  • 21. Data: 2021-04-03 13:21:12
    Temat: Re: Automatyka domowa
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Widzę, że ma to możliwość integracji z Google Asstatant - sterowanie
    > głosowe jest cholernie wygodne. Z tym, że widzę wymaga to Home Assistant
    > Cloud, które jest płatne. Nie, że dużo, ale cała idea ogarnięcia samego
    > sterowania na domowym serwerze idzie się w tym momencie paść.

    Sam pomysł korzystania z Google jest całkowicie sprzeczny z założeniem,
    że to ma nie wychodzić poza serwer domowy.

    MJ

  • 22. Data: 2021-04-03 13:29:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2021 13:11, Marcin Debowski wrote:
    > też w końcu ma. No ale jak nie ma to nie ma.

    Przecież jest ;)

  • 23. Data: 2021-04-03 14:35:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-03, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Sam pomysł korzystania z Google jest całkowicie sprzeczny z założeniem,
    > że to ma nie wychodzić poza serwer domowy.

    No z Twoim tak. Dla mnie funkcjonalność poleceń głosowych jest na tyle
    wysoka, że godzę się aby część ruchu szła poza dom. Natomiast nadal nie
    podoba mi się, że poza Googlem, mam w tej chwili w użyciu ze 3 inne
    chmury, jak najbardziej chińskie i bez żadnej praktycznej kontroli co
    gdzie jest przesyłane. To chciałbym wyeliminować.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2021-04-03 15:01:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2021 14:35, Marcin Debowski wrote:
    > podoba mi się, że poza Googlem, mam w tej chwili w użyciu ze 3 inne
    > chmury, jak najbardziej chińskie i bez żadnej praktycznej kontroli co
    > gdzie jest przesyłane. To chciałbym wyeliminować.

    No to stawiaj HA, roboty na 15 minut, i sprawdzaj, czy Ci pasuje. Niec
    nie musisz mieć podpiętego do niego, aby wydawać polecenia.

  • 25. Data: 2021-04-04 06:43:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-03, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > No to stawiaj HA, roboty na 15 minut, i sprawdzaj, czy Ci pasuje. Niec
    > nie musisz mieć podpiętego do niego, aby wydawać polecenia.

    Integracja z Googlem jest płatna na zasadzie subskrypcji i wymaga
    komercyjnej chmury.

    Ale zerknę przy okazji bo wygląda ciekawie.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2021-04-04 09:32:21
    Od: Irek <i...@t...jest>

    > Integracja z Googlem jest płatna na zasadzie subskrypcji i wymaga
    > komercyjnej chmury.
    >
    > Ale zerknę przy okazji bo wygląda ciekawie.

    Czy jest pewność, że utracenie połączenia z siecią zapewni sterowalność
    w domu? Trochę głupio było by nie móc zapalić nawet światła w WC :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2021-04-04 10:11:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/04/2021 09:32, Irek wrote:
    > Czy jest pewność, że utracenie połączenia z siecią zapewni sterowalność
    > w domu?

    Tak, HA działa w sieci lokalnej, nie musi mieć intertnetu. Internet jest
    potrzebny, jeśli chcesz gadać do googla.

    > Trochę głupio było by nie móc zapalić nawet światła w WC :(

    To nie jest roziązanie z chmurą, chmura tutaj się przypątała bo
    pojawiłsię wątek gadania z googlem. Jeśli nie chcesz gadać z googlem, to
    całośc jest kompletnie odłaczona od internetu i możesz sobie zrobić
    prosty tunel do HA dzięki czemu może być dostępny poza domem.

    Ludzi są nauczeni chińskich rozwiązań typu sterowanie w chmurze, kamery
    w chmurze itd itp debilizmy. HA taki nie jest, cały moje sterowanie,
    sensory, monitoring kamerami itd są w sieci domowej z *możliwoscią*
    dostepu z internetu, ale *ja* to kontroluję.

    HA to nie jeedyne rozwiązanie, jest np. domoticz.

  • 28. Data: 2021-04-04 15:22:05
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 04.04.2021 10:11, heby wrote:

    > Tak, HA działa w sieci lokalnej, nie musi mieć intertnetu. Internet jest
    > potrzebny, jeśli chcesz gadać do googla.

    Zróbcie sobie eksperyment. Jak jest internet i zacznijcie rozmawiać np.
    o konkretnej marce samochodów, nie wiem opon czy pizzy.
    Zobaczycie, że za chwilę pojawią się wam w urządzeniach reklamy na temat
    prowadzonej rozmowy. I nie musicie być nawet zalogowani do google na
    tych urządzeniach i nawet nie w tej samej adresacji IP. Byle urządzenia
    były w pobliżu i te google services działały w tle.

    To jest szatański pomysł i odradzam łączenie czegokolwiek do
    jakiejkolwiek chmury, tym bardziej google.
    Nie wiadomo jakie to będzie miało implikacje za 10-20 lat dla nas czy
    naszych dzieci.

  • 29. Data: 2021-04-04 15:41:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/04/2021 15:22, KIKI wrote:
    > Zróbcie sobie eksperyment. Jak jest internet

    Co to oznacza "jak jest internet"? W sensie stoje w pobliżu routera?

> [...]
    > tych urządzeniach i nawet nie w tej samej adresacji IP. Byle urządzenia
    > były w pobliżu i te google services działały w tle.

    Masz na to jakies dowody? Przegadałem większość dnia okolejności
    sprzatania a w sieci zamiast odkurzaczy ciągle reklamy dil... znaczy
    samochodów.

    Co mam zrobić aby zadziałało?

  • 30. Data: 2021-04-04 16:21:28
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 04.04.2021 15:41, heby wrote:

    > Co to oznacza "jak jest internet"? W sensie stoje w pobliżu routera?

    Jak masz to coś skonfigurowane sterowania głosem i działa, czyli wysyła
    ten głos do analizy za ocean.
    To coś przecież podsłuchuje otoczenie cały czas ale jak mówię musi być
    skonfigurowane i wykonywać nauczone polecenia, zapal światło czy coś tam...
    Zacznij przy tym rozmawiać o czymś to zobaczysz...