  • 91. Data: 2023-03-09 16:31:09
    Temat: Re: 3/4 hejterów
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Jak zebrano te dane? Wysłano człowieka w przeszłość z instrumentami?

    Nie wiem jak ustalano, ale skoro umieszczają to w podręcznikach,
    to zakładam, że zupełnych głupot nie wciskają. Zlodowacenia cykliczne
    o których rozmawiamy to okres ostatnich setek tysięcy lat
    a przecież jakoś ustalano co było miliony lat temu (kambr, ordowik,
    sylur....)

    > Ależ mialem, natomiast śmieszy mnie ,,dokładność" szacowanych danych na
    > temat konkretnej temperatury oraz rozdzielczość skali czasu.

    Czasami jest zadziwiająca, ale zgadzam się z Tobą, że
    zbyt dużo niewiadowmych jest w całej tej łamigłówce
    klimatycznej i prognozowanie cykli wychłodzenie/ocieplenie
    jest zwyczajnie loterią.

> [...]
    > czynników, za mała wiedza :( Jednak tak poważnego czynnika nie można
    > lekceważyć.
    > Czynnikiem zupełnie chaotycznym jest sama aktywność słoneczna, która
    > również ma swoje cykle i nierównomierności. To również wplywa na
    > klimat w skali krótkoczasowej.

    > Dokładnie tak. Naukawcy (nie poprawiać!) zapominają o tym, że działają
    > na szczątkowych danych, uzyskanych metodami, którymi są oparte o
    > założenia, które tymi metodami próbują udowadniać. Moim zdaniem te
    > metody nie dają wyniku o zadowalającym poziomie pewności. I potem mamy

    Nie słyszałem, żeby wieszczący zalanie podnosili ten problem.
    Myślałem o wodzie jako takiej - technicznie.
    Do tego, że jest słona trzeba się będzie przywyczaić skoro
    ma być jej wszędzie pełno.

    > Nie da się odsalać na taka skalę.

    Nie słyszałem, żeby wieszczący zalanie podnosili ten problem.

    > Nie wiem , nie jestem klimatologiem. Wiem tylko jedno - ciepło
    > skraplania nie znika ot tak, tylko potęguje efekt.

    Ja też się na tym na tym nie znam. Czasem przeczytam jakiś
    artykuł o tej tematyce ale zapamiętuję gównie takie tezy,
    że niewiadomo co będzie, bo za mało danych
    oraz, że sa tacy, którzy budują z tych strzępków hipotezy
    i chcą zbawiać świat.

  • 92. Data: 2023-03-09 16:33:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 8 Mar 2023 23:42:41 +0100, cef

> [...]
    > te epoki lodowcowe były poprzedzone krótkimi wzrostami, których
    > po prostu nie zarejstrowaliśmy w badaniach.

    Czyli jednak trzeba montować kotły na palwa stałe, śmieciuchy,
    zamiast pomp ciepła i gazu który zamarznie w rurach! Łolaboha!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2023-03-09 16:36:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-09 o 11:48, r...@k...pl pisze:

    > Przedstaw już pomysł, może być ciekawie :D

    Gdzieś ostatnio widziałem artykuł o wysychającym
    Wielkim Jeziorze Słonym w Ameryce i pomyśle, żeby
    zasilać je z Pacyfiku jakimś rurociągiem, więc
    chyba jednak amerykańscy naukowcy nie do końca wierzą,
    że ta woda przyjdzie sama.
    Może moglibyśmy zacząć już budować jakiś kanał
    po przekątnej Polski. Takiego "Misia" nikt nie przebije.

  • 94. Data: 2023-03-09 16:41:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Mar 2023 16:31:09 +0100, cef

    > Nie wiem jak ustalano, ale skoro umieszczają to w podręcznikach,

    Zaraz pewnie zacznie pytać w jaki sposób zebrano dane o wirusach (co to ich
    przecież nie widać), o gwiazdach, układach planetarnych, w końcu
    galaktykach czy wielkości wszechświata... Czyli na chuj komu nauka
    potrzebna skoro każdy byle romek z newsów może ją podważać. Tymczasem
    przepaść w postępie nauki, nawet na przełomie wieku, jest kolosalna.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 95. Data: 2023-03-09 16:58:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2023 o 12:20, Myjk pisze:

    > Widzę, manipulancie, że nic się u ciebie nie zmieniło. Nadal naginasz fakty
    > do swoich przekonań. No bo jak można wyciągnąć wniosek, że skoro 15% jest
    > za zakazem, to są to wszyscy którzy samochodu nie posiadają (bo akurat ta
    > liczba się koreluje)?

    Mniej wiecej tak - liczba przeciwników zakazu spalinek koreluje zgrubsza
    z liczbą korzystających z samochodów. A co?

    > Ja mam samochód i jestem za zakazem

    No i?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 96. Data: 2023-03-09 17:17:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-09 o 16:33, Myjk pisze:
    > Wed, 8 Mar 2023 23:42:41 +0100, cef

    > Czyli jednak trzeba montować kotły na palwa stałe, śmieciuchy,
    > zamiast pomp ciepła i gazu który zamarznie w rurach! Łolaboha!

    Widzę, że Ci nudno beze mnie :-)
    Statystycznie jest stabilnie: mój diesel ma się dobrze ale dla równowagi
    w starym mieszkaniu rodzina zlikwidowała piec kaflowy
    (urządzenie pozaklasowe)

  • 97. Data: 2023-03-09 17:38:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Mar 2023 17:17:46 +0100, cef

    > Widzę, że Ci nudno beze mnie :-)

    Co jakiś czas czyszczę kibel, także nie schlebiaj sobie. ;)
    Niestety tak szybko jak się czyści, tak samo się ponownie szybko brudzi,
    zazwyczaj tym samym. :P No ale bywają wyjątki. :>

    > Statystycznie jest stabilnie: mój diesel ma się dobrze ale dla równowagi
    > w starym mieszkaniu rodzina zlikwidowała piec kaflowy
    > (urządzenie pozaklasowe)

    U mnie ciotka też poszła po rozum do głowy, zmieniła kaflaka na gaz (dzięki
    dotacji warszawskiej pokrywającej AFAIR 70% kosztów). Ale ponieważ zakupiła
    wungiel i nazbierała drewna z lasu, to przecież nie może się zmarnować (w
    końcu nowy sezon zbieracki już nadchodzi) i w drugim, niezamieszkałym domu,
    który nie przeszedł modernizacji (bo jeden adres i już się nie dało
    pociągnąć kasy), pali teraz 10x częściej niż poprzednio (bo rzekomo teraz
    bardziej wilgotno i żeby grzyba nie było). W końcu kto biednemu zabroni...
    I ona notorycznie, zazwyczaj po wódce, się pyta po co ja nowy dom
    wybudowałem i się chce wyprowadzić z tego cudownego miejsca.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 98. Data: 2023-03-09 17:39:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 14:23, J.F pisze:

    > No coz - od lat mamy rekordowe upały latem, a teraz chyba w miare
    > suchą zimę.

    W sumie to jest dość prosty sposób na globalne ocieplenie. Tyle że
    ekolodzy by się posrali:P

    Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę, ale w czasie II wojny gdy przepalano
    ogromne ilosci paliwa i szła bez oglądania się na ekologię produkcja
    wojenna to temperatura spadała. Trzeba areozoli w powietrzu i spada. I
    wiemy jak - odpowiedź w porównaniu dwóch obrazków;)

    https://www.teraz-srodowisko.pl/images/illustrations
    /raport-specjalny/1494_encart_zoom.jpg

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Testy_atomowe#/media/P
    lik:Worldwide_nuclear_testing_multilang.svg

    :P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2023-03-09 17:54:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Mar 2023 16:58:53 +0100, Shrek

    > Mniej wiecej tak - liczba przeciwników zakazu spalinek koreluje
    > zgrubsza z liczbą korzystających z samochodów. A co?

    Tobie zawsze trzeba jak krowie na rowie. To że liczba się koreluje nie
    znaczy automatycznie że za zakazem są tylko ci którzy nie mają samochodu.

    To tak jakby stwierdzić że każdy kto ma już elektryka jest za zakazem, choć
    wiadomo że to nieprawda. Ba, gdyby nie skrajna głupota ludzi i brak u
    większości instynktu samozachowawczego ja też byłbym przeciwko zakazowi. A
    tak, uważam że trzeba wszystko zresetować i będzie można ew. powoli wracać
    (choć z drugiej strony nie sądzę aby było do czego), tak samo jak to się
    stało na zachodzie z kotłami stałopalnymi. Najpierw je wyeliminowali
    praktycznie całkowicie, a teraz, jak się powietrze poprawiło, to pozwalają,
    z głową na karku, przy spełnieniu wyśrubowanych warunków, wracać np. do
    biomasy.

    > No i?

    Czyli znowu wyciąłeś odpowiedź zawartą w dalszej części
    mojej wypowiedzi i głupkowato się pytasz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 100. Data: 2023-03-09 18:15:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2023 o 17:54, Myjk pisze:

    > Tobie zawsze trzeba jak krowie na rowie. To że liczba się koreluje nie
    > znaczy automatycznie że za zakazem są tylko ci którzy nie mają samochodu.

    Nie z dokładnością do majka ale mniej więcej tak. A powiedziałeś już
    żonie że jesteś za zakazem swojego smochodu?

    > To tak jakby stwierdzić że każdy kto ma już elektryka jest za zakazem, choć
    > wiadomo że to nieprawda.

    Natomiast na pewno poparcie tam będzie większe - raz że go nie dotyczy,
    dwa, że skoro kupił elektryka to widać mu on pasował (albo nie
    przemyślał sprawy).

    > Czyli znowu wyciąłeś odpowiedź zawartą w dalszej części
    > mojej wypowiedzi i głupkowato się pytasz.

    Dalej było coś o polszy i dzbanach. Więc wyciąłem, bo nic warościowego
    tam nie było.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!