  • 101. Data: 2017-06-22 09:53:17
    Temat: Re: tesla u zachara
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Jun 2017 15:26:39 -0000 (UTC), Pszemol

    > Bo tu jest kilku co uznało cichą pracę elektrycznych aut jako ich wadę, bo
    > nie słychać w nich ulubionego warkotu silnika :-)

    Nie rozumiem tego właśnie, bo hałas od silnika to jedna z podstawowych
    rzeczy obniżających komfort podróży. No ale ja nie jeżdżę dla przyjemności,
    tylko z konieczności. Biorąc pod uwagę jeszcze kulturę jazdy innych
    uczestników (i wcale nie piję najbardziej do zapierdalaczy, tylko do
    melepet co nie umieją spod świateł ruszyć), to raczej obecnie przykry
    obowiązek jest. Kiedyś jak jeździłem na codzień, to miałem więcej
    cierpliwości, teraz nawet poza szczytem mnie szlag trafia, a nie daj wpaść
    w szczyt -- to kierownica jest zagrożona. Dlatego kręci mnie autopilot w
    Tesli na takie okazje. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 102. Data: 2017-06-22 09:58:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Jun 2017 18:31:49 +0200, T.

    > W sumie masz rację - ja też napinam się na jakieś tam parametry, ale
    > może wydziwiam (choć to nie są jakieś super wymagania - problem w tym,
    > że każda marka oferuje coś z pożądanych przeze mnie rzeczy, ale w jednym
    > aucie tego wszystkiego jeszcze nie ma; tu uwaga - w aucie z mojej półki
    > cenowej, bo pewnie luksusowe to można mieć takie, jakie się chce). A
    > auta dla mnie to chyba jeszcze nie wyprodukowali, choć pojawia się
    > światełko w tunelu... :-)

    Te 3 sek. do setki Tesli S to zdecydowanie przegięcie jest. To tylko dla
    fascynatów, choć niepogardziłbym od czasu do czasu takim fjuczerem. ;)

    Mnie spokojnie wystarczy 8-9 do setki przy zasięgu 150-300km. W zasadzie
    zdecydowanej większości ludzi by takie auto wystarczyło. Gdyby tylko było
    tańsze ew. szybciej się ładowało. Trzeba poczekać rewolucję akumulatorową
    -- na horyzoncie są baterie grafenowe, pytanie tylko czy to nie jakaś
    fatamorgana.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 103. Data: 2017-06-22 12:39:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Jun 2017 06:50:00 -0500, Pszemol

    > Tak jest. Są domowe systemy tego typu, pracujące w obie strony.
    > Zimą grzeją, latem chłodzą. Mogłoby być tak samo... i być może
    > problem wagi nie miałby miejsca.

    Praktycznie każdy split teraz ma funkcję grzania. Moi rodziciele na wiosne
    zamontowali sobie splity do grzania domu, bo mieli tylko kominek (sic!).

    > Chyba niezbyt mocni są w kwestii usuwania tego ciepła... a co dopiero
    > wykorzystania go do czegoś - łatwo można przegrzać te akumulatory
    > jak się autem piłuje bardzo długo maksymalną prędkością.
    > No i wtedy też długo się nie pojeździ pytując na maksa, oczywiście.
    > Generalnie trzeba to traktować jako auto do nauki dla inżynierów
    > "co można zrobić lepiej w nowej wersji, nowym modelu".

    Z tego co wiem są nawet wentylatory do chłodzenia, szczególnie przy
    ładowaniu na postoju. W czasie jazdy to mniejszy problem, bo jest czym
    chłodzić przelotowo. A skoro tak, to dziwne aby na końcu przelotu nie
    zamontować "nagrzewnicy" czy to bezpośrednio grzejącej powietrze w kabinie,
    czy przez PC.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 104. Data: 2017-06-22 13:02:47
    Od: "MaciekP" <n...@o...pl>

    Bardzo realne warunki - zamknięty owalny tor , 38 km/h średnia. Seryjny
    Peugeot 208 przejechał w takich warunkach ponad 2150 km. I jak to się ma do
    rzeczywistości?
    Pozdr

  • 105. Data: 2017-06-22 14:32:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-22 o 02:48, Pszemol pisze:

    > Są tacy co zrobili Teslą S ponad 900 km na jednym ładowaniu, pacz pan:
    > http://mashable.com/2017/06/21/tesla-model-s-560-mil
    es/#sfJvRYmqASq2

    Jechali z prędkością 40km/h po jakiejś, wyłączonej z ruchu drodze. Też
    mi wyczyn, nic tylko wydawać pół melona.

  • 106. Data: 2017-06-22 15:26:46
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:

    > Użytkownik "Pszemol"

    > Dlatego ja nie planuje zakupu Tesli S, ja sie przymierzam do Tesli 3 za 1/3
    > ceny.
    > ---
    > MZ powinieneś co najwyżej Twizy kupić :-)

    Uzasadnij...

  • 107. Data: 2017-06-22 15:26:46
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Może w LA.
    > W Polsce przez pół roku jak wracasz z pracy to solary już prądu nie
    > generują, a co za tym idzie, są pomijalne przy obliczaniu mocy
    > potrzebnej do naładowania samochodu.

    Gubisz się sam w swoich własnych zeznaniach :-)

    > A totalnie mamy wszyscy gdzieś co jest poza Polską, pojmij to wreszcie.

    Mów za siebie, dobra?

  • 108. Data: 2017-06-22 15:26:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    MaciekP <n...@o...pl> wrote:
    > Bardzo realne warunki - zamknięty owalny tor , 38 km/h średnia. Seryjny
    > Peugeot 208 przejechał w takich warunkach ponad 2150 km. I jak to się ma do
    > rzeczywistości?

    Ma się bardzo humorystycznie :-)

  • 109. Data: 2017-06-22 15:26:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> [...]
    > w szczyt -- to kierownica jest zagrożona. Dlatego kręci mnie autopilot w

    :-))) a widzisz, to chyba mamy identyczne podejście w tym temacie.

    Też mi się podoba cicha jazda w ev i nie mogę się już doczekać na rynku aut
    samojezdnych, w pełni automatycznych (level 5, nie to co jeździ po drogach
    teraz), i to nieważne dla mnie czy benzynowych czy elektrycznych, bez
    różnicy.

  • 110. Data: 2017-06-22 15:50:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-06-22 o 15:26, Pszemol pisze:

> [...]
    > samojezdnych, w pełni automatycznych (level 5, nie to co jeździ po drogach
    > teraz), i to nieważne dla mnie czy benzynowych czy elektrycznych, bez

    Z punktu widzenia pasażera to taksówka jest samojezdna. Każda. :-)
    T.