  • 11. Data: 2021-04-03 06:31:28
    Temat: Re: Automatyka domowa
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 02-Apr-21 14:05, Michal Jankowski wrote:
    > Czy ktoś może podrzucić sprawdzone rozwiązanie sterowania kilkoma czy
    > kilkunastoma urządzeniami domowymi (typu wyłącznik  światła, chętnie
    > ściemniany)? Sterowane "pilotem" (może być smartfon) i programowane
    > czasowo.
    >
    > I żeby to nie łączyło się z serwerem w Chinach, tylko w całości zamykało
    > się w sieci domowej (pewnie z jakimś serwerem?)...
    >
    >  MJ

    Polecam OpenHAB. Używam tego 5 rok i praktycznie zapomniałem, że
    istnieje (w sensie, że software "wygrzany" - nie musisz debugować, żeby
    włączyć światło w kiblu).

    OpenHAB możesz uruchomić na czymkolwiek (raspberry pie, orange pie, PC,
    TV-box). Są image dockerowe tak więc nie trzeba się doktoryzować z
    instalacji. Przy czym warto zadbać żeby "serwer" miał przynajmniej 1GB
    RAM. Na 512KB pamięci dla +- 80 włączników i +- 50 elementów
    wykonawczych działało nieco wołowato.

    Używam głównie modułów modbus i integracji z serwisami pogodowymi, ale
    pluginów jest sporo: https://www.openhab.org/addons/

    Piotrek

  • 12. Data: 2021-04-03 10:08:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2021 05:27, Marcin Debowski wrote:
    > Widzę, że ma to możliwość integracji z Google Asstatant - sterowanie
    > głosowe jest cholernie wygodne. Z tym, że widzę wymaga to Home Assistant
    > Cloud, które jest płatne. Nie, że dużo, ale cała idea ogarnięcia samego
    > sterowania na domowym serwerze idzie się w tym momencie paść.

    Sterowanie głosowa przez GA ma bardzo dużo wad, język polski jest
    pokręcony i niespecjalnie dobrze działa. Sam tego nie odpalałem, ale
    kilku zjaomych po tygodniu fascynacji, darowało sobie.

    1) HA ma własną aplikację na telefon, która działa znakomicie
    2) Prywatnie mam do mojego HA podpięty VPN (OpenVPN) i działa przez internet

    W efekcie mam dostep do *wszystkiego*, wliczając podgląd monitoringu, z
    całego świata.

    Nie wiem po co tu jakieś chmury potrzebne.

  • 13. Data: 2021-04-03 10:29:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 3 Apr 2021 10:08:00 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > 1) HA ma własną aplikację na telefon, która działa znakomicie

    Próbowałem ją uruchomić ale prosi o URL do serwera, jak podałem
    jakikolwiek to wyświetliła stronę web podanego serwera, to jest
    aplikacja czy przeglądarka www?
    Są gdzieś dostępne screenshoty jak wygląda interfejs HA taki
    produkcyjny dla usera w typowym domu?
    Bo to co widzę albo jest ubogie albo typowo konfiguracyjne dla nerda.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2021-04-03 11:40:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.04.2021 o 10:08, heby pisze:

    > W efekcie mam dostep do *wszystkiego*, wliczając podgląd monitoringu, z
    > całego świata.
    >
    > Nie wiem po co tu jakieś chmury potrzebne.

    Bo wiele osób nie posiada publicznego IP w dostępie do Internetów, nie
    mówiąc już o stałym IP:)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 15. Data: 2021-04-03 12:38:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2021 10:29, Marek wrote:
    > Próbowałem ją uruchomić ale prosi o URL do serwera, jak podałem
    > jakikolwiek to wyświetliła stronę web podanego serwera, to jest
    > aplikacja czy przeglądarka www?

    Specjalizowana przegądarka z jakimiś detalami typu autoreconnect.

    > Są gdzieś dostępne screenshoty jak wygląda interfejs  HA taki
    > produkcyjny dla usera w typowym domu?

    Hmmm...

    https://www.google.com/search?q=lovelace+dashboard

    https://demo.home-assistant.io/

    Jestem zaskoczony że to relatywnie dobrze działa i pozwala na
    błyskawiczną konfigurację jeśli coś chcesz zmienić.

    > Bo to co widzę albo jest ubogie albo typowo konfiguracyjne dla nerda.

    Istnieje też Grafana w środku HA.

    https://grafana.com/grafana/dashboards

    https://www.google.com/search?q=grafana+dashboard+al
    l+features

  • 16. Data: 2021-04-03 12:39:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2021 11:40, LordBluzg(R) wrote:
    > Bo wiele osób nie posiada publicznego IP w dostępie do Internetów, nie
    > mówiąc już o stałym IP:)

    To prawda, ale dalej posiadanie w takiej sytuacji dostepu jest tylko
    kwestią średniego nerdowania.

    https://portmap.io/

  • 17. Data: 2021-04-03 12:46:46
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-04-02 o 21:51, Marek pisze:

    > A czy ma to jakiś interfejs dla normalnego usera a nie nerda?

    W wersji 2.xx których używam, bardzo prosty i oczywisty.

    Pobierz instrukcja LK wersja 2.5.
    Wszystko prosto narysowane i opisane.

    https://tinycontrol.pl/pl/lan-controller-25/firmware
    -docs/

  • 18. Data: 2021-04-03 12:47:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 3 Apr 2021 12:39:57 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > https://portmap.io/

    429 Too Many Requests

    Niezłe masz zasięgi :)

    --
    Marek

  • 19. Data: 2021-04-03 12:54:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2021 12:47, Marek wrote:
    > 429 Too Many Requests
    > Niezłe masz zasięgi :)

    Może cała ta grupa własnie to odpaliła z jednego oddziału?

  • 20. Data: 2021-04-03 13:11:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-03, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Sterowanie głosowa przez GA ma bardzo dużo wad, język polski jest
    > pokręcony i niespecjalnie dobrze działa. Sam tego nie odpalałem, ale
    > kilku zjaomych po tygodniu fascynacji, darowało sobie.

    Być może. Nadal mi jednak wygodniej powiedzieć coś po angielsku i mieć
    generalnie w ten sposób dostęp do wszystkiego z rzubudowanymi
    zapytaniami włącznie, niż dziabać coś w jakiejś aplikacji, którą google
    też w końcu ma. No ale jak nie ma to nie ma.

    > Nie wiem po co tu jakieś chmury potrzebne.

    Zgaduję, że specyfika GHA i Alexy, a konkretniej ich model biznesowy.

    --
    Marcin