  • 21. Data: 2017-09-23 12:26:43
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: Bytomir Kwasigroch <f...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:

    > regulator ma niby rozdzielczosc 0.1 C, to istotnie nie powinno.
    >
    > J.

    Widocznie ma chu..wy soft albo łączenie termistora, trza wylutować
    i zmierzyć merdając kabelkiem w lewo/prawo, standardy wykonania
    ichnich dupereli w tej klasie cenowej są pod luda, a nie przemysł.
    Time is money.

    Też sprawiłem sobie podobny, chodzi bardzo ładnie.
    http://tinyurl.com/yd2n9u9p W środku bez zastrzeżeń, guziki mają
    bodaj 2-3 funkcje, trza nad nim posiedzieć 5 minut żeby zaskoczyć
    co i jak.

    Co do ceny, jest śmiesznie niska. Człek jeszcze 10 lat temu
    dłubał samodzielnie takie ustrojstwa, a teraz? Chyba nie ma sensu do
    prostych zastosowań.

  • 22. Data: 2017-09-23 12:52:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cale ksiazki sa o gotowaniu w niskich temperaturach a chcesz zebym przyblizyl.
    Poszukaj sobie w necie przepisow. Garnki specjalne do tego robia, tyle moge
    przyblizyc. Uwazasz ze jak woda wrze w temperaturze 97 stopni to jak w garnku z
    kartoflami bedzie 95 to sie nie ugotuja? W tajemnicy Ci napisze ze kilka dni temu
    zrobilem gulasz. Temperatura w garnku jakies 85 stopi. Fakt ze dlugo sie to robilo
    ale w smaku bije na glowe taki z garnka w ktorym bulgocze.

  • 23. Data: 2017-09-23 13:00:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    zrobilem gulasz. Temperatura w garnku jakies 85 stopi. Fakt ze dlugo sie to robilo
    ale w smaku bije na glowe taki z garnka w ktorym bulgocze.

    A gdyby tak w tym garnku z gulaszem obniżyć ciśnienie? Będzie bulgotać w
    85°C. Może będzie jeszcze lepsza ta potrawa. :-) A na pewno byłby to
    jeszcze jeden chwyt marketingowy. Abstrahując oczywiście od Twojego gulaszu.

    Robert

  • 24. Data: 2017-09-23 13:07:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > IMO to po takiej "niedogotowanej" wodzie jakies swinstwa w herbacie
    > plywaja. Ale to moze byc kwestia wody ... i moze cukru.

    Dla kawy długoletnie badania naukwe wykazały, że optymalną temperaturą
    jest 82°C. W przypadku herbaty nie jest to jednoznaczne, ale czarna
    powinna być parzona w wysokiej temperaturze, ale jednak poniżej wrzenia
    -- może władnie w okolicach 90°C. Natomiast dla zielonej parametr ten
    jest o wiele niższy, może być 60°C a nawet mniej. Z tym że przeważnie
    chodzi o wodę przegotowaną i studzoną (choć od tego mogą być wyjątki).

    Jarek

    --
    Z rozkoszy tego świata | i nieraz się w piernatach
    ilości niepomiernej | pomyśli w porze nocnej

  • 25. Data: 2017-09-23 13:15:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > A gdyby tak w tym garnku z gulaszem obniżyć ciśnienie? Będzie bulgotać
    > w 85°C. Może będzie jeszcze lepsza ta potrawa. :-) A na pewno byłby to
    > jeszcze jeden chwyt marketingowy. Abstrahując oczywiście od Twojego gulaszu.

    Skoro są na rynku ciśnieniowe szybkowary, to mogą być i wolnowary.

    Jarek

    --
    "O szóstej wieczorem żołnierze dostają gulasz z kartoflami, o pół do
    dziewiątej idzie wojsko do latryny, żeby się wyknocić, o dziewiątej

  • 26. Data: 2017-09-23 13:56:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wypromuj wolnowar podcisnieniowy. Mozliwe ze kupe kasy zarobisz, z naciskiem na kupe.
    Kiedys tez uwazalem ze bulgotanie do gotowania niezbedne. Sprawdzilem i nie jest
    niezbedne.

  • 27. Data: 2017-09-23 14:15:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    [...]
> [...]
    > jest 82°C. W przypadku herbaty nie jest to jednoznaczne, ale czarna
    > powinna być parzona w wysokiej temperaturze, ale jednak poniżej wrzenia

    Kiedyś czajniczek z naparem stał na szczycie samowara przez wiele
    godzin. Dziś podobny (?) efekt można uzyskać czymś takim:

    http://allegro.pl/turecki-czajnik-do-herbaty-1-2-1-8
    l-gastro-mid-hp-i6776559971.html?reco_id=354575a0-a0
    58-11e7-9fdd-ecf4bbd61b40

    Jest tam nawet przepis, ale zapomnieli napisać, że wodę w dolnym
    czajniczku należy gotować długo, im dłużej, tym lepiej. Z praktyki: po
    pięciu godzinach napar w górnym czajniczku nabiera tego specyficznego
    dla tureckiej herbaty aromatu.

    P.P.

  • 28. Data: 2017-09-23 14:16:18
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 22.09.2017 o 16:02, JaNus pisze:
    > A za nim - ja też  :)
    > Polega ona na tym, że miota się pomiędzy dwoma wskazaniami, a różnica
    > jest większa, niż dopuszczalny (przez producenta) błąd, bo sięga 1,6
    > stopnia: raz pokazuje 20?, a po jakichś 2,5 sek. - 18,4? które znów
    > wyświetla te niespełna 3 sek. i wraca do 20-tu...
    > Regulator jest chiński, o taki
    > http://allegro.pl/termostat-stc1000-regulator-temper
    atury-220v-nowy-i6893601297.html

> [...]
    > stabilnie, "migotanie zastawek" to jedynie ostatnia cyfra, raz o 1 w
    > górę, po czym znów w dół. Czyli jednak *może* on wyświetlać "po bożemu".
    >
    > Sprawdzenie hipotezy z zasilaniem jako przyczyną polegało na podłączeniu
    > go do regulowanego autotransformatora, i próbie uzyskania wahania
    > wskazań, przy zmianie napięcia zasilania: bezskutecznie! Tzn. mogłem dać
    > mu 250V, i zmniejszać nawet do 100, i żadnego "migotania zastawek" nie
    > wywołałem tym.
    >
    > No ale może przyczyną są jakieś zakłócenia, typu jakichś pików
    > napięciowych, w pojedynczych połówkach sinusoidy?

    Sprawdź czy reaguje na zakłócenia zbliżając np suszarkę, albo zapalarkę
    do gazu. Można też zwinąć razem przewody zasilające regulatora i tej
    zapalarki, czy suszarki.

    > A może ktoś zna jakieś
    > inne jeszcze powody?

    Może nie pracują któreś młodsze bity i ten miernik zawsze pokazuje
    temperaturę z taką rozdzielczością. A może uszkodzona jakaś pojemność na
    wejściu od czujnika temperatury. Może coś nie tak w filtrze sieciowym.

    >Przy czym interesują mnie tylko takie, które by
    > dało się wyeliminować  ;-)

    Możesz dopiąć pojemność na wejściu i zobaczyć czy skoki ustaną.
    Możesz też zasilić przez filtr sieciowy i sprawdzić czy się poprawiło.

    > Np przez owinięcie diwajsu w folię aluminiową, i podłączenie jej do
    > uziemienia (?)

    Ale zakłócenia mogą wchodzić po zasilaniu. W warunkach domowych większe
    szanse że w kablach będzie jakiś syf, a nie w powietrzu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2017-09-23 14:45:11
    Temat: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak byl nowy to tez tak skakalo?

  • 30. Data: 2017-09-23 14:52:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 04:56:36 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > Wypromuj wolnowar podcisnieniowy. Mozliwe ze kupe kasy zarobisz, z
    > naciskiem na kupe. Kiedys tez uwazalem ze bulgotanie do gotowania
    > niezbedne. Sprawdzilem i nie jest niezbedne.

    Przemianie skrobii w ziemniakach nie jest niezbedne.
    Ale juz ekstrakcji niektorych skladnikow moze pomoc - patrz chemiczne
    "destylacja z para wodna".

    J.