  • 21. Data: 2017-06-21 13:50:00
    Temat: Re: tesla u zachara
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    news:1jlaejkko8sum$.dlg@myjk.org...
    > Kontrolnie dodam, że klimatyzacja to też pompa ciepła. ;P Jeśli ma
    > klimatyzację (a przecież ma), i wsale nie musi być tego wida, bo sprężarka
    > w aucie jest relatywnie mała (gorzej z chłodnicą), to już niedaleko do
    > odwrócenia obiegu czynnika i grzania kabiny zamiast chłodzenia.

    Tak jest. Są domowe systemy tego typu, pracujące w obie strony.
    Zimą grzeją, latem chłodzą. Mogłoby być tak samo... i być może
    problem wagi nie miałby miejsca.

    > Mnie natomiast zastanawia, dlaczego nie zastosowali (a wiem że nie
    > zastosowali) na zimę systemu przechwytywania ciepła generowango z pracy
    > akumulatorów.

    Chyba niezbyt mocni są w kwestii usuwania tego ciepła... a co dopiero
    wykorzystania go do czegoś - łatwo można przegrzać te akumulatory
    jak się autem piłuje bardzo długo maksymalną prędkością.
    No i wtedy też długo się nie pojeździ pytując na maksa, oczywiście.
    Generalnie trzeba to traktować jako auto do nauki dla inżynierów
    "co można zrobić lepiej w nowej wersji, nowym modelu".

  • 22. Data: 2017-06-21 14:06:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No bo my jak zwykle 50 lat za murzynami -- lepiej przecież kupować
    > śmierdzące diesle. No a jak nie ma rynku, ba, nawet zasięgu że ten rynek
    > może ruszyć, to i nikt nie robi infrastruktury.

    Otóż to. I zobacz ile tu nawet na grupie jest malkontentów co to
    będą chętnie rzucać kłody pod nogi nowemu w imię zachowania
    status quo.

    > Ja bym chciał kupić Teslę S/X, ale mnie nie stać -- podobnie jak na każde
    > inne auto Segmentu E+. Generalnie chcę elektryka, wystarczyłby mi z
    > zasięgiem 200km i akceleracją 8-9s do setki.

    Dokładnie jak ja :-)
    Też nie umiem sobie uzasadnić wydatku $100k na auto.
    Ale mam dobre wieści dla nas, Myjk :-)

    Już niedługo Tesla będzie oferować tzw. "Model 3".

    Będzie mieć zasięg rzędu 200 mil (Model S ma ponad 300mil)
    i przyspieszenia skromniejsze, rzędu 6-7s do setki.
    Cena też będzie przystępniejsza - w USA mają startować od $35k.
    To jest tutaj cena średnio wypasionego Passata czy Toyoty Camry.
    Jakiś paściasty Jeep Wrangler na placu koło mnie to $40k... ha ha.
    Ja już się nawet zapisałem w kolejce na swój Model 3 :-)

  • 23. Data: 2017-06-21 14:13:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Otóż to. I zobacz ile tu nawet na grupie jest malkontentów co to
    >będą chętnie rzucać kłody pod nogi nowemu w imię zachowania
    >status quo.

    No jak klody - przeciez tylu dyskutantow Ci napisalo - kup sobie, i
    nie zawracaj *y :-)

    My po prostu nie widzimy sensu kupowania pojazdu, ktory moze
    przejedzie 200km, a moze nie,
    moze sie uda naladowac, a moze stanie w polu, moze ladowanie potrwa
    godzine, a moze 5.
    Nawet po miescie moze byc problem, gdy sie okaze, ze moze sie uda
    podlaczyc pod ladowarke w garazu pod mieszkaniem, a moze nie, bo
    ladowarka jedna, a zwolennikow dwoch :-)

    A do tego dochodzi cena.

    J.

  • 24. Data: 2017-06-21 14:22:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Tylko ze w dwie sekundy do setki tesla jest w stanie
    > rozpedzic 10 razy i musi isc do ladowania. No dobra,
    > trzydziesci razy.

    Zwykle wystarczy raz aby utrzeć nosa jakiemuś
    właścicielowi BMW czy Porsche co zapłacił za swoje auto
    tyle samo a potrzebuje dwa razy tyle sekund do setki.

  • 25. Data: 2017-06-21 14:26:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bolko" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Nie chce mi sie przegladać tego jeszcze raz ale za 500 tys
    > to masz coś koło 5 sekund do setki.

    Czyli jednak wypowiedź jaką komentowałem jest nieprawdziwa.
    Patrz cytat od ToMasza. Tesla S, zwłaszcza P100D ma kopa niesamowitego.
    Nie osiągalnego w żadnym innym samochodzie seryjnie produkowanym.
    Niezależnie od ceny. Włączając w to samochody kosztujące 5x i 10x tyle.

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-11-16/t
    esla-easter-egg-makes-the-world-s-fastest-car-even-f
    aster

    Tu masz samą wymowną tabelkę porównującą sekundy do dolarów:
    https://assets.bwbx.io/images/users/iqjWHBFdfxIU/idi
    6xCH7RIGw/v0/800x-1.png

  • 26. Data: 2017-06-21 14:31:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Nawet po miescie moze byc problem, gdy sie okaze, ze moze sie uda
    > podlaczyc pod ladowarke w garazu pod mieszkaniem, a moze nie, bo ladowarka

    Faktycznie w Polsce warunki są nieco inne niż w USA.
    Dużo właścicieli Tesli S w USA ma własne domy jednorodzinne,
    z garażami z dodatkową (mocniejszą) instalacją elektryczną,
    często wyposażone w solary na dachu a więc ładujące te auta
    energią za darmo płynącą z nieba.
    Co nie znaczy że na tym przykładzie Tesli S trzeba przekreślić
    wszystkie samochody elektryczne. EV jest przyszłością...
    To tylko kwestia czasu, im dłużej będziemy się opierać tym
    gorzej dla nas będzie. Nie zniechęcajcie ludzi którzy czują się
    na siłach być w roli "early adopters", mają fajny domek gdzieś
    na ul Królowej Jadwigi w Krakowie zamiast mieszkanie w bloku
    i mogą sobie pozwolić na ładowanie auta u siebie w garażu.

    > A do tego dochodzi cena.

    To tylko pieniądze, Fox... jak się skończą to zarobisz nowe, pamiętaj ;-)

  • 27. Data: 2017-06-21 14:34:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Jun 2017 07:06:12 -0500, Pszemol

    > Już niedługo Tesla będzie oferować tzw. "Model 3".

    Ale to też będzie poza moim zasięgiem logiczno-pieniężnym. Może jeszcze
    gdybym, jak kiedyś, do fabryki jeździł, ale teraz to mam trasy po 2-3km
    dziennie żeby dziecko do szkoły czy na inne zajęcia zawieźć, czasem raz w
    tygodniu do klienta z 60km przejadę i to wszystko. Teraz w lato dziecko
    rowerem do szkoły śmiga, to jeszcze mniej jeżdżę. Żeby to miało sens, to
    musiałby samochód kosztować 60-70 tys.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2017-06-21 14:35:08
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-06-20 o 23:00, Pszemol pisze:

    > Rozwiń tą myśl proszę...
    > Tesla Model S P100D rozpędza się do setki w 2,6 sekundy.
    >
    > Znajdź mi dużego, rodzinnego sedana za 500 tyś złotych który nawet 3
    > sekundy osiąga do setki, nie mówiąc o 2,6.

    Jeśli ktoś kupuje auto za 7-8 razy tyle, co kosztują podobne spalinowe,
    tylko dlatego, że rozpędza się do setki w 3 sekundy a nie w 10, to musi
    mieć dużo kasy i poczucie humoru. Zapraszam w moje okolice w godzinach
    szczytu i zobaczymy, jakie znaczenie będą miały te parametry w czasie
    dojazdu do pracy :-)

    Ps. Kiedyś w maluchu brakło mi paliwa. Poszedłem na piechotę do
    najbliższej stacji - nie było daleko. Pożyczyłem kanister i sprawa
    załatwiona. Jak wygląda sprawa w przypadku zabraknięcia prądu w Tesli?
    Trzeba wypożyczyć przewoźny generator (to trochę kosztuje), przywieźć na
    miejsce (donieść się nie da), poczekać zapewne sporo czasu, zanim się
    podładuje na tyle, żeby dojechać do najbliższego gniazdka. Albo na hol
    lub lawetę...
    Podejrzewam, że jak te auta się upowszechnią Chińczycy zaczną sprzedawać
    awaryjne agregaty do aut elektrycznych :-)
    Takie agregaty są dość spore. Przy mocy 1 kW trzeba by czekać pewnie ze
    3 godziny, żeby nabić akumulator Tesli na tyle, żeby ujechać kilka km...

    T.

  • 29. Data: 2017-06-21 14:37:55
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-06-21 o 14:13, J.F. pisze:

> [...]
    > podlaczyc pod ladowarke w garazu pod mieszkaniem, a moze nie, bo
    > ladowarka jedna, a zwolennikow dwoch :-)

    A jak nie lubisz kumpla z pracy, to mu... wyłączysz ładowanie pod firmą
    (wystarczy wyjąć wtyczkę), albo mówiąc kolokwialnie - ujeb... wtyczkę.
    Oj będzie się działo... :-)
    T.

  • 30. Data: 2017-06-21 14:39:21
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-06-21 o 14:22, Pszemol pisze:
> [...]
    > właścicielowi BMW czy Porsche co zapłacił za swoje auto
    > tyle samo a potrzebuje dwa razy tyle sekund do setki.

    Ja do ucierania to mam tarkę. A auto kupuję do jeżdżenia. Ale może
    starej daty jestem... :-)
    T.