  • 71. Data: 2022-11-27 13:50:53
    Temat: Re: 3600W - co kupić
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 13:46, Marek wrote:
    > Ale dla ubezpieczyciela wystarczą te chińskie, mają "odpowiednie" atesty

    Ale chodzi o *jednocześnie* posiadanie dupochronu papierowego i
    rzeczywistego. Co ci po ateście, jak mieszkanie spłonie. Dlatego pytanie
    w watku jest o *solidny* i najlepiej markowy. Tanie chinole gotują się w
    warunkach znamionowych i to najzwyczajniej jest niebezpieczne, choćby
    importer twierdził, że wytrzymają na bumcykcyk.

    Na pewno guano z hipermarketu odpada. Pozostało pytanie, czy są jakieś
    lepsze gdziekolwiek indziej. Wychodzi na to, że nie. To nawet lepiej:
    dzięki temu rośnie szansa na prawidłowe wykonanie gniazdka w ścianie,
    zamiast druciarstwa. A ja nie będę miał, w razie czego, czyjegoś
    mieszkania na sumieniu.

  • 72. Data: 2022-11-27 14:03:22
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.11.2022 13:38, heby wrote:

    > Ktoś zasilał przedłużaczem od kosiarki
    > maszynę, przypuszczalnie jakąś piłę. Zapaliło się w środku budynku, w
    > okolicy gniazdka.

    No to nie "niecertyfikowany przedłużacz" tylko niewłaściwe zastosowanie
    jak już.
    Pomarańczowy przedłużacz to raczej nie samoróbka.
    No i w okolicy gniazdka to raczej na gniazdko wskazuje, ale tu trzeba by
    zadawać kolejne pytania - zostawmy to.

    --
    Mirek.

  • 73. Data: 2022-11-27 14:14:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 14:03, Mirek wrote:
    > No to nie "niecertyfikowany przedłużacz" tylko niewłaściwe zastosowanie
    > jak już.

    Bez znaczenia dla osób, które prosiły mnie o znalezienie im czegoś
    porządnego. Jeśli na drucie do kosiarki było 1000W nominalnie, a ktoś
    podpina urządzenie 2000W to jest to "rażące niedbalstwo" i niczym się to
    nie będzie różnić w oczach ubezpieczyciela od samoróbki na sznurze od
    prodiża.

    Tyma bardziej, że do przewodu od kosiarki cieżko włożyć wtyczkę 16A. O
    ile jest solidna. Do tych chińskich, bez problemu.

    Dlatego jedno z możliwych rozwiązań, to kupić coś mocno
    przewymiarowanego. Jak już wspomniałem, faktyczne obciążenie będzie koło
    2kW. Ale pytam o *najwiekszy* możliwy tylko dlatego, że tego typu
    "rażące niedbalstwo" czasami pojawia się samoczynnie, bo toś wsadził
    sobie grzejnik i czajnik w jeden drut. Chiński wtopi się w panele.
    Markowy, jest szansa, wyrzuci bezpiecznik.

  • 74. Data: 2022-11-27 14:51:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Nov 2022 14:14:03 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ktoś
    > podpina urządzenie 2000W to jest to "rażące niedbalstwo" i niczym

    Ale ciągle powtarzasz argumenty (sądowe) ubezpieczyciela bez okazania
    orzeczenia wyroku (ze wszystkich instancji). Każda strona w sądzie
    może mówić i argumentować co chce. To sąd decyduje czy przyjmie
    argumentacje czy nie. W sądzie gada się wszystko. Całą dyskusję
    opierasz na złych przesłankach, jakoby argumentacja przed wyrokiem
    miała jakiejkolwiek znaczenie w tej kwestii (nie ma).
    Pokaż wyrok, orzeczenie porównamy z istniejącym orzecznictwem to
    wtedy pogadamy.

    --
    Marek

  • 75. Data: 2022-11-27 15:09:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 14:51, Marek wrote:
    > Ale ciągle powtarzasz argumenty (sądowe) ubezpieczyciela bez okazania
    > orzeczenia wyroku (ze wszystkich instancji).

    Bo to nie moje argumenty.

    Mój argument jest taki "niech elektryk zrobi wam dodatkowe gniazdko".
    Argument ten przedstawiłem do wiadomości zainteresowanych.

    Argument ubezpieczeniowy jest argumentem użytkownika. A ja po prostu
    wiem i rozumiem skąd się wziął ponieważ wiem, jakie mieli doświadczenia.
    Trudno komuś, kto nie miał wypadku, wyjaśniać, że opłaca się zapinać pasy.

    > Każda strona w sądzie może
    > mówić i argumentować co chce.  To sąd decyduje czy przyjmie argumentacje
    > czy nie. W sądzie gada się wszystko.

    Masz takie samo podejście jak większośc prawników: Twój czas nie jest
    nic wart i możesz siedzieć w sądzie dla sportu i przyjemności "bo masz
    rację". Nie, to tak nie działa. Najlepszą wygraną sądową jest
    niedopuszczenie do rozprawy.

    Przykładowo mój ubezpieczyciel odmówił mi wypłaty z AC w szkodzie
    samochodowej (rysa kluczykiem), bo dopatrzył się jakiegoś naruszenia w
    formalnym zgłoszeniu. Mógłbym wygrać te 300zł po roku chodzenia po
    sądach i stracie kilkudziesięciu godzin, albo mógłbym zadbać o to aby do
    tej sytuacji nie doszło. W przeciwieństwie do teoretyków prawa, dla mnie
    szlajanie się po salach rozpraw jest nie warte 300zł.

    Ktoś chce, aby do sytuacji nie doszło i było by miło, aby przy okazji
    nie doszło też do faktycznej szkody.

> [...]
    > znaczenie w tej kwestii (nie ma).
    > Pokaż wyrok, orzeczenie porównamy z istniejącym orzecznictwem to wtedy

    Całą dyskusję *Ty* operasz o te przesłanki, o o niczym innym nie
    dyskutujesz.

    Ja całą dyskusję rozpoczynam od pytania o kawałek dobrego druta.
    Niestety przyczepki pojawiły się jak zwykle, sprwadzajac całość do
    absurdów z okolicy "jak wiem lepiej, jak inni powinni żyć".

    Numer buta już podawałem Jarkowi, możesz poszukać. Nie wiem w jaki
    sposób miało by to warunkować wybór przedłużacza, ale najpewniej w jakiś
    musi, skoro tak strasznie naciskasz na więcej detali w rzeczach
    nieistotnych dla problemu.

    Rozmawiamy tu o czyichś obawach. Oceniasz je, że są głupie. Przyjmuje do
    wiadomości. Nic to nie zmienia. Ktoś chce solidny kawałek druta,
    najlepiej markowy. To czy wynika to z fobii, złych doświadczeń lub
    głupoty nie ma nic do rzeczy i prawdę mówiąc nikomu nic do tego.

  • 76. Data: 2022-11-27 15:18:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Nov 2022 15:09:49 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > masz
    > rację". Nie, to tak nie działa. Najlepszą wygraną sądową jest

    Nie zawsze to jest możliwe.

> [...]
    > mnie
    > szlajanie się po salach rozpraw jest nie warte 300zł.

    To jest czyste pieniactwo. Powinieneś jeszcze dostać karę w postaci
    zwyżki ubezpieczenia za pieniactwo o 300zł.

    > Całą dyskusję *Ty* operasz o te przesłanki, o o niczym innym nie
    > dyskutujesz.
    > Ja całą dyskusję rozpoczynam od pytania o kawałek dobrego druta.

    Nie, to jest wątek poboczny o odpowiedzialności przed sądem za
    konsekwencje wyboru przedłużacza.
    Kwestia "drutu" już dawno została zakończona w tej dyskusji bo już
    tydzień temu dostałeś od najlepszych specjalistów na tej grupie
    komplet możliwych sugesti co powinieneś zrobić w tym temacie.

    --
    Marek

  • 77. Data: 2022-11-27 15:31:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2022 o 12:39 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > sprawdzałem. Być może w hipermarketach wiszą same takie cieniasy.
    > Pogogoloałem trochę ale niewiele z tego wynika: te moje też mają moce
    >
    > Ktoś może podpowiedzieć, co konkretnie kupić?
    >
    > Są "gumowe/budowlane" ale one wygladają źle, a niestety dodatkowym
    > warunkiem jest to, że "ma jakoś wyglądać". Czyli to musiałby być raczej
    > koloru białego i wyglądzie listwy a nie przyłącza betoniarki.
    >
    > Docelowo podpięte będzie lekko ponad 2kW, ale to dla moich też za dużo:
    > są zdecydowanie za ciepłe i najzwyczajniej strach używać.

    Białego "domowego" nie znajdziesz z przewodem 3x2,5.
    Szukałem z rok temu tego samego, wybrałem legranda:
    https://legrand-sklep.pl/049488 - ma 3 x 1,5 i max 3680W z certyfikatem.

    Do zastosowań "niedomowych" kupuję takie:
    https://www.speckable.pl/pl/product/18270,przedluzac
    z-budowlany-guma-ow-3x2-5-16a-5m-3xgn
    Kawał solidnego kabla.

    TG

  • 78. Data: 2022-11-27 16:18:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 15:18, Marek wrote:
    > To jest czyste pieniactwo. Powinieneś jeszcze dostać karę w postaci
    > zwyżki ubezpieczenia za pieniactwo o 300zł.

    To tylko twoja, nieistotna opinia. Pieniactwem jest również zachowanie
    wielu instytuacji państwowych, ubezpieczalni i sądów. Żyjemy w świecie,
    gdzie prawo wymaga rozpychania sie łokciami i zatrudniania tępych i
    przepłaconych prawników, w celu wygranej, nawet niesłusznie.

    > Nie, to jest wątek poboczny

    Tak. Nic nie wnosi.

    > o odpowiedzialności przed sądem za
    > konsekwencje wyboru przedłużacza.

    O odpowiedzialności przed *ubezpieczycielem*. Sąd jest sprawą wtórną i
    tylko od "pieniactwa" zależy, czy występuje.

    > Kwestia "drutu" już dawno została zakończona w tej dyskusji bo już
    > tydzień temu dostałeś od najlepszych specjalistów na tej grupie komplet
    > możliwych sugesti co powinieneś zrobić w tym temacie.

    A mimo to 3 dyskutatnów chce się zesrać, aby dostać numer buta
    poszkodowanych. Zastanawiające.

  • 79. Data: 2022-11-27 17:05:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Nov 2022 16:18:36 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > A mimo to 3 dyskutatnów chce się zesrać, aby dostać numer buta
    > poszkodowanych. Zastanawiające.

    Już w usenecie nie można dyskutować w wątku pobocznym?

    --
    Marek

  • 80. Data: 2022-11-27 17:21:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 17:05, Marek wrote:
    > Już w usenecie nie można dyskutować w wątku pobocznym?

    Można. Dlatego dyskutuję. To jednak tylko siła inercji.