    From: JS <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: zasilanie 5Vz ogniwa AA
    Date: Fri, 21 Nov 2014 19:18:25 +0100

    Witam,
    Urządzenie, nad którym pracuję, muszę zmieścić w obudowie, gdzie nie ma
    nadmiaru miejsca. Mogę tam wcisnąć tylko akumulator wielkości AA. I
    teraz problem: z tego jednego paluszka muszę zrobić 5V @ ca.500mA, przez
    1 godzinę. NiCd-y i NiMH-y mają 1.2V a przetwornice, które znalazłem
    (np.MCP1640) przy takim napięciu "kończą się" na 150-200mA.
    Z kolei do litowe mają 3.6V, co byłoby już nieźle, ale do nich trzeba
    ładowarkę, zabezpieczenia, i oczywiście również przetwornicę wyjściową,
    co jest trudne do upchnięcia, z uwagi na brak miejsca w puszce i na
    płytce. Dodam jeszcze że całość ma być ładowana z USB.
    Czy jest jakiś scalak, który przy minimalnej liczbie komponentów,
    załatwiłby tego Lion-a kompleksowo? Problem wydaje się dość typowy, ale
    nie natknąłem się na sensowne rozwiązanie.
    pozdrawiam
    JS