  • 61. Data: 2022-11-27 10:04:51
    Temat: Re: 3600W - co kupić
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 23.11.2022 o 17:39, PeJot pisze:
    > 0.9^2.5 mm^2

    0.9x2.5^2

    nie wiem czy akurat 0.9 czy nie, ale w kablach normalnego producenta są na to normy i

    jakaś certyfikacja, co do zasady 16A kablom 3x2,5 przecież nie straszne w żadnych
    warunkach domowych

    co do markowych wtyczek i gniazd też nigdy nie miałem takiego które byłoby ciepłe w
    dotyku
    po jakimkolwiek obciążeniu do którego realnie dochodzi

    tym niemniej - jak ktoś chce ciągnąć 2kW w trybie 24/7 to nie robi się tego domowym
    przedłużaczem i na to żadna ilość pieczątek i papierów nie pomoże

  • 62. Data: 2022-11-27 12:19:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 00:20, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie mam zahamowań żeby głupca nazwać głupcem a klamce kłamcą.

    Nie masz te zahamowań aby dyskusje sprowadzać do "vel rura w dupie" w
    większości wypadków pyskówek, co stanowi interesujácy obraz
    psychiatryczny Twojego stanu umysłu i być może seksualności.

    > Na dodatek potrafię uzasadnić dlaczego tak ich nazywałem.

    Prawie nigdy.

    Gdy zostaniesz przyłapany na kłamstwie/niepojmowaniu tematu/bredni
    skupiasz się na jakiejś anegdotce z życia, zwyczajowo nie powiązanej z
    czymkolwiek i stawiającej Cie na odpowiedniej wysokości względem plebsu
    z którym rozmawiasz, nie odnosząc się do zarzutów, tylko klepiąc jakiś
    żałosny monolog nie na temat.

    Najzwyczajniej, pompujesz Ego, nic więcej nie potrafisz, czasy kiedy
    ktoś uważał ludzi wrzuczjących nitkę do spłuczki za sprytnych dawno
    mineły. Zauważyłeś zapewne, że poprzeczka bycia sprytnym mocno
    podskoczyła i trzeba nadrabiać obelgami pluciem jadem, skoro wiedzą
    nijak nie da rady.

  • 63. Data: 2022-11-27 12:41:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 09:39, m4rkiz wrote:
    > Przecież to są typowe elementy których prąd znamionowy nie będzie
    > przekroczony.

    Czy masz uprawnienia do pracy z instalacjami NN? To będzie pytanie. Nie
    o prąd znamionowy.

  • 64. Data: 2022-11-27 12:45:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 00:35, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Odwróciła -- podążając w czasie w kierunku przeszłości, trafiłem na
    > wiadomość inicjującą wątek. Było *techniczne* pytanie o przedłużacz.
    > Czyli całkiem zgodne z charakterem grupy.

    Przed chwilą napisałeś, że nie masz całej dyskusji, bo się wrzuciła w
    KF. Jest tam was dwóch?

    Ponadto wait for it...

    > Było też o trzech przedłużaczach, legitnych zapewne, może z kwitami od
    > karty i innymi potwierdzaczami zeznań, ale za to o jakości takiej, że
    > aż prosi się o pożar.

    Jeśli mowa o moich to nie doczytałeś. O kiepskich chińczykach była mowa.
    Możesz sobie take kupić w byle hipermarkecie. Napisane jest na nich
    "importer XXX". Taka marka.

    > Oraz o jednym, co rokuje dobrze, ale nikt już nie
    > pamięta co on za jeden.

    Zgadza się. Dlatego *NIE* zostanie użyty. Oraz dlatego że wygląda jak
    wyjęty z obory.

    > Nie powinno nikogo dziwić, że rady dawane w tym
    > gronie będą się opierały o kryteria inżynierskie -- stąd propozycje
    > zrób-to-sam, wedle tych kryteriów najrozsądniejsze (ja też bym wybrał
    > coś bezpiecnego realnie, a nie na papierze; ale ja przecież się nie
    znam).

    No widzisz, a ja pytam o bezpieczne realnie i z papierami w razie czego.
    Dziwne, nie? Że też ludzie są na tyle bezczelni, że chcą porządne rzeczy
    kupić, zamiast sobie wystrugać...

    > Fajnie, tylko że o tych bankach jest dopiero teraz.

    Jeszcze nie było o rozmairach butów użytkowników. Uważasz, że to istotne
    dla dalszej dysputy o jakości kawałka kabla z gniazdkiem? Nie było, bo
    po co komu taka informacja. Jeśli ktoś chce ubezpieczenie i pyta o
    przedłuzacz, to uważam za niestosowne pytać go o banki albo rozmiar
    buta. Ty uważasz nie tylko za stosowane, ale wręcz wyjaśnienie
    delikwentowi że jest idiotą, że ma ubezpieczenie, kredyt i w ogóle się
    urodził. Przy takim napompowaniu własnego ego dziwne, że sięgasz klawiatury.

    Nawet informacja, że to problem ubezpieczenia, nie powinno być mowy w
    tym wątku. To nieistotne dla pytania "co jest markowego, co wytrzyma xW".

    Ba, zauważam, że im więcej detali, twym większa wściekłość i czepialstwo
    *marginesu* na grupie.

    > Gdyby problem został
    > przedstawiony w całości

    Rozmiary butów na oko 38 i 43. Blizna na lewym policzku. Nie karani.
    Umywalka 70-ka, dach dwuspadowy. Nie wiem co jeszcze potrzebujesz do
    oceny profesjonalnej.

    > , w dodatku na odpowiedniej grupie

    Nie wiem jaka jest odpowiednia do oceny przedłuzaczy. Ta wydawała mi się
    rozsądna. Byż może alt.pl.jarek jest skarbnicą wiedzy, jak kiedyś
    alt.pl.jacek.

    W dodatku wyżej napisałeś, że jednak w odpowiedniej. Dwóch was tam jest?

    > , to dyskusja
    > mogłaby się potoczyć całkiem inaczej.

    Nie. Ona zawsze potoczy się dokładnie tak. Z dwóch nadętych powodów:
    Zenka i Jarka. Na szczeście to tylko dwa, nieistotne powody, przy całej
    reszcie ludzi mających najzwyczajniej ludzki odruch pomocy.

    Widzisz, obserwuje Cie od dawna. Ilość postów merytorycznych jest
    znikoma, podobnie jak u Zenka. Zajmujeszsię głowniem waleniem ludzi w
    łeb, po czym wsciągasz ich w debilne dysputy, z łapaniem za słowa,
    pompując ego. Upadłeś równie nisko, co Zenek?

    I jeszcze zmieniasz grupę w reply to. Co za prymitywe metody.

  • 65. Data: 2022-11-27 13:03:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.11.2022 10:04, m4rkiz wrote:

    > tym niemniej - jak ktoś chce ciągnąć 2kW w trybie 24/7 to nie robi się
    > tego domowym przedłużaczem i na to żadna ilość pieczątek i papierów nie
    > pomoże

    Zgadza się, i do tego nie układa się go na palnych materiałach.

    Przedłużacza z kablem 3x2,5, z porządnymi końcówkami, białego to ja nie
    widziałem.

    --
    Mirek.

  • 66. Data: 2022-11-27 13:10:11
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.11.2022 21:00, heby wrote:

    > "Niecertyfikowany" przedłużacz od kosiarki był przyczyną niewypłacenia
    > odszkodowania u mnie w rodzinie. Spłonął budynek gospodarczy.
    A coś więcej? Jaki ubezpieczyciel? Jak do tego doszło? Zgadzasz się z tą
    ekspertyzą?

    --
    Mirek.

  • 67. Data: 2022-11-27 13:29:17
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 27.11.2022 o 10:04, m4rkiz pisze:

    > 0.9x2.5^2

    Tak miało być.

    > nie wiem czy akurat 0.9 czy nie, ale w kablach normalnego producenta są
    > na to normy i jakaś certyfikacja, co do zasady 16A kablom 3x2,5 przecież
    > nie straszne w żadnych warunkach domowych

    Normy też uwzględniają dolne tolerancje. O ile w przypadku DY łatwo
    pomierzyć przekrój suwmiarką, o tyle w przypadku LY trzeba użyć
    mikrometra, a to mniej popularne narzędzie.

    > co do markowych wtyczek i gniazd też nigdy nie miałem takiego które
    > byłoby ciepłe w dotyku po jakimkolwiek obciążeniu do którego realnie
    > dochodzi

    Ale, ale: o co chodzi z oznakowaniem gniazd 10/16 A, np:

    https://legrand-sklep.pl/004280

    > tym niemniej - jak ktoś chce ciągnąć 2kW w trybie 24/7 to nie robi się
    > tego domowym przedłużaczem i na to żadna ilość pieczątek i papierów nie
    > pomoże

    2 kW to niecałe 10 A i to nie jest jakieś wyzwanie. Tyle ma żelazko,
    czajnik, mikrofala, zmywarka czy piekarnik. Problemem jest że na rynku
    pojawiły się czajniki czy farelki 3.5 kW, a na dokładkę napięcie w sieci
    podbite przez PV.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 68. Data: 2022-11-27 13:35:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 26 Nov 2022 21:17:46 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > czego, to ONI by się powołali na zdrowy rozsądek (panie, co z tego,
    > że dwa
    > zamki, jak drzwi i cztery okna przeszklone, nie zachował pan
    > należytej
    > ochrony swojego mienia). Żyje na tyle długo, by móc stwierdzić (i
    > policzyć),
    > że brak ubezpieczenia się opłacił.

    Nienie. Jeśli były dwa zamki to git, warunek koniecNy spełniony.
    Mogliby się przyczepić jeśli udałoby się im udowodnić, że dwrzi były
    otwarte na ościerz. Ale obecność szyby nic tu nie zmienia. Jeśli
    spełniasz wszystkie warunki OWU to argumenty "że zdrowego rozsądku"
    jakie sugerujesz są do podważenia w sądzie.

    --
    Marek

  • 69. Data: 2022-11-27 13:38:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 13:10, Mirek wrote:
    > A coś więcej?

    Nic więcej co miało by znaczenie. Ktoś zasilał przedłużaczem od kosiarki
    maszynę, przypuszczalnie jakąś piłę. Zapaliło się w środku budynku, w
    okolicy gniazdka. Straż przyjechała, po ugaszeniu zobaczyła, że piła na
    podwórku zasilana jest z pomarańczowego przewodu, zapytała właściciela
    czy używał i tyle. "Kabel zapalił się w wyniku przetopienia izolacji i
    spłonął budynek gospodarczy". Był jakiś biegły elektryk, nie znam
    szczegółów, który ocenił że nie wolno używać takiego przedłużacza do
    zasilania tej maszyny. Podstawa do udzial własnego 100%, "rażące
    niedbalstwo". Już dawno nie pytałem jak sprawa się toczy, jak będe miał
    okazję to podpytam. To było kilka lat temu, zakładam, że nic nie
    wywalczyli w sądzie.

    > Jaki ubezpieczyciel?

    Tego nie wiem. To bez znaczenia, większośc ma identyczne zapisy. Jeśli
    wlejesz karnister benzyny do mieszkania i podpalisz aby się ogrzać,
    efekt końcowy będzie podobny, bez względu na wybranego ubezpieczyciela.

    > Jak do tego doszło? Zgadzasz się z tą
    > ekspertyzą?

    Nie mogę na temat tej ekspertyzy wypowiadać się, bo nie jestem
    ekspertem. Mogę tylko powiedzieć to, co usłyszałem. Straż uznała, że
    zapalił się przewód od kosiarki, bo *mógł* się zapalić. Równie dobrze
    mogła się w środku przewrócić zapalona świeczka, to nikogo nie
    interesuje. SP przedstawiła prawdopodobny powód i jeśli masz inny, to
    musisz to solidnie uzasadnić.

    W wątku jest pytanie o porządny, najlepiej z certyfikatem, ponieważ
    ludzie którzy szarpali sie (szarpią?) z ubezpieczalnią po sądach to
    mniej więcej Ci sami, co pytają o przedłużacz do mieszkania. Ja im się
    nie dziwię że mają takie a nie inne wymogi.

    Zapytali mnie. Ja zapytałem na grupie po orientacji, że to nie jest
    trywialne do znalezienia, a prawdopodobnie w ogóle nie jest produkowane.
    I tyle. Prywatnie zaś poradziłem, aby sobie zrobili dodatkowe gniazdko w
    pomieszczeniu. Będę naciska na to rozwiązanie, bo widzę, że zagadnienie
    jest raczej nie do obejścia przedlużaczem, a samoróbka, z uwagi na fobię
    i doświadczenie z ubezpieczycielami, nie wchodzi w grę.

  • 70. Data: 2022-11-27 13:46:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 26 Nov 2022 21:22:48 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Dlatego w wątku mowa o markowych. A to raczej wyklucza chińskie.
    > Przynajmniej do czasu aż nie pojawi się coś od xiaomi.

    Ale dla ubezpieczyciela wystarczą te chińskie, mają "odpowiednie"
    atesty bo są dostępne na rynku. Tak to ma działać, nabywca nie może
    się znać czy kupuje markowy czy nie, skoro jest w sprzedaży to jest
    OK. Nikt nie będzie prowadził w sądzie dyskusji "a mógł pan kupić
    bardziej markowe - winny".
    Oczywiście w przypadku samoróbki to może być problem, jeśli takowa
    zostanie wykryta.

    --
    Marek