eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 10 tys. nowych punktów ładowania
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 26

  • 11. Data: 2023-03-15 01:40:54
    Temat: Re: 10 tys. nowych punktów ładowania
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 14.03.2023 o 21:25, nadir pisze:
    > W dniu 14.03.2023 o 19:44, io pisze:
    >
    >> Nie. "Tak samo ma się" oznacza, że trwałość akumulatorów nie zależy od
    >> długości ładowania tylko innych czynników takich jak prąd ładowania,
    >> poziom naładowania.
    >
    > A prąd ładowania nie ma wpływu na długość ładowania?
    >

    Na czas naładowania. Długość może być krótsza.


  • 12. Data: 2023-03-15 02:10:31
    Temat: Re: 10 tys. nowych punktów ładowania
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 14.03.2023 o 21:51, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 14.03.2023 o 21:25, nadir pisze:
    >
    >>> Nie. "Tak samo ma się" oznacza, że trwałość akumulatorów nie zależy
    >>> od długości ładowania tylko innych czynników takich jak prąd
    >>> ładowania, poziom naładowania.
    >>
    >> A prąd ładowania nie ma wpływu na długość ładowania?
    >>
    > Oczywiście, że ma. Generalnie chodzi o temperaturę baterii najwięcej,
    > gdyż to ona powoduje najwiekszą degradację tejże.

    Trwałość to inna sprawa. Ładować można długo, konkretnie aż się aku
    sfajczy :-)

    >
    > Logiczne zatem, że jeśli będziemy ładowali dużym prądem, to temperatura
    > może być duża, co oczywiście potwierdzają badania i doświadczenie. Są
    > oczywiscie systemy chłodzące ale one są "zewnętrzne" a nie wewnętrzne
    > dla baterii. Takie "gotowanie dużym prądem" jest zgubne, bo temperatura
    > wewnątrz baterii jest większa niż na zewnątrz, nawet w przypadku
    > chłodzenia czy to cieczą czy czymkolwiek.

    Takie są doświadczenia użytkowników samochodów elektrycznych? :-)


  • 13. Data: 2023-03-15 02:17:07
    Temat: Re: 10 tys. nowych punktów ładowania
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.03.2023 o 02:10, io pisze:
    [...]
    >>> A prąd ładowania nie ma wpływu na długość ładowania?
    >>>
    >> Oczywiście, że ma. Generalnie chodzi o temperaturę baterii najwięcej,
    >> gdyż to ona powoduje najwiekszą degradację tejże.
    >
    > Trwałość to inna sprawa. Ładować można długo, konkretnie aż się aku
    > sfajczy :-)

    Chyba w twojej piwnicy.
    Nie bredź. Są obwody, które pilnują ile % może być naładowany akumulator :>
    >
    >>
    >> Logiczne zatem, że jeśli będziemy ładowali dużym prądem, to
    >> temperatura może być duża, co oczywiście potwierdzają badania i
    >> doświadczenie. Są oczywiscie systemy chłodzące ale one są "zewnętrzne"
    >> a nie wewnętrzne dla baterii. Takie "gotowanie dużym prądem" jest
    >> zgubne, bo temperatura wewnątrz baterii jest większa niż na zewnątrz,
    >> nawet w przypadku chłodzenia czy to cieczą czy czymkolwiek.
    >
    > Takie są doświadczenia użytkowników samochodów elektrycznych? :-)

    Nie, debilu, producentów.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 14. Data: 2023-03-15 02:18:41
    Temat: Re: 10 tys. nowych punktów ładowania
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.03.2023 o 01:40, io pisze:

    > Długość może być krótsza.

    No, zrób zatem, żeby godzina miała 40minut albo metr miał 64cm :D
    Jprdl. Czas umierać.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 15. Data: 2023-03-15 06:30:53
    Temat: Re: 10 tys. nowych punktów ładowania
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-03-2023 o 14:31, J.F pisze:

    > Dylemat z tego taki - na codzien - jak nie ma potrzeby, trzymac te
    > powiedzmy 60% ładunku, i codziennie doładowywać ubytki, czy
    > zarezerwowac sobie czas na dlugie zakupy i jezdzic w cyklu
    > np 80-30-80-30%

    Zależy jak się ładujesz (wygoda), samochodowi i baterii to obojętne.
    >
    > -prąd/moc ładowania ... wydaje się, ze im większa, tym gorzej ...
    > ale moze przy takich małych robi sie odwrotnie ...
    >
    > czyli w sumie - nic nie wiadomo,

    Ty nie wiesz, a nie że nie wiadomo.


  • 16. Data: 2023-03-15 15:02:51
    Temat: Re: 10 tys. nowych punktów ładowania
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 15.03.2023 o 02:17, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 15.03.2023 o 02:10, io pisze:
    > [...]
    >>>> A prąd ładowania nie ma wpływu na długość ładowania?
    >>>>
    >>> Oczywiście, że ma. Generalnie chodzi o temperaturę baterii najwięcej,
    >>> gdyż to ona powoduje najwiekszą degradację tejże.
    >>
    >> Trwałość to inna sprawa. Ładować można długo, konkretnie aż się aku
    >> sfajczy :-)
    >
    > Chyba w twojej piwnicy.
    > Nie bredź. Są obwody, które pilnują ile % może być naładowany akumulator :>

    Taaa, w twojej makówce :-)

    Prąd ładowania oczywiście wpływa na czas ładowania do naładowania. Ale
    tak w ogóle to można ładować krócej lub dłużej a zużycie na jednostkę
    czasu ładowania jest takie samo. Szybkość może wpływać, ale o tym nie
    napisano tylko co najwyżej sobie pomyślano. Co ja poradzę.

    >>
    >>>
    >>> Logiczne zatem, że jeśli będziemy ładowali dużym prądem, to
    >>> temperatura może być duża, co oczywiście potwierdzają badania i
    >>> doświadczenie. Są oczywiscie systemy chłodzące ale one są
    >>> "zewnętrzne" a nie wewnętrzne dla baterii. Takie "gotowanie dużym
    >>> prądem" jest zgubne, bo temperatura wewnątrz baterii jest większa niż
    >>> na zewnątrz, nawet w przypadku chłodzenia czy to cieczą czy czymkolwiek.
    >>
    >> Takie są doświadczenia użytkowników samochodów elektrycznych? :-)
    >
    > Nie, debilu, producentów.
    >

    Debilu, 8 lat gwarancji dają. I moje Twizy ma taki aku. Zasięg taki jak
    nowszego. Chcesz się przejechać? Nie? To sp.. :-)


  • 17. Data: 2023-03-15 15:21:02
    Temat: Re: 10 tys. nowych punktów ładowania
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.03.2023 o 15:02, io pisze:

    >> [...]

    >>> Trwałość to inna sprawa. Ładować można długo, konkretnie aż się aku
    >>> sfajczy :-)
    >>
    >> Chyba w twojej piwnicy.
    >> Nie bredź. Są obwody, które pilnują ile % może być naładowany
    >> akumulator :>
    >
    > Taaa, w twojej makówce :-)

    Jprdl, CzatGPT jest mądrzejszy od ciebie :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 18. Data: 2023-03-15 17:16:30
    Temat: Re: 10 tys. nowych punktów ładowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Mar 2023 06:30:53 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-03-2023 o 14:31, J.F pisze:
    >> Dylemat z tego taki - na codzien - jak nie ma potrzeby, trzymac te
    >> powiedzmy 60% ładunku, i codziennie doładowywać ubytki, czy
    >> zarezerwowac sobie czas na dlugie zakupy i jezdzic w cyklu
    >> np 80-30-80-30%
    >
    > Zależy jak się ładujesz (wygoda),

    Jak w temacie - będę miał ladowarke pod Biedronką, zapewne niskiej
    mocy :-)

    > samochodowi i baterii to obojętne.

    Zaręczysz ze obojętne?
    W kazdym samochodzie elektrycznym? Nawet w tych, co dopiero zrobią w
    przyszłości?

    Bo ja by taki pewny nie był.

    A moze miales dwa takie same samochody elektryczne - jeden ładowany
    tak, drugi inaczej, i po 200kkm w obu zostało 80% początkowej
    pojemnosci?

    Czy mnie skleroza myli, czy Myjk co pisał o baterii - ale to był
    problem software/postarzania :-)

    >> -prąd/moc ładowania ... wydaje się, ze im większa, tym gorzej ...
    >> ale moze przy takich małych robi sie odwrotnie ...
    >> czyli w sumie - nic nie wiadomo,
    > Ty nie wiesz, a nie że nie wiadomo.

    Masz jakies wyniki badań?

    J.


  • 19. Data: 2023-03-16 06:31:45
    Temat: Re: 10 tys. nowych punktów ładowania
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-03-2023 o 17:16, J.F pisze:
    > On Wed, 15 Mar 2023 06:30:53 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 14-03-2023 o 14:31, J.F pisze:
    >>> Dylemat z tego taki - na codzien - jak nie ma potrzeby, trzymac te
    >>> powiedzmy 60% ładunku, i codziennie doładowywać ubytki, czy
    >>> zarezerwowac sobie czas na dlugie zakupy i jezdzic w cyklu
    >>> np 80-30-80-30%
    >>
    >> Zależy jak się ładujesz (wygoda),
    >
    > Jak w temacie - będę miał ladowarke pod Biedronką, zapewne niskiej
    > mocy :-)
    >
    >> samochodowi i baterii to obojętne.
    >
    > Zaręczysz ze obojętne?
    > W kazdym samochodzie elektrycznym? Nawet w tych, co dopiero zrobią w
    > przyszłości?


    Już Ci ktoś napisał - celem Twojego istnienia na grupach jest chyba
    czepianie się.
    Czegokolwiek, byle często.
    EOD


  • 20. Data: 2023-03-16 09:54:02
    Temat: Re: 10 tys. nowych punktów ładowania
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2023-03-15 o 01:40, io pisze:
    > W dniu 14.03.2023 o 21:25, nadir pisze:
    >> W dniu 14.03.2023 o 19:44, io pisze:
    >>
    >>> Nie. "Tak samo ma się" oznacza, że trwałość akumulatorów nie zależy
    >>> od długości ładowania tylko innych czynników takich jak prąd
    >>> ładowania, poziom naładowania.
    >>
    >> A prąd ładowania nie ma wpływu na długość ładowania?
    >>
    >
    > Na czas naładowania. Długość może być krótsza.

    To mam jeszcze takie pytanie, czy może raczej prośbę - zna ktoś i poda
    adres dobrego artykułu na temat baterii w obecnych modelach? Chodzi mi o
    to, że słyszałem, że właśnie temperatura, sposób ładowania, sposób
    chłodzenia ma duży wpływ na żywotność baterii. Stąd ponoć nie warto
    kupować używanych elektryków określonej marki i rocznika (chodziło zdaje
    się o pierwsze nissany leaf). Szukam zatem artykułu porządkującego
    kwestie baterii. Szczątkowo coś tam czytam, np. ciekawe są testy
    rzeczywistego zasięgu samochodów, anie teoretycznego. Tylko że te testy
    często też są z d..., bo koleś np. bierze po jednym aucie do testów i
    jeździ, a w międzyczasie zmienia się temperatura na dworze (polu :-)).

    Ps. Nie przymierzam się do kupna używki - to czysta ciekawość. Może teść
    da się namówić na elektryka, ale to raczej cena będzie decydowała a nie
    parametry...

    T.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: