  • 31. Data: 2018-12-31 22:57:19
    Temat: Re: sprzątać czy nie sprzątać?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" q0d8ol$v29$...@n...news.atman.pl

    > U kolegi zaś był permanentny remont, więc drobny
    > betonowy i gipsowy kurz niszczył przede wszystkim
    > napędy CD (dawno to było).

    Taki kurz niszczy wszystko...

    > U mnie właśnie stacjonarny stoi na podłodze, więc
    > wiem coś na ten temat. Zasilacz od spodu, więc działa
    > jak porządny odkurzacz, na szczęście na wlocie jest
    > filtr na ramce. Ale powietrze jest także wciągane
    > przez większą część przedniej ścianki, wiec i tak
    > muszę co jakiś czas zbierać filc z radiatora procesora.
    > Co prawda nie aż taki, jak na Twoim zdjęciu.

    Miałem blaszkę stojącą na podłodze -- zmniejszyłem napięcie
    na wiatraku, zdjąłem obudowę i często odkurzałem. Blaszka
    rzadko ;) była wyłączona. Po wyłączeniu -- spadły opłaty
    za elektryczność. Do tej pory blaszka jest sprawna, ale
    niezbyt użyteczna -- Athlon 500 Mhz i 512 MiB RAMki.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 32. Data: 2019-01-01 03:20:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-31, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
    > Niewiele blokuje (o ile nie jest zapaćkana kurzem)
    > a jest łatwa w czyszczeniu.

    Zeskanuj i zmierz obszar zajęty przez włókna do powierzchni otworów. Dla
    czegokolwiek sensownego wyjdzie pewnie 30-50% w najlepszym wypadku. O
    tyle pi x drzwi zmniejszysz przepływ lu podkręcisz wentylator jeśli
    przpływ miałby być zachowany.
    No chyba, że to siatka o dużych oczkach, to jaki sens?

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2019-01-01 03:30:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" F7AWD.100448$l...@f...ams1

> [...]
    > w najlepszym wypadku. O tyle pi x drzwi zmniejszysz przepływ
    > lu podkręcisz wentylator jeśli przpływ miałby być zachowany.

    Ciekawe ;) obliczenia -- IMO pozbawione uwiązania do rzeczywistości. ;)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Równanie_Bernoulliego

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl

    Postscriptum: Kalkulator przestraszył się ;) moim innym postem i teraz uruchamia się
    z E: pod WXP na VBoxie.
    [Niestety nie przeprasza za swą chwilową niedyspozycję!]

  • 34. Data: 2019-01-01 03:48:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" q0bj1q$fe1$...@n...news.atman.pl

    > Na szczęście wkręty są paramagnetykami -- łatwo je łapać
    + Na szczęście wkręty są ferromagnetykami -- łatwo je łapać

    > Zamierzam kontynuować opowieść -- po nabyciu WD40...

    Po nabyciu i rozruchaniu ;) zawiasów.
    Na oko tak:

    https://allegro.pl/oferta/fujitsu-fs-v6535-zawiasy-7
    333567604

    wyglądają te zawiasy.

    Nie mam pomysłu na mikrowłączniki. Po co tam aż 5 styków?!
    Mam to sprawdzić jakimś miernikiem? I ewentualnie podmienić
    na jakieś uniwersalne?

    Odlutowanie pistoletówką 5 nóżek to pikuś.

    Gorzej ze znalezieniem podobnych włączników...
    [jeszcze gorzej ze znalezieniem wyjaśnienia powodu
    stosowania resuscytacji zdechłego rzęcha... chyba
    jedynym powodem są RAMki kupione w sierpniu ubr...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 35. Data: 2019-01-01 10:11:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-01, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Marcin Debowski" F7AWD.100448$l...@f...ams1

    > Ciekawe ;) obliczenia -- IMO pozbawione uwiązania do rzeczywistości. ;)
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Równanie_Bernoulliego

    Zdecydowanie nie ale dyskusja bez zdefiniowania średnicy tych dziur nie
    ma za dużego sensu. Trywializując problem, sprowadzasz zagadnienie do
    ciagu logicznego gdzie końcowy wniosek jest taki: pojedynczy otwór o
    dowolnej średnicy nie spowoduje zmian w bilansie masy przepływającego
    gazu. Nie trzeba być nasa roket sajentist aby wiedzieć, że to bzdura.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2019-01-01 14:42:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-30 o 21:45, Animka pisze:
    > Problem tylko z dwoma CD-romami (czy tam nagrywarkami), bo nie jestem w
    > stanie rozkręcić-tak zaśrubowane

    Pewnie umknęło Ci że temat jest o czyszczeniu/rozbieraniu laptopa...
    Czy przedmuchać/wysysać wystarczy czy lepiej rozebrać-złożyć i modlić
    się żeby działał ;-)

  • 37. Data: 2019-01-01 15:12:09
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-01-01 o 15:42, z pisze:

    > Pewnie umknęło Ci że temat jest o czyszczeniu/rozbieraniu laptopa...
    > Czy przedmuchać/wysysać wystarczy czy lepiej rozebrać-złożyć i modlić
    > się żeby działał ;-)

    Tak, to też komputer, tylko, że bez CD-Romu.

    --
    animka

  • 38. Data: 2019-01-01 17:17:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 15:12, Animka pisze:
    > Tak, to też komputer, tylko, że bez CD-Romu.

    I mamy kolejny rok spod znaku Animki :-)

    PS. Żeby było konstruktywnie
    Blaszaka można bez obaw rozłożyć na części pierwsze i dmuchać, wysysać,
    pędzelkować czy nawet wycierać.
    Przy laptopie nie zawsze jest to wskazane/bezpieczne

  • 39. Data: 2019-01-01 22:52:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" g9GWD.147052$a...@f...ams1

    > gazu. Nie trzeba być nasa roket sajentist aby wiedzieć, że to bzdura.

    Proponuję praktyczny sprawdzian -- ja mam takowy za sobą.

    --

  • 40. Data: 2019-01-01 23:00:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" q0bj1q$fe1$...@n...news.atman.pl

    > Aby było jasne -- obecne naprawy nie wniosły ZADNEGO złamania plastyku...

    Wyciąłem fragmencik ;) obudowy przy gnieździe VGA -- wokoło mocowania,
    aby zmieścić kluczyk/nasadkę. Być może mógłbym obyć się bez wycinania,
    ale uznałem, że lepiej wyciąć, niż narazić się na większe problemy.