przyosiedlowe, mam jedną koło żłobka (nie, nie
    na Kolskiej...) osiedlowego... To czym one tak po prawdzie są? Szczególny
    piaseczek do przesączania i wodociągi? Bo ZTCP, jak u mnie robili, to nie
    kojarzę jakichś szczególnych odwiertów, a to nie jest raczej 5 metrów pod
    powierzchnią, tylko chyba jednak głębiej, a kretów, czy innych gnomów, to
    raczej nie zatrudniali...

    > Z drugiej strony ... jesli nie bylo odplywu, to moze i zalegla ...

    > Ale ten "mineralizator" to sie jednak wyczerpuje ...

    Nic wiecznego nie ma, skoro w jaskiniach są stalaktyty, stalagmity i
    stalagnaty, to mnie to brzmi jako to, że woda w końcu wypłucze (po ilu
    milionach lat?) cały materiał i góra nad jaskinią zrobi sru, bo nie będzie
    już miało jej co trzymać, no, puści się jak stara klapzdra. Chyba, że skała
    wapienna, czy jaka tam, znalazła się jedynie jako dodatek do dania głównego.
    Niestety, gegrę miałem ostatnio jakieś 37 lat temu...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 109. Data: 2017-09-24 22:27:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Jak zwykle, reklamy naciągają, jak wszystko niemal. Skoro zasoby nie są
    > takie stare, a woda nie znalazła się tam w oligocenie - to fizycznie
    > widać, że to raczej zwykła głębinówka, a żze się przez coś przesączyła...

    "Wiesz Moryc, gdybym nie wiedziała, że to "verre d'eau", mogłabym przysiąc,
    że to zwykła woda!" -- taka stara anegdotka mi się przypomniała, o wizycie
    we francuskiej restauracji.

> [...]
    > milionach lat?) cały materiał i góra nad jaskinią zrobi sru, bo nie
    > będzie już miało jej co trzymać, no, puści się jak stara klapzdra.

    To się nazywa "lej krasowy". Tak jak wyżej opisano, tworzy się on nagle.
    Bywa, że akurat komuś pod chałupą, wtedy nieszczęśnik leci wraz z łóżkiem
    kilkanaście metrów w dół (o takim przypadku przeczytałem niedawno w prasie).

    --
    Jarek

  • 110. Data: 2017-09-24 22:28:12
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc.pl.> napisał w wiadomości
    >W dniu 24.09.2017 o 01:26, HF5BS pisze:
    > [...]
    >
    > Fatalnie ;-)

    No, ja wiem, że niezdrowo :) Choć kolega z pracy opowiadał, że ktoś z jego
    rodziny jarał dosłownie jednego za drugim, nawet przy obiedzie. Dożył 94
    lat... To tylko używka inna.

    > Kawa zawiera inhibitor enzymu trawiącego białko mleka. W efekcie
    > mieszanina jest ciężkostrawna, a to bardzo niezdrowe ;-)

    To konie muszą tego dużo pić, bo one głośno i długo... :) No... to na co
    sobie czasem pozwalają... Ale mnie to na razie nie rozbraja.
    W każdym razie - miłe jest :)

    > Tak nawiasem mówiąc, kawa z mlekiem powinna zmniejszać odczuwanie głodu,
    > więc może być korzystna przy odchudzaniu. Ale nie mam konkretnej wiedzy w
    > tym temacie.

    Po sobie nie widzę specjalnej różnicy.

    > I przy okazji: jeśli chcesz zmniejszyć goryczkę kawy bez dodawania cukru,
    > to dodaj szczyptę octanu sodu.

    Ale to chemia, ocet z sodą oczyszczoną, choć to piją niektórzy na zgagę, czy
    co, próbowałem, średnio smakuje, ale nieco orzeźwia.
    Zresztą, goryczka w kawie nie taka zła, już ta od kapsaicyny... okropnie
    gorzka i to ona sprawia, że nie mogę zbyt mocnego habanero jeść... a już te
    chińskie/wietnamskie chilli, to okropnie gorzkie.
    Jem mocne, już nawet palić przestaje, bo się organizm przyzwyczaił, ale ta
    goryczka jest nie do przejścia. Zaś ta z kawy jest całkiem OK i nawet
    parzoną fusiastą siekierę piję bez słodzenia.
    Herbaciana jest nieco mniej miła, kiedyś organizm jawnie mi ją odrzucał,
    dopiero od kilku lat mogę, nawet już taką prawie czajówę.