  • 21. Data: 2022-11-24 18:07:18
    Temat: Re: 3600W - co kupić
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 23.11.2022 o 23:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zboczenie zawodowe po 25 latach (coś jak psychiatra widzący w każdym
    > wariata) - czy on tak czajnik w domu podłącza?

    Czajnik to 2, maks. 2.5 kW i to przez parę minut a nie praca ciągła.

    > Mam zmywarkę podłączoną przez przedłużacz od bardzo wielu lat nic się
    > nie dzieje.

    Zmywarka to też ~ 2 kW, i praca j.w.

    > Stałe 3,5 kW (ile to wyjdzie $$$ na dobę??) to chyba tylko piec
    > akumulacyjny w nocnej taryfie.

    Wystarczy taka farelka na sterydach:

    https://sklep.powermat.pl/nagrzewnica-elektryczna-35
    00-w-grzejnik-piecyk-pm-nag-3-5en.html

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 22. Data: 2022-11-25 11:43:54
    Od: robot <r...@o...pl>

    > 3600/220/5~ 3 mm^2
    > Kup 5 m linki 2x3 mm^2 (plus 3 zyła do zerowania jeśli konieczna) plus
    > osprzęt na którym pisze 16 A, połącz do kupy i masz co chciałeś. Gotowca
    > raczej nie znajdziesz.

    Jestem za.
    Wolałbym zrobić samemu, wiedzieć z czego to jest zrobione, i spać spokojnie.

  • 23. Data: 2022-11-25 13:43:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-11-23 o 16:43, heby pisze:

    > No sie nie spodoba PZU ;)
    >
    > Dlatego pytam o zaświadczenie/certyfikat.

    Przy instalacji kuchenki (dla gwarancji) wymagany jest podpis elektryka,
    że to zrobił.
    Może PZU wystarczy jak elektryk wystawi jakiś papier, że wykonał ten
    konkretny przedłużacz. Jeśli tak to może za jednym zamachem zrobić sobie
    zapas przedłużaczy do końca życia.

    Po coś przecież są dostępne w handlu wtyczki i końcówki przedłużaczy.
    Jakby było zabronione to chyba by nie było ich w sklepie.
    P.G.

  • 24. Data: 2022-11-25 19:07:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Nov 2022 13:43:14 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Przy instalacji kuchenki (dla gwarancji) wymagany jest podpis elektryka,
    > że to zrobił.

    Ale to troche inna sytuacja.

> [...]
    >
    > Po coś przecież są dostępne w handlu wtyczki i końcówki przedłużaczy.
    > Jakby było zabronione to chyba by nie było ich w sklepie.

    I maja CE, i jak napisane 16A, to maja 16A wytrzymac :-)

    No ale wiesz - PZU moze szukac pretekstu po fakcie, i dziury przed
    faktem.

    J.

  • 25. Data: 2022-11-25 20:34:06
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 25.11.2022 o 19:07, J.F pisze:

    > I maja CE, i jak napisane 16A, to maja 16A wytrzymac :-)

    I wytrzymują, takie PMPO :>

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 26. Data: 2022-11-26 12:25:52
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    > 3600/220/5~ 3 mm^2
    > Kup 5 m linki 2x3 mm^2 (plus 3 zyła do zerowania jeśli konieczna) plus
    > osprzęt na którym pisze 16 A, połącz do kupy i masz co chciałeś. Gotowca
    > raczej nie znajdziesz.

    i do takich obciążeń to też trzeba zrobić to w odpowiedni sposób.

  • 27. Data: 2022-11-26 12:47:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2022 12:25:52 +0100, DaNsOuNd napisał(a):

    > i do takich obciążeń to też trzeba zrobić to w odpowiedni sposób.

    Jeśli to robisz sam to zrobisz o wiele lepiej i bezpieczniej niż
    fabryczny wyrób.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2022-11-26 17:01:01
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    > Ale bystrzak z ciebie :) 3 mm^2 to przybliżona wartość, o czym świadczy
    > znaczek ~. Nie ma obowiązku dotrzymywania wymiaru do 3 miejsca po
    > przecinku :) Można zastosować 2,5. A zanim zupełnie zbytecznie
    > skomplikowano stopnie ochrony przeciwporażeniowej, ludziska kontentowali
    > się właśnie "zerowaniem" :) bo tak się nazywała ta trzecia żyła
    > potocznie. To tak dla gawiedzi tłumaczenie, bo ty wiesz lepiej :)

    kiedyś była "faza" zero" i "ziemia". Ten trzeci to ZIEMIA!!! :-D

  • 29. Data: 2022-11-26 17:02:38
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    > No sie nie spodoba PZU ;)
    >
    > Dlatego pytam o zaświadczenie/certyfikat.

    jak zrobisz porządnie to PZU nie będzie Ci do niczego potrzebne.

  • 30. Data: 2022-11-26 17:49:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 26 listopada 2022 o 17:02:40 UTC+1 DaNsOuNd napisał(a):

    > jak zrobisz porządnie to PZU nie będzie Ci do niczego potrzebne.
    Może oni nie potrafią porządnie.