  • 221. Data: 2023-05-18 18:29:16
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 May 2023 17:02:55 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Teraz robi, kiedyś nie robił.

    Kiedys tez robił.
    Owszem - być moze nie "od zawsze", ale od dawna.

    > Przypuszczenie słuszne -- rysunek może
    > mieć format A0, a drukarki rzadko praekraczają A4.

    To jedno, wiec zoom by sie przydał,
    ale moze byc tez sprawa kąta widzenia itp - statyczny PS do wydruku
    nie zapewni wszystkich możliwości.

    > Tak czy inaczej,
    > PDF stał się standardem dokumentów przekazywanych "do obejrzenia",

    Owszem. Dzieki darmowemu viewerowi pod windows :-)
    Pod inne systemy tez, ale kto by sie tam linuxiarzy pytał :-)

    > programy zwykle mają możliwośc eksportu do tego formatu. A jak nie
    > mają, to da się użyć "wirtualnej drukarki PDF". Nawet Windows potrafi.

    No ale to juz późniejsze czasy.
    I Windows chyba nadal tego nie potrafi, tzn trzeba instalować
    dodatkowe oprogramowanie. Programy z Office potrafią zapisac
    do pdf, a windows potrafił "wydrukować" do XPS :-)

    > To, co przedwczoraj odebrał z drukarni.

    Na to wygląda, ze faktycznie tak było w tym jednym przypadku.
    PDF zawiera skany.

    > W działach marketingu firm
    > rozmaitych długo nie mogli się nauczyć, że dane w pliku są ważne.
    > Ważny jest wydruk. Nawet dzisiaj się zdarza, że ktoś komuś wyśle
    > przed chwilą wydrukowany a potem zeskanowany dokument. Dział IT
    > mu kiedyś wytłumaczył, jak używać tego "lepszego faksu" -- i tak
    > robi do dzisiaj.

    No ba - programy czesto umożliwialy pełną wersję wyglądu dopiero na
    wydruku. A i formatu wymiany nie było.
    A czasem jeszcze dochodzi, ze papier podpisany i ostemplowany.

    ptimed-nxt/

    > Comarch wciśnie się wszędzie, gdzie można zarobić. System e-recept
    > jest stosunkowo nowy, to mogli mieć wcześniej. Wzięli też kasę za
    > szkolenia. No to teraz dointegrowali sysem NFZ. W sumie dobrze to
    > świadczy o tym ostatnim -- widać ma niekłopotliwe API.

    No ale oni
    https://ezdrowie.gov.pl/29
    tez piszą o programie lub aplikacji ... i jaką webową aplikacje mają
    na mysli?

    https://gabinet.gov.pl/zaloguj/uzytkownik

    A dalej zwykłe logowanie ... moze moge sam recepty wystawiac?

    A logowanie z użyciem e-dowodu z linuxa czy Mac'a zadziała ?

    > A jak inaczej? Standard w przypadku systemów webowych.

    OK, ale lekarz w przychodni używa np programu comarchu :-)

    Słuszna strategia, popieram.

    J.

  • 222. Data: 2023-05-24 21:12:08
    Od: Grzexs <g...@p...fm>

    > Jarek podeslal kabelek USB-Centronics.
    >
    > Ale ... spróbuj ją najpierw zainstalować w Windows.
    > Bo tu moze byc problem, ze juz nie ma "drivera"

    Gdzieś na necie znalazłem sterownik. Ale czy by to działało, to trzeba
    by sprawdzić organoleptycznie.

    --
    Grzexs