  • 121. Data: 2017-08-31 22:58:18
    Temat: Re: toyota auris hybrid
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam
    W dniu 2017-08-20 o 22:56, cef pisze:

    > Nie do końca. Abonament jest jak ktoś potrzebuje jeździć
    > i z kalkulacji mu wychodzi, że za używanie może zapłacić tyle i tyle.
    > I nie potrzebuje potem żadnego wykupu.

    Wiec tak jak pisalem, ma ktos kase (niekoniecznie gotowke, moze byc po
    prostu oczekiwanie, ze zarobi na ten wynajem), chce nowe auto i nie chce
    miec klopotu z pozniejsza odsprzedaza itp. To sobie bierze taki najem i
    juz. Nie interesuje sie tym, czy takie auto bedzie drozsze czy tansze od
    zakupionego bo nie sa to dla niego znaczace kwoty.

    > Nie ma rynku, to i nie ma odpowiednich ofert.
    > Pisałem już tu kiedyś, że szukałem kilka lat temu oferty
    > takiego najmu długoterminowego w Polsce,
    > to oferty były takie, że chcieli w trzy lata 130% wartości auta.
    > (przeglądy, naprawy po stronie dawcy auta, nie pamietam jak z
    > ubezpieczeniem)
    > A w Niemczech było takie samo auto i czynsze były
    > na poziomie 20-30% wartości auta za ten okres,
    > tylko nie można było używać w PL.

    Czyli nie do konca jest to odpowiednik posiadania samochodu, bo masz
    ograniczenia i to nie tlyko na przebieg ale jak widac i na to dokad
    mozesz pojechac. Co prawda przy polskim najmie moge sobie jezdzic po
    calej UE i jeszcze do kilku innych krajow. Przynajmniej jak na razie
    takie oferty widzialem. Nawet jak sie zepsuje to moge w tym kraju z ASO
    w ramach abonamnetu skorzystac.

    Pytanie tez jakie ceny bierzesz do porownania. Bo ceny w cennikach sobie
    a ceny placone przez ludzi w salonach to zupelnie dwie rozne kwoty.
    Akurat bylem w salonach dwoch roznych marek poogladac auto ktore byc
    moze kupie i w jednej dostalem podczas pierwszej rozmowy 13% rabatu a w
    drugim 8%, do tego darmowe przedluzenie gwarancji do 5 i 7 lat (z
    limitem km podobnym do najmu, 15 tys/rok a w drugim 20 tys/rok). A
    mysle, ze jeszcze co nieco mozna wytargowac. Przy tym ceny najmu wydaja
    sie byc sztywne. Caly czas mowimy oczywiscie o zakupie przez osobe
    prywatna 1 sztuki.
    Mysle tez, ze gdymym chcial sprzedac takie 3 letnie auto, ktore ma
    jeszcze co najmniej 2 lata gwarancji to tez mozna dobra cene dostac. Ale
    moge sobie tez dalej jezdzic.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 122. Data: 2017-09-01 20:00:32
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31-08-2017 o 22:58, Marcin pisze:
> [...]
    > juz. Nie interesuje sie tym, czy takie auto bedzie drozsze czy tansze od
    > zakupionego bo nie sa to dla niego znaczace kwoty.

    Przy takim podejściu ten najem jest bez sensu.
    Równie dobrze może obniżyć cenę przy odsprzedaży i mieć z tym święty spokój.
    Nie musi drżeć o każdą ryskę w momencie zwrotu wynajmowanego auta, czy
    użerać się z bankiem o każdy mandat i inne duperele przewidziane w
    tabeli opłat.

  • 123. Data: 2017-09-01 22:14:26
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-08-26 14:16, Iguan_007 <i...@g...com> wrote:

    > Z tego co widze oferuja wlascicielowi ubezpieczenie. To w miare nowa sprawa, nie
    slyszalem jeszcze krytyki.

    We Francji popularna i nie bardzo nowa.

  • 124. Data: 2017-09-01 22:16:04
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-08-28 17:18, j...@i...pl <j...@i...pl> wrote:

    > https://panekcs.pl/
    > https://www.traficar.pl/
    > http://4mobility.pl/

    NB ceny zabijają, tyle co tania taksówka.

  • 125. Data: 2017-09-03 23:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@i...pl ...

    > Jak kiedyś pisałem o zwrocie auta z wynajmu długoterminowego, auto
    > dostawcze. Czepianie się o każdą ryskę czy wgniotkę, pretensja że
    > podłoga w przestrzeni bagażowej porysowana (w końcu autem wożono
    > palety), brak zapalniczki stanowił poważny problem. Oczywiście
    > wszystko skrzetnie zanotowane jako podstawa do wystawienia faktury
    > rozliczeniowej.

    I na ile wyceniono te mankamenty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 126. Data: 2017-09-03 23:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik quent x...@x...com ...

    > ??!!
    > Następny co czytać się uczył ale z marnym skutkiem.

    Zawsze lepiej zarzucic komus brak umiejetnosci czytania ze zrozumieniem
    zamiast zastanowic sie nad jasnoscia własnych przemyslen i wypowiedzi...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 127. Data: 2017-09-04 16:13:00
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 3 Sep 2017 21:00:51 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >I na ile wyceniono te mankamenty?

    Nie wiem. Nie widziałem faktury. W każdym bądź razie po tej
    "przygodzie" właściciel firmy już się w żadne wynajmy nie bawi. Albo
    gotówka, albo leasing.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 128. Data: 2017-09-04 19:29:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Nie wiem. Nie widziałem faktury. W każdym bądź razie po tej
    >"przygodzie" właściciel firmy już się w żadne wynajmy nie bawi. Albo
    >gotówka, albo leasing.

    Leasing forma dzierzawy.
    No chyba, ze wybral forme zakupu na raty.

    J.

  • 129. Data: 2017-09-04 21:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@i...pl ...

    > Nie wiem. Nie widziałem faktury. W każdym bądź razie po tej
    > "przygodzie" właściciel firmy już się w żadne wynajmy nie bawi. Albo
    > gotówka, albo leasing.

    Czyli ewentualny kłopot z odsprzedaza odpada jako argument.
    Bo zapewne wartosc tej faktury była taka, ze po obnizeniu o tyle ceny auto
    sprzeda sie w 5 minut.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 130. Data: 2017-10-03 21:11:37
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-09-01 o 20:00, Cavallino pisze:

    > Równie dobrze może obniżyć cenę przy odsprzedaży i mieć z tym święty
    > spokój.

    Nie zawsze. Auto sprzedane a nagle zaczynaja przychodzic mandaty z
    innych krajow:
    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/sprzedal-samochod-a-p
    o-dwoch-latach-zaczely-przychodzic-mandaty/8nnfwkd

    > Nie musi drżeć o każdą ryskę w momencie zwrotu wynajmowanego auta, czy
    > użerać się z bankiem o każdy mandat i inne duperele przewidziane w
    > tabeli opłat.

    Za to musi trzymac kciuki zeby nowy wlasciciel przerejestrowal auto.

    Pozdrawiam,
    Marcin