  • 11. Data: 2016-08-24 10:23:11
    Temat: Re: zalałbym sobie...
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-08-23 o 23:22, sundayman pisze:

    > Gdybym chciał to mieć tak solidnie mocowane, to mogę mikropłytkę
    > przylutować do bazowej. Właściwie tak to jest zaprojektowane, i ten
    > montaż na pinach to późniejsza modyfikacja.
    >
    > Bo wylutowanie jej w terenie jest może nie niemożliwe, ale zbyt trudne
    > dla osoby, która we. to musiałaby wykonać (nie ja).
    >
    > Śruby to przesada. Zresztą nie ma miejsca - już te piny mogą sprawiać
    > trudność, ponieważ pogrubiają całą "kanapkę" o te 1-2mm.
    [...]

    A więc zatrzask.

    P.P.

  • 12. Data: 2016-08-24 12:58:04
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 sierpnia 2016 21:31:16 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
    > No ale - w sensie zabezpieczenia przed kopiowaniem - co lepsze -
    > epoksydy, poliuretan ?
    > Po drugie - kilogram będę zużywał 10 lat.
    >
    > 100g by mi wystarczyło i jeszcze zostanie. Żal wyrzucać kasę - myślę
    > sobie. Więc może jakaś żywica typu epidian ?
    > Ale przezroczysta jest... W dodatku- czy bezpieczna dla elektroniki ?
    >
    > Może macie jakieś sprawdzone wynalazki ?

    żywice można barwić.
    http://allegro.pl/zywica-epoksydowa-czarna-epidian-5
    3-250g-z-1-25g-i6437578651.html

    Ale nie testowałem, nie wiem czy nie będzie powodować korozji, pewnie ktoś
    podpowie...

  • 13. Data: 2016-08-24 15:12:25
    Od: b...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:

    > No ale - w sensie zabezpieczenia przed kopiowaniem - co lepsze -
    > epoksydy, poliuretan ?

    Jedne jak i drugie ładnie da się zeskrobać gorącym grotem.
    Ale skrobiąc gorącym grotem uszkadza się kondensatory foliowe THT
    jak i smd z "polietylen naftalanu" o takie:
    http://pl.farnell.com/productimages/standard/en_GB/4
    2264052.jpg

    Żem się wyłożył na takich właśnie, ale wcześniejsze pomiary
    uratowały sprawę:)

    Kolega wcześniej pytał o skład zalewy do ICków, żywica epoksydowa
    plus sproszkowany krzem.

  • 14. Data: 2016-08-24 16:03:38
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dlaczego zakładasz potrzebę wylutowania w terenie akurat tej płytki z
    > również małej płytki bazowej, a nie wymianę obu płytek razem?

    Ponieważ ta bazowa jest osadzona na stałe w tym terenie :)
    Powiedzmy, że jest zalana żywicą w stalowej konstrukcji.

    Oczywiście da się to na upartego wyjąć, ale to duży kłopot, wiąże się z
    cięciem kabli itp. Stąd pomysł na dodatkowe PCB, które można prościej wyjąć.

  • 15. Data: 2016-08-24 16:07:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ale skrobiąc gorącym grotem uszkadza się kondensatory foliowe THT
    > jak i smd z "polietylen naftalanu" o takie:

    Ma pcb mam tylko elementy 0805. Plus kilka scalaków...

    > Kolega wcześniej pytał o skład zalewy do ICków, żywica epoksydowa
    > plus sproszkowany krzem.

    Aha, dobra, rozejrzę się...

  • 16. Data: 2016-08-24 18:16:54
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-08-24 o 16:07, sundayman pisze:

    2264052.jpg

    > Ma pcb mam tylko elementy 0805. Plus kilka scalaków...

    > Aha, dobra, rozejrzę się...

    Ale raczej użyj takiej do zalewania elektroniki, inna może powodować
    korozję. Naciąłem się na Poxipol :-(

    P.P.

  • 17. Data: 2016-08-24 18:37:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale raczej użyj takiej do zalewania elektroniki, inna może powodować
    > korozję. Naciąłem się na Poxipol :-(

    To ciekawe, właśnie myślałem nad nim. Opiszesz co się staneło ?

    ---
    Avast.

  • 18. Data: 2016-08-24 20:50:09
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-08-24 o 18:37, sundayman pisze:

    > To ciekawe, właśnie myślałem nad nim. Opiszesz co się staneło ?
    >

    > ---
    > antywirusowe Avast.

    Po kilku latach zielony nalot przy miedzianych przewodach.

    P.P.

  • 19. Data: 2016-08-25 00:41:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Po kilku latach zielony nalot przy miedzianych przewodach.

    rozumiem, że jesteś pewien, że to nie inne czynniki ?
    Jeżeli tak to szkoda, poxipol były niezłą opcją...

    No nic, więc może spróbuję z Epidianem 52/53 z dodatkiem barwnika i
    wypełniacza. Jutro podjadę do sklepu firmowego. Epidian na pewno mają,
    nie wiem czy dodatki też...

    ---
    Avast.

  • 20. Data: 2016-08-25 00:46:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:

> [...]
    [..]
    > Poza tym, pomiar nie musi być aż tak precyzyjny. Obawiam się jedynie
    > jakiegoś "piku" rezonansowego. Pewnie na wyrost, ale strzeżonego partia
    > strzeże...

    No to gruba taśma dwustronna.

    --
    AlexY